    From: Krzysztof Hałasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zloto
    Date: Thu, 24 Oct 2024 16:00:00 +0200
    <ve0upa$1om8o$1@dont-email.me> <ve0vat$1om8o$2@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <ve139v$1peu6$1@dont-email.me>
    <1c8dnxekglt2b$.1lodzyyx2kxf6.dlg@40tude.net>
    <ve1dhk$1r22j$1@dont-email.me> <ve22nr$s90$1@news.chmurka.net>
    <1o8h3gmrrdiu0$.1jfyvlscco49h$.dlg@40tude.net>
    <ve4f9g$19i$1@news.chmurka.net>
    <lf90o716887t.1tvpkm2oek5ox$.dlg@40tude.net>
    <vef3bg$c863$1@dont-email.me> <a4aow1cxz6ee.fpc2zpwaogmq$.dlg@40tude.net>
    <8...@i...localdomain>
    <qumm1ebh2kfk$.o9rsv7jtqrh9.dlg@40tude.net>
    <8...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <8...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <8...@i...localdomain>
    <1qt7nccfmkqsn$.183e4jegazmou.dlg@40tude.net>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jak odpalą, to już będzie za późno. Tzn nadal trzeba niszczyć,
    > ale to inne bronie.

    Za późno i nie za późno. Wszystkie rakiety raczej nie zostałyby odpalone
    jednocześnie.

    > Trochę niebezpieczne, bo póki nie odpalili, to nie są agresorami.
    > Potem zarzucą, ze zostali zaatakowani itp.

    Taaak, jasne, i ktoś się tym przejmie w sytuacji zagrożenia w ogóle
    istnienia ludzi na Ziemi. No pewnie.

    > A i sam nie wiesz, czy odpalą, czy to tylko prowokacja wywiadowcza,
    > a może ćwiczenia.

    Dlatego pisałem o pewnej informacji, a nie o "nie wiesz".

    > Tylko że Amerykanie być może mają na to środki, ile Rosjanie mają
    > sprawnych, to wielka niewiadoma.

    Ile Amerykanie mają sprawnych, też sami dokładnie nie wiedzą. Takie
    rzeczy wychodzą w praktyce.
    Aczkolwiek M III są dość niezawodne. Nie to co wcześniejsze konstrukcje.

    > No i kwestia czasu - rakiety lecą trochę, jak się przeciwnik
    > zorientuje, ze wystartowały, to może zdążyc odpalić swoje.

    To nie jest takie oczywiste - ale część zapewne tak.

    > Żeby nie przeszkadzali w innych operacjach? To byłoby oczywiscie
    > cenne, ale patrz jak ugrzęźli na Ukrainie.

    Bo duża część pozostałych krajów wysyła broń do Ukrainy.
    Teraz jest zupełnie inaczej niż w czasie WW II - potencjał wojskowy to
    broń, żołnierze w znacznie mniejszym stopniu. Dobrze to było widać
    np. w 1991 r.

    > scenariusz jest taki, że Rosja niszczy USA atomówkami bardzo mocno,
    > Anglia i Francja odpali swoje rakiety? byłby test dla NATO.

    Scenariusz kompletnie nierealistyczny. W szczególności, myślisz że USA
    nie mają swoich sił w Europie? I co by się z nimi miało stać?
    --
    Krzysztof Hałasa