eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubiona karta z PayPassRe: zgubiona karta z PayPass
  • Data: 2012-09-24 20:31:31
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Czy ta zmiana mówi cos na temat odpowiedzialności banku lub klienta za
    > transakcje dokonane bez autoryzacji?

    Odpowiedzialność banku to jego sprawa i nie jest przedmiotem tej ustawy.

    Chyba jasne jest, że klient nie może odpowiadać za fraudy dokonane
    bez utraty przez niego karty, to było też poprzednio.

    > Bo z tego co widzę, chyba wszystkie transakcje na mniejsze kwoty są
    > przeprowadzane off-line!

    A co to za różnica? Ważne jest czy transakcja została zlecona przez
    klienta (lub czy się do niej przyczynił - szczegóły w ustawie), albo czy
    została dokonana utraconą kartą. Bank ma prawo obciążyć klienta za
    fraudy utraconą kartą (dokonane przed zastrzeżeniem karty) do 150 euro,
    i nie ma prawa obciążać klienta pozostałymi fraudami, na które klient
    nie miał wpływu.

    > W sobotę swoją kartą Visa pay-cośtam mBanku płaciłem bezstykowo 19,99
    > zł, wczoraj przy użyciu chipa i PIN-u płaciłem ok. 42 zł, a do chwili
    > obecnej nie mam żadnej blokady na koncie!

    No to co z tego? Blokada to zabezpieczenie banku, nie klienta.
    Bardziej bym się martwił bezstykowością, która nie jest do niczego
    potrzebna (no chyba że do dokonywania fraudów, lub np. do śledzenia
    i/lub identyfikacji ludzi).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1