eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta z PayPassRe: zgubiona karta z PayPass
  • Data: 2012-08-16 12:40:37
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Matt <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 15 Aug 2012 12:33:19 +0200, witrak() <w...@h...com> wrote:

    > Natomiast dziwi mnie poniższe:
    >
    >> z wymienioną listą transakcji. To były 174 transakcje na kwoty
    >> między 12 i 50 zł, wszystkie wykonane w automatycznych terminalach
    >> obsługujących paypass/paywave.
    >>
    >
    > Skoro pisałeś: "po czym tego samego dnia w terminalach
    > bezstykowych, bez autoryzacji, skradziono jej ponad 1000 zł więcej
    > niż miała na rachunku, łącznie ok. 3500 zł", a ja zakładam, że
    > zgłosiła kradzież tego samego dni lub następnego dnia, to znaczy,
    > że złodziej albo wprowadzał pin przy co którejś transakcji (a więc
    > podpatrzył ergo szwagierka była nieostrożna; to wydaje się
    > najbardziej prawdopodobne), albo nie dokonywano próby autoryzacji
    > co któryś raz. Co więcej, w tym drugim przypadku byłoby to
    > sprzeczne z oficjalnymi zasadami - maksymalna suma kolejnych
    > "bezpinowych" transakcji zbliżeniowych wynosi podobno 250 zł, czyż
    > nie?
    > Ponieważ nie wiem, jak bank uzasadnił uznanie tych operacji -
    > wbrew zasadom płatności zbliżeniowych - ani czy ta sprawa była w
    > ogóle podnoszona w reklamacji, trudno stwierdzić, czy bank miał
    > rację, ale moim zdaniem "mógł nie mieć" :-)
    >
    > Ewentualnie do sądu? A na pewno na niebezpiecznik.pl...

    Karta była użyta w automatach, w których można płacić z chipa (karta
    wystaje ze szczeliny) lub zbliżeniowo, które nie mają klawiatury i nigdy
    nie pytają o pin/podpis. Można by sądzić, że operator urządzenia bierze na
    siebie odpowiedzialność skoro nie robi autoryzacji. Dlatego też reklamacja
    zawierała żądanie zwrotu całej kwoty. Mbank odpisał, że karta nie miała
    wykupionego ubezpieczenia i dlatego nie zwrócą równowartości 150 euro. Jak
    dla mnie to mbank nie ma racji, olał klientkę, wolał pozwolić okraść ją na
    150 euro niż egzekwować cokolwiek od Visy lub operatora urządzenia.
    Pozostaje droga sądowa z bankiem, ale szwagierka raczej nie zdecyduje się
    na taki ruch. A szkoda.

    Matt

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1