eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta z PayPassRe: zgubiona karta z PayPass
  • Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zgubiona karta z PayPass
    References: <jvun6b$6ie$1@inews.gazeta.pl> <k00jos$g27$1@news.dialog.net.pl>
    <op.with7iy3ebnp5j@a159590> <k06ktn$qsn$1@inews.gazeta.pl>
    <op.wizgjhlkebnp5j@a159590> <o...@s...chello.pl>
    Date: Sat, 18 Aug 2012 16:51:37 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: Matt <m...@m...ms>
    Message-ID: <op.wi8rkbnpebnp5j@a159590>
    User-Agent: Opera Mail/12.01 (Win32)
    NNTP-Posting-Host: 159.205.99.51
    X-Trace: news.home.net.pl 1345301494 159.205.99.51 (18 Aug 2012 16:51:34 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 92
    X-Authenticated-User: matsu.list
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipar
    tners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:577854
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 18 Aug 2012 13:54:25 +0200, MK <m...@i...pl> wrote:

    > A jak pisales teklamacje to powolales sie na Art 28 ust 5 Ustawy o
    > elektronicznych instrumentach platniczych?
    >
    > Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    > płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i
    > elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego
    > własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym. ...
    >
    > Nelezy zakwestionowac kazda transakcje, jesli nie byla ona transakcja na
    > odleglosc to merchant powinien przedstawic dokument obciazeniowy z
    > podpisem... Ustawa byla pisana przez wdrozeniem rozwiazan zblizeniowych
    > i dlatego kazda transakcja zblizeniowa jest ryzykiem issuera lub innych
    > podmiotow uczestniczacych w jej przebiegu, ale nie posiadacza karty.

    Ten konkretny punkt ja rozumiem inaczej. Moim zdaniem ust.5 praktycznie
    całkowicie wyklucza transakcje MO/TO/IO (bez fizycznego użycia karty),
    natomiast ust.6 wprowadza ewentualną zgodę na takie transakcje.
    Ja się powołałem na fragment ust.2: "Posiadacza nie obciążają operacje
    dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej, jeżeli ich dokonanie
    nastąpiło wskutek nienależytego wykonania zobowiązania przez wydawcę lub
    akceptanta."
    Skoro transakcje nie były autoryzowane, to akceptant nienależycie wykonał
    swoje obowiązki. Ewentualnie, gdyby się okazało, że akceptant wysyłał
    zapytania do banku i bank je zaakceptował (czyli potwierdził, że karta nie
    jest zablokowana, nie ma przekroczonych limitów dziennych i są dostępne
    środki na rachunku), to również bank nienależycie wykonał swoje obowiązki
    (bo transakcje przekroczyły dostępne środki o ok. 1000zł).
    Bank w pisemnej odpowiedzi na reklamację w ogóle nie skomentował tych
    zarzutów. Pisemną odpowiedz banku czytałem, lecz obecnie jej nie mam i nie
    zacytuję dokładnej odpowiedzi. Było tam lakonicznie napisane, że złożonej
    reklamacji nie uznają, natomiast zwrócą środki z pominięciem równowartości
    150 euro. Szwagierka mi mówiła, że rozmawiając telefonicznie z mbankiem
    pracownik poinformował ją, że nie zwrócą jej równowartości 150 euro,
    ponieważ nie miała wykupionego ubezpieczenia; jedyny sposób na zwrot
    całości skradzionej kwoty to wykupienie ubezpieczenia karty w mbanku. Wg
    mnie pracownik mbanku kłamał, zresztą w pisemnej odpowiedzi tego tekstu o
    ubezpieczeniu nie było.

    Matt

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1