  • 31. Data: 2005-04-26 16:43:54
    Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Enjoy. Niech się ktoś odezwie co wywalczył. :-)

    No to ja sie znowu odzywam. PKO BP oddalo mi 6 zlotych, w zwiazku z czym
    prokuratura rejonowa umozyla sledztwo zwazajac na fakt uwzglednienia moich
    roszczen oraz na znikoma wartosc przedmiotu sporu. Nie skorzystalem z
    przyslugujacego mi odwolania do prokuratury rejonowej.

  • 32. Data: 2005-04-26 20:06:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > roszczen oraz na znikoma wartosc przedmiotu sporu. Nie skorzystalem z
    > przyslugujacego mi odwolania do prokuratury rejonowej.

    Nie dopisałem:

    "...w opisywanej kwestii"

  • 33. Data: 2005-04-26 21:09:27
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Nie dopisałem:
    >
    > "...w opisywanej kwestii"

    Zapewniam cie, ze jakby mnie sprawa dotyczyla, to bym wywalczyl wszystko,
    nawet jakby sprawa sie miala oprzec o trybunal w Starasburgu.

  • 34. Data: 2005-04-26 21:10:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    > Zapewniam cie, ze jakby mnie sprawa dotyczyla, to bym wywalczyl wszystko,
    > nawet jakby sprawa sie miala oprzec o trybunal w Starasburgu.

    No i nie ma problemu. Złóż reklamację. Nikt do Strasburga nie wysyła.

  • 35. Data: 2005-04-26 21:17:59
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > No i nie ma problemu. Złóż reklamację. Nikt do Strasburga nie wysyła.

    Jedyny problem jest taki, ze mnie za przeloty SkyEurope potracili prawidlwo
    (albo nie sprawdzilem dokladnie, ale ostatnio lecialem z nimi kolka miesiecy
    temu, i juz przepadlo).

  • 36. Data: 2005-04-26 21:22:11
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tomek dnia 2005-04-26 17:45 napisał(a) co następuje:
    =

    > Coz, wedlug mnie kodeks karny ma pierwszenstwo przed regulaminem banku. Jest
    > to ewidentne oszustwo i nie uwazam za konieczne poslugiwanie sie do jego
    > zwalczenie formularzami przedstawionymi przez oszusta.

    Spokojnie. Też średnio chce mi się rozpoczynać na nowo tę dyskusję. Ale
    zadałeś sobie trud przeczytania regulaminu, którego znajomość
    potwierdziłeś własnoręcznym podpisem przy zakładaniu konta?

    W regulaminie karty NIE MA MOWY o tym, że transakcja w PLN obciąża kartę
    na dokładną kwotę. Jest natomiast punkt mówiący o tym, że transakcja
    ZAGRANICZNA jest rozliczana w walucie USD i przeliczana na PLN po kursie
    bieżącym. NIE MA WYJĄTKU mówiącego o tym, że transakcja ZAGRANICZNA w
    PLN jest traktowana tak jak krajowa. W związku z tym w MOJEJ OPINII (i
    jak na razie chyba tylko jeszcze Wojtka Nawary) bank postępuje prawidłowo.

    Można się spierać co do tego, gdzie transakcja została wykonana: czy na
    Twoim komputerze (bo ty klikałeś), który jest w Polsce, czy też na
    serwerze, który jest zagranicą, czy też wyznacznikiem jest
    organizacja/firma, która autoryzowała kartę (co wydaje mi się
    najsłuszniejszym rozumowaniem). Skoro ta firma jest zagraniczna, to
    transakcja była zagraniczna i konto zostało obciążone w walucie
    rozliczeniowej po kursie bieżącym (MIMO ŻE walutą transakcji był PLN,
    boInteligo w żaden sposób w regulaminie nie ujmuje takiej wyjątkowej
    kombinacji: PLN zagranicą). Fakt, inne banki stwierdzają w swoich
    regulaminach, że transakcje _W WALUCIE OBCEJ_ rozliczane są przez walutę
    rozliczeniową (EUR, USD). Inteligo jest tutaj "odmieńcem".

    _Moim zdaniem_ pozytywne rozpatrzenie takiej reklamacji to tylko dobra
    wola banku, którego klient nie zna (bądź nie uświadamia sobie)
    regulaminu. Daleko stąd do OSZUSTWA.

    Marek