  • 21. Data: 2009-08-24 07:56:44
    Temat: Re: Ryanair - odrzuca płatność kartą
    Od: Maria Czaplińska <m...@g...com>

    On 6 Sie, 10:17, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
    > "JanKo"news:h5cv5j$pd$1@inews.gazeta.pl

    > Kiedy mBank uruchomił możliwość płacenia VE w necie to trzeba było ustalać
    > limity przez telefon (przy aktywacji płatności w necie itp.). Potem te
    > limity można było (i nadal można) ustalać samodzielnie z poziomu serwisu
    > transakcyjnego.

    Cześć,

    po1 - limity faktycznie można w mBanku ustalać samemu w opcjach konta,
    nie ma za to opłaty. jesli chodzi o prowizje w Rayanair próbuje z tym
    walczyć, i oto co mi wyszło: kredytówką z Mbanku (VISA Electron) w
    lipcu zapłaciłam 50 zł prowizji. teraz zapłaciłam normalną karta
    VisaElectron i jak na razie nie ściągneli mi zadnej prowizji -
    zobaczymy na końcu operacji księgowania (czasem trwa to bardzo długo).
    napiszę o efekcie. bez problemu, pomimo że nie jest wypukła można
    płacic przez internet.
    po2 - mam też karte walutową - wypukłą Visa(akurat do Funtów, ale z
    Euro ta sama kwestia), i jest fajna. może przelicznik jest z 10-15
    groszy wyższy niż mają inne banki, ale nigdzie w żadnym angielskim
    banku nie mam prowizji z bankomatów - sprawdzałam, i warto nia płacić
    za wszystko za granicą, systemy rezerwacyjne widza ją jako kredytówkę,
    a prowizję za bookowanie w internecie maksymalnie zapłaciłam 0,5
    funta (czyli grosze). kartę walutowa na 1 rok ma się za darmo, tak
    samo jak konto, warto sobie przed jakims dłuższym wyjazdem założyć. do
    tego bez problemu mozna operowac przelewami pomiedzy swoimi kontami
    (złotówki - waluta, kontrolując samemu przelicznik danego dnia). z
    tego co wiem to Zachodni ma w weilu krajach drakonskie prowizje w
    bankomatach (Norwegia np.).
    ps. Generalnie jak narazie nie narzekam na mBank, jestem zadowolona,
    mam różne karty i konta walutowe i na razie nie jestem stratna. a PKO
    coraz wyższe opłaty, tak jak piszecie nie każda karta działa, no i ...
    kolejki do załatwiania spraw.
    ps.3.Jedyny mankament kont, jaki zauważyłam, to przelewy SWIFT, 2% od
    sumy przelewanej na konto banku zagranicznego, rowizja pobierana
    wdwóch ratach, zaraz po wykonaniu przelewu i po zaksiegowaniu za
    granica (tak więc np. przelewając ok. 500 funtów zapłaciłam ok. 30+30
    zł= ok. 60 zł za przelew SWIFT). z tego co wiem BPH ma taniej troche.
    pozdrawiam,