-
31. Data: 2005-04-26 16:43:54
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: "Tomek" <t...@g...pl>
> Enjoy. Niech się ktoś odezwie co wywalczył. :-)
No to ja sie znowu odzywam. PKO BP oddalo mi 6 zlotych, w zwiazku z czym
prokuratura rejonowa umozyla sledztwo zwazajac na fakt uwzglednienia moich
roszczen oraz na znikoma wartosc przedmiotu sporu. Nie skorzystalem z
przyslugujacego mi odwolania do prokuratury rejonowej.
-
32. Data: 2005-04-26 20:06:48
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Tomek napisał(a):
>>Enjoy. Niech się ktoś odezwie co wywalczył. :-)
>
> No to ja sie znowu odzywam. PKO BP oddalo mi 6 zlotych, w zwiazku z czym
> prokuratura rejonowa umozyla sledztwo zwazajac na fakt uwzglednienia moich
> roszczen oraz na znikoma wartosc przedmiotu sporu. Nie skorzystalem z
> przyslugujacego mi odwolania do prokuratury rejonowej.
Nie dopisałem:
"...w opisywanej kwestii"
-
33. Data: 2005-04-26 21:09:27
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: "Tomek" <t...@g...pl>
> Nie dopisałem:
>
> "...w opisywanej kwestii"
Zapewniam cie, ze jakby mnie sprawa dotyczyla, to bym wywalczyl wszystko,
nawet jakby sprawa sie miala oprzec o trybunal w Starasburgu.
-
34. Data: 2005-04-26 21:10:55
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Tomek napisał(a):
>>Nie dopisałem:
>>
>>"...w opisywanej kwestii"
> Zapewniam cie, ze jakby mnie sprawa dotyczyla, to bym wywalczyl wszystko,
> nawet jakby sprawa sie miala oprzec o trybunal w Starasburgu.
No i nie ma problemu. Złóż reklamację. Nikt do Strasburga nie wysyła.
-
35. Data: 2005-04-26 21:17:59
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: "Tomek" <t...@g...pl>
> No i nie ma problemu. Złóż reklamację. Nikt do Strasburga nie wysyła.
Jedyny problem jest taki, ze mnie za przeloty SkyEurope potracili prawidlwo
(albo nie sprawdzilem dokladnie, ale ostatnio lecialem z nimi kolka miesiecy
temu, i juz przepadlo).
-
36. Data: 2005-04-26 21:22:11
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>
Tomek dnia 2005-04-26 17:45 napisał(a) co następuje:
=
> Coz, wedlug mnie kodeks karny ma pierwszenstwo przed regulaminem banku. Jest
> to ewidentne oszustwo i nie uwazam za konieczne poslugiwanie sie do jego
> zwalczenie formularzami przedstawionymi przez oszusta.
Spokojnie. Też średnio chce mi się rozpoczynać na nowo tę dyskusję. Ale
zadałeś sobie trud przeczytania regulaminu, którego znajomość
potwierdziłeś własnoręcznym podpisem przy zakładaniu konta?
W regulaminie karty NIE MA MOWY o tym, że transakcja w PLN obciąża kartę
na dokładną kwotę. Jest natomiast punkt mówiący o tym, że transakcja
ZAGRANICZNA jest rozliczana w walucie USD i przeliczana na PLN po kursie
bieżącym. NIE MA WYJĄTKU mówiącego o tym, że transakcja ZAGRANICZNA w
PLN jest traktowana tak jak krajowa. W związku z tym w MOJEJ OPINII (i
jak na razie chyba tylko jeszcze Wojtka Nawary) bank postępuje prawidłowo.
Można się spierać co do tego, gdzie transakcja została wykonana: czy na
Twoim komputerze (bo ty klikałeś), który jest w Polsce, czy też na
serwerze, który jest zagranicą, czy też wyznacznikiem jest
organizacja/firma, która autoryzowała kartę (co wydaje mi się
najsłuszniejszym rozumowaniem). Skoro ta firma jest zagraniczna, to
transakcja była zagraniczna i konto zostało obciążone w walucie
rozliczeniowej po kursie bieżącym (MIMO ŻE walutą transakcji był PLN,
boInteligo w żaden sposób w regulaminie nie ujmuje takiej wyjątkowej
kombinacji: PLN zagranicą). Fakt, inne banki stwierdzają w swoich
regulaminach, że transakcje _W WALUCIE OBCEJ_ rozliczane są przez walutę
rozliczeniową (EUR, USD). Inteligo jest tutaj "odmieńcem".
_Moim zdaniem_ pozytywne rozpatrzenie takiej reklamacji to tylko dobra
wola banku, którego klient nie zna (bądź nie uświadamia sobie)
regulaminu. Daleko stąd do OSZUSTWA.
Marek