  • 21. Data: 2005-04-26 15:22:04
    Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    >>Do kogo "nich"?

    > Do Inteligo.

    Ależ inteligo bez problemu zwraca różnicę. Tylko zgodnie z regulaminem
    reklamację należy wysłać na formularzu VISA.

  • 22. Data: 2005-04-26 15:24:17
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Do kogo "nich"?

    Do Inteligo.

  • 23. Data: 2005-04-26 15:45:40
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Ależ inteligo bez problemu zwraca różnicę. Tylko zgodnie z regulaminem
    > reklamację należy wysłać na formularzu VISA.

    Coz, wedlug mnie kodeks karny ma pierwszenstwo przed regulaminem banku. Jest
    to ewidentne oszustwo i nie uwazam za konieczne poslugiwanie sie do jego
    zwalczenie formularzami przedstawionymi przez oszusta. Jak sie nie przywali
    im z grubej rury, to dalej beda tak dzialac i narazac klientow na niewygodne
    procedury reklamacyjne z powodu kilkunastu zlotych. A wiekszosc machnie reka
    i bank bedzie mial niezasluzone zyski kosztem klientow. Bank, zobaczywszy
    swoja wine, powinien natychmiast przeprosic i wyrownac klientowi strate, a
    nie kazac wypelniac formularze.

    Bank hiszpanski, w ktorym zalozylem sobie konto, ma zapis regulaminowy, ze w
    razie uznanej reklamacji zwiazanej z pobraniem zbyt duzej kwoty z konta
    klienta, oprocz wyrownania przekazuje klientowi 7 euro. Polskie banki o
    mentalnosci socjalistycznej nawet o czyms takim nie pomysla. A oszukani
    klienci o podobnie socjalistycznej mentalnosci godza sie na wypelnianie
    idiotycznych formularzy, zamiast od razu skierowac sprawe do organow
    scigania.

  • 24. Data: 2005-04-26 15:51:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    > Coz, wedlug mnie kodeks karny ma pierwszenstwo przed regulaminem banku.

    Który paragraf kk konkretnie został złamany?

> [...]
    > swoja wine, powinien natychmiast przeprosic i wyrownac klientowi strate, a

    Podpisując umowę zgodziłeś się na taki sposób załatwiania reklamacji
    karcianych. Nikt wołami nie ciągnął do zakładania konta.

> [...]
    > klienci o podobnie socjalistycznej mentalnosci godza sie na wypelnianie
    > idiotycznych formularzy, zamiast od razu skierowac sprawe do organow

    Idąc tą logiką - wszystko, co podlega pod rekalamcję jest jednocześnie
    oszustwem które podlega pod kk i umowne procedury reklamacyjne są
    nieważne, bo bank (czy operator, usługodawca) jest winny.

  • 25. Data: 2005-04-26 16:12:19
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Który paragraf kk konkretnie został złamany?

    Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    majątkowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    > Podpisując umowę zgodziłeś się na taki sposób załatwiania reklamacji
    > karcianych. Nikt wołami nie ciągnął do zakładania konta.

    To w najmniejszym stopniu nie ogranicza moich praw obywatelskich do
    powiadomienia organow scigania o popelnionym przestepstwie.

    > Idąc tą logiką - wszystko, co podlega pod rekalamcję jest jednocześnie
    > oszustwem które podlega pod kk i umowne procedury reklamacyjne są
    > nieważne, bo bank (czy operator, usługodawca) jest winny.

    Oczywiscie ze tak - oszustwa sa scigane na mocy prawa karnego. A kto jest
    winny - nie wiadomo do czasu prawomocnego wyroku sadu. Jestem przekonany, ze
    szybkie pozytywne rozpatrzenie reklamacji zostanie potraktowane przez sad
    jako okolicznosc lagodzaca.

  • 26. Data: 2005-04-26 16:19:28
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-26 18:12- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Tomek,
    wyłuszczający(a) się następująco:

    > Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    > majątkowe,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Bez wnikania w meritum i tylko dla porządku: art. 284 mówi o
    przestępstwie przywłaszczenia. Oszustwo jest niedaleko w art. 284

    I jeszcze jedno, z tego co pamiętam to sądy w RP uważają, że poniżej 200
    złotych szkodliwość społeczna czynu jest znikoma. A jak jest znikoma, to
    nie ma przestępstwa (art. 1 paragraf 2 kk). Radziłbym zatem szukać w
    kodeksie wykroczeń i nie mówić o przestępstwie zbyt szybko.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 27. Data: 2005-04-26 16:21:34
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-26 18:19- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy yayco,
> [...]
    > nie ma przestępstwa (art. 1 paragraf 2 kk). Radziłbym zatem szukać w
    > kodeksie wykroczeń i nie mówić o przestępstwie zbyt szybko.

    Przepraszam, że poprawiam sam siebie, ale mi się rączka omskła ;-) :
    oszustwo jest w artykule 286 kk

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 28. Data: 2005-04-26 16:31:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomek napisał(a):

    > Ja bym to traktowal jako przywlaszczenie prawa majatkowego, ale byc moze
    > oszustwo bedzie lepsze. Jeszcze jeden powod, zeby sprawe przekazac
    > profesjonalnemu prokuratorowi.

    Enjoy. Niech się ktoś odezwie co wywalczył. :-)

  • 29. Data: 2005-04-26 16:32:34
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

  • 30. Data: 2005-04-26 16:41:33
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-26 18:32- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Tomek,
    wyłuszczający(a) się następująco:

    > Ja bym to traktowal jako przywlaszczenie prawa majatkowego, ale byc moze
    > oszustwo bedzie lepsze. Jeszcze jeden powod, zeby sprawe przekazac
    > profesjonalnemu prokuratorowi.

    Przy tej kwocie, to nawet się nie roześmieje...
    Chyba, żeby spraw było kilka na raz, o to już by było przestępstwo ciągłe

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****