  • 41. Data: 2007-01-24 18:06:10
    Temat: Re: SFI i DWS top 25
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Pierwsze zlecenie - otwarcie rejestru - zwykle trwa najdłużej; u mnie zdarzyło
    > się czekać na potwierdzenie bodajże 5 dni roboczych.

    ok, dostalem pierwszej potwierdzenie dzis, czyli trzeciego dnia
    roboczego :-)
    a przy okazji prawie wszystkie fundusze pospadaly - znaczy w zlej chwili
    kupilem? ;-)

    Sierp

  • 42. Data: 2007-01-24 18:07:30
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > roboczego :-)
    > a przy okazji prawie wszystkie fundusze pospadaly - znaczy w zlej chwili

    jezeli kupiles fundusz na sesji, na ktorej jego j.u. spadla to kupiles
    dobrze, bo zaplaciles mniej za jednostke niz kosztowala w dniu, w ktorym
    zleciles zakup
    to czy zaczniesz "zarabiac" czy "tracic" zalezne jest od tego co sie
    bedzie dzialo na kolejnych sesjach

    teraz interesuja Cie juz TYLKO wzrosty (wartosci jednostki)

    pozdr.
    RobertS

  • 43. Data: 2007-01-24 20:46:34
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
> [...]
    > zleciles zakup
    > to czy zaczniesz "zarabiac" czy "tracic" zalezne jest od tego co sie

    ekhem.. logike tego procederu, to ja znam :-)
    tylko zastanawiam sie, czy trafilem akurat przed zapowiadaną bessą ;-)
    Moja pierwsza proba z tego typu rzeczami, ale i tak te inwestycje
    planuje dlugoterminowo, wiec.. nie panikuje :-)

    > teraz interesuja Cie juz TYLKO wzrosty (wartosci jednostki)

    ta jest!
    ;-)

    Sierp

  • 44. Data: 2007-01-24 21:32:45
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Moja pierwsza proba z tego typu rzeczami, ale i tak te inwestycje
    > planuje dlugoterminowo, wiec.. nie panikuje :-)

    dzisiaj bylem na takiej ciekawej konfie i padlo tam kilka stwierdzen, ze
    nasza gosp. w 2007 r. powinna sie bardzo rozwijac, od czerwca dostaniemy
    potezny zastrzyk kasy z UE wiec dlugoterminowo w TFI powinno sie oplacac
    inwestowac

    > ta jest!
    > ;-)
    >
    > Sierp

    no to mozemy sobie zyczyc wzrostow ;-))

  • 45. Data: 2007-01-24 22:30:18
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
    > no to mozemy sobie zyczyc wzrostow ;-))

    :-)
    to jeszcze pozwole sobie zapytac o jedna rzecz
    Zanabylem jednostki za jakastam kwote, wiec w chwili nabycia
    moj "udzial" ma wartosc X pln.
    Czy jezeli teraz mamy zmiane ceny tego funduszu, to jakos to zobacze
    w systemie mbanku? (mam na mysli swoje konto, a nie wykres na stronie
    www.mbank.pl) Krotko mowiac, czy bede caly czas widzial wartosc mojego
    udzialu jako X, czy bedzie sie to jakos synchronizowac z faktyczna
    wartoscia? (a jezeli tak - co jaki czas?)

    I moze ew. jakies inne rady co do samych FI tudziez FI w mBanku?

    Sierp

  • 46. Data: 2007-01-24 22:36:38
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > wartoscia? (a jezeli tak - co jaki czas?)
    >
    > I moze ew. jakies inne rady co do samych FI tudziez FI w mBanku?

    masz aktualnie X jednostek po cenie Y co daje jakąś tam wartosc, jezeli
    nie bedziesz niczego z funduszem robil (kupowal, konwertowal lub
    umarzal) to liczba jednostek pozostanie stała, ale zmieniac sie bedzie
    cena j.u.

    w SFI mBanku zobaczysz aktualna wartosc netto swoich funduszy tzn. taką
    jaką uzyskałbyś umarzając w danym dniu ww j.u.

    jezeli cenasz jednostki rosnie to wartosc ta rowniez bedzie wyzsza,
    jezeli maleje to spadnie

    wycena j.u. nastepuje raz dziennie, w SFI aktualna wartos rejestru
    zobaczysz w nastepnym dniu, ale jezeli chcesz ja znac wczesniej to
    polecam www.fundi.pl - juz wieczorem znana jest nowa wycena, mnozysz ja
    x liczbe jednostek i wiesz ile masz kasy ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 47. Data: 2007-01-25 18:06:51
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
> [...]
    > nie bedziesz niczego z funduszem robil (kupowal, konwertowal lub
    > umarzal) to liczba jednostek pozostanie stała, ale zmieniac sie bedzie

    no to jest jasne :-)

> [...]
    > polecam www.fundi.pl - juz wieczorem znana jest nowa wycena, mnozysz ja
    > x liczbe jednostek i wiesz ile masz kasy ;-))

    no wlasnie sprawdzilem, ze na razie zarobilem 26gr ;-)
    spoko, nie bede sie podniecal co chwila, obiecuje :-)

    Natomiast pytanie ostatnie chyba mam - jezeli bede chcial zbyc te
    jednostki, to po jakiej cenie one sa zbywane? Z dnia zlozenia dyspozycji
    jak rozumiem? (rozumiem, ze do tego sluzy Odkupienie jednostek? :-)
    Dlugo to trwa tak pi razy drzwi?

    Sierp

  • 48. Data: 2007-01-25 18:14:12
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 25 Jan 2007 19:06:51 +0100, w <epasv2$73h$1@ochlapek.sierp.net>, Sierp
    <s...@n...net> napisał(-a):

    > Natomiast pytanie ostatnie chyba mam - jezeli bede chcial zbyc te
    > jednostki, to po jakiej cenie one sa zbywane? Z dnia zlozenia dyspozycji
    > jak rozumiem? (rozumiem, ze do tego sluzy Odkupienie jednostek? :-)

    Nie. Z dnia wyceny. Data wyceny to z reguły +1 albo +2 od dnia zlecenia. Tabelę
    odkupień również masz na stronie mBanku.

    > Dlugo to trwa tak pi razy drzwi?

    Z reguły do 5 dni kasa trafia na konto. Ale fundusze mają dłuższy czas, może
    trwać i 7 dni, a nawet dłużej (daty umorzeń i wysyłki kasy są w prospektach).

  • 49. Data: 2007-01-25 18:16:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jan 2007 19:06:51 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wklepał(-a):

> [...]
    >jednostki, to po jakiej cenie one sa zbywane? Z dnia zlozenia dyspozycji
    >jak rozumiem? (rozumiem, ze do tego sluzy Odkupienie jednostek? :-)

    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/narzedzi
    a/tab_odk.html