  • 1. Data: 2005-10-19 10:09:58
    Temat: Rezygnacja z ostatniej transzy kredytu hip. - what to do?
    Od: "Pafnucy" <c...@g...pl>

    Chce zrezygnowac z ostatniej transzy kredytu hipotecznego. Bank nei pomaga mi
    w tym;) Jak to praktycznie wyglada? Bank to BPH.
    Wiem, ze place za aneks do umowy (150 zl) oraz ze trzeba jeszcze cos w
    ksiegach zalatwic. Nie wiem, co i za ile. Cos jeszcze?

    Wspomoze ktos?

    Dzieki,
    Pafnucy

  • 2. Data: 2005-10-19 10:18:37
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Pafnucy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem, ze place za aneks do umowy (150 zl) oraz ze trzeba jeszcze cos w
    > ksiegach zalatwic. Nie wiem, co i za ile. Cos jeszcze?

    a nie lepiej wziąć te pieniądze i w ten sam dzień zrobić nadpłatę kredytu?
    Opłacałoby się to wtedy gdy nie ma prowizji za nadpłaty, ale to musisz
    sprawdzić w umowie.

    Grześ

  • 3. Data: 2005-10-19 10:34:02
    Od: "Tomek O." <t...@k...pl>

    > a nie lepiej wziąć te pieniądze i w ten sam dzień zrobić nadpłatę kredytu?
    > Opłacałoby się to wtedy gdy nie ma prowizji za nadpłaty, ale to musisz
    > sprawdzić w umowie.

    no niewiem czy oplacalo... Jesli kredyt jest w walucie innej niz PNL to
    transza wyplacona bedzie po kursie kupna dewiz, a splata kredytu po kursie
    sprzedaży... wiec oszczedza sie aneks do umowy a traci sie na roznicy
    walutowej...

    _
    tomek

  • 4. Data: 2005-10-19 10:39:06
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Tomek O." <t...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > transza wyplacona bedzie po kursie kupna dewiz, a splata kredytu po kursie
    > sprzedaży... wiec oszczedza sie aneks do umowy a traci sie na roznicy

    to masz rację, jakoś domyślnie przyjąłem walutę PLN :)

  • 5. Data: 2005-10-19 10:44:41
    Od: "Jan Paulus" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzes <p...@S...o2.pl> napisał(a):

    > to masz rację, jakoś domyślnie przyjąłem walutę PLN :)

    No a ja durnowaty nie napisalem, ze kredyt oczywiscie w walucie narodowej
    polskich kredytobiorcow, czyli franku szwajcarskim

  • 6. Data: 2005-10-19 19:13:38
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 19 Oct 2005 10:44:41 +0000 (UTC), "Jan Paulus"
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >No a ja durnowaty nie napisalem, ze kredyt oczywiscie w walucie narodowej
    >polskich kredytobiorcow, czyli franku szwajcarskim

    a moze wez te kase i zainwestuj w jakies fundusze? jesli zlotowka nie
    poleci na ryj (np. po utworzeniu rzadu PiS-Samoobrona-PSL-LPR :)) to
    powinienes na tym zarobic.

    PG

  • 7. Data: 2005-10-20 05:16:21
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a moze wez te kase i zainwestuj w jakies fundusze? jesli zlotowka nie
    > poleci na ryj (np. po utworzeniu rzadu PiS-Samoobrona-PSL-LPR :)) to
    > powinienes na tym zarobic.

    hehe - to może od razu niech leci do kasyna - może mu się akurat uda i
    wygra...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-10-20 05:58:57
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Chce zrezygnowac z ostatniej transzy kredytu hipotecznego. Bank nei pomaga
    > mi
    > w tym;) Jak to praktycznie wyglada? Bank to BPH.

    Idziesz do oddziału w którym masz kredyt i prosisz o druk wniosku o zmianę
    warunków umowy (może się omn tak dosłownie nie nazywać)
    Uzasadniasz rezygnację wypłaty ostatniej transzy (bo np. juz wybudowałeś)
    dołączasz odpowiednie dokumenty - rozliczasz się z kredytu.
    I czekasz na aneks.

    > Wiem, ze place za aneks do umowy (150 zl) oraz ze trzeba jeszcze cos w
    > ksiegach zalatwic. Nie wiem, co i za ile. Cos jeszcze?

    W księgach nic nie załatwiasz - bank Ci udzielił kredytu w pierwotnej
    wysokości.

    Ja bym jeszcze przestudiował czy w umowie/regulaminie nie ma zapisów o
    "przepadaniu" transzy w wypadku nie wykorzystanie jej w określonym terminie.

    Darek

  • 9. Data: 2005-10-20 13:58:48
    Od: "Pafnucy" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Ja bym jeszcze przestudiował czy w umowie/regulaminie nie ma zapisów o
    > "przepadaniu" transzy w wypadku nie wykorzystanie jej w określonym terminie.
    >

    > Darek

    Dzięki za info
    pozdry