eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizwrot wplaty gotowkowejRe: zwrot wplaty gotowkowej
  • Data: 2002-01-25 21:48:00
    Temat: Re: zwrot wplaty gotowkowej
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello All!

    25 Jan 02 01:04, Wojtek Frabinski pisal do All:

    >> bank-odbiorca możę zostawic na "koncie zerowym" lub zwrócic do
    >> banku-nadawcy (gdzie wyląduje też na "koncie zerowym").

    >> Moze zostawic u siebie? IMO powinien zwrocic (i zwykle tak jest)

    To zalezy od rodzaju błedu. - n.p. czy takie konto w ogóle istnieje w
    banku-odbiorcy, (i adresat zgłosił że otrzymał nienależną wpłatę), konto
    prawidłowe, ale brak opisu umożliwiajacego prawidłowe zaksiegowanie wpłaty
    (n.p. abonamentu) itp.
    Bank-odbiorca ma zdaje się prawo do zatrzymania u siebie przez jakiś czas
    w oczekiwaniu na dane uzupełniające do błednego przelewu.
    Jest to o tyle uzasadnione, ze odsyłając musi pokryc koszt przelewu zwrotnego.

    >> w oparciu o date, kwote, bank-adresata itp. oraz ewntualnie
    >> posiadany kwit wpłaty można wszcząć postepowanie reklamacyjne.

    >> No a jesli sie nie zglosi i nie podal adresu? Jak dlugo bank/poczta
    WF> czeka i co pozniej robi z tym pieniedzmi?

    Chyba zgodnie z KC (?) po trzech latach może przeksiegować jako "dodatkowe
    wpływy" :)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

    --

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1