  • 1. Data: 2008-05-02 08:30:42
    Temat: Sposób na długi
    Od: slev <a...@j...com>

    Witam,

    Pytanie moje dotyczy najprostszego sposobu spłaty długów. Mój obecny
    dług wobec kilku banków wynosi ok 40 tys. Jestem w stanie spłacać
    miesięcznie ok 3 tys PLN, niestety nie kwalifikuję się do żadnego
    kredytu konsolidacyjnego, bo większość płatności jest przeterminowana.

    mogę zacząć zamykać długi od najmniejszego, ale pomyślałem, że może
    istnieje jakiś inny sposób (odkładanie na lokatę i spłacenie wszystkiego
    na raz, za jakiś rok + zarobione odsetki)?

  • 2. Data: 2008-05-02 09:00:35
    Temat: Re: Sposób na długi
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    slev <a...@j...com> wrote:

    > mogę zacząć zamykać długi od najmniejszego, ale pomyślałem, że może
    > istnieje jakiś inny sposób (odkładanie na lokatę i spłacenie wszystkiego
    > na raz, za jakiś rok + zarobione odsetki)?

    Oprocentowanie dlugu jest zapewne wyzsze niz na lokacie, wiec w zaden
    sposob Ci sie to nie oplaci.

    a.

  • 3. Data: 2008-05-02 12:29:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wemif" fvel7j$uvd$...@j...tahoe.pl

    > Oprocentowanie dlugu jest zapewne wyzsze niz na lokacie, wiec w zaden
    > sposob Ci sie to nie oplaci.

    Nieprawda!!!

    Oprocentowanie niektórych kredytów jest niższe niż 11% w skali roku,
    a tyle właśnie można wyciągnąć na dostatecznie dużej liczbie kont
    oszczędzających z oprocentowaniem 5.5% w skali roku... Wystarczy
    tylko na każdym takim rachunku mieć tyle, aby odsetki wyniosły
    0.5 grosza w chwili kapitalizacji. :) Zaokrąglenie tego do pełnych
    groszy da 11%, o ile kapitalizacja jest roczna; miesięczna daje
    (piszę to z głowy --> proszę o przeliczenie) 11.3% w skali roku.

    Kredyty hipoteczne są bardzo tanie.

    I teraz pytanie "Eneuel Leszek Ciszewski" fvaipd$a28$...@f...man.torun.pl
    dotyczące WBK...

    Jest tylko jeden problem. Trzeba mieć sporo tych rachunków. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-05-02 13:05:38
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:fvf1eq$epa$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    > dotyczące WBK...
    >
    > Jest tylko jeden problem. Trzeba mieć sporo tych rachunków. ;)

    Ciekawe kiedys ktos opracuje skrypt zakladajacy takie rachunki i
    przelewajacy odpowiednie kwoty, oraz jak szybko banki zareaguja
    wprowadzajaca captcha przy zakladaniu rachunkow oszczednosciowych ;)

    pozdr

  • 5. Data: 2008-05-02 13:47:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ciekawe kiedys ktos opracuje skrypt zakladajacy takie rachunki i
    > przelewajacy odpowiednie kwoty, oraz jak szybko banki zareaguja
    > wprowadzajaca captcha przy zakladaniu rachunkow oszczednosciowych ;)

    poniewaz ten zysk nie idzie z kasy banku, tylko jak rozumiem, jest
    oszczednoscia na podatku to ja sie juz dawno dziwie, dlaczego banki nie
    wykorzystuja tego chwytu, zeby moc sie reklamowac 11% w sklali roku zamiast
    5,5%.
    BTW to naprawde jest az taka roznica? Przeciez podatku placimy tylko 20%.

  • 6. Data: 2008-05-02 13:58:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl

    > poniewaz ten zysk nie idzie z kasy banku, tylko jak rozumiem, jest
    > oszczednoscia na podatku

    Idzie z kasy banku.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2008-05-02 15:25:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:fvf1eq$epa$1@flis.man.torun.pl...

    > Kredyty hipoteczne są bardzo tanie.

    Szczególnie te przeterminowane...

  • 8. Data: 2008-05-02 16:45:51
    Od: w...@a...pl (Wemif)

> [...]
    > oszczędzających z oprocentowaniem 5.5% w skali roku... Wystarczy
    > tylko na każdym takim rachunku mieć tyle, aby odsetki wyniosły

    W jakim banku rachunek z 5.5 sie do tego nadaje? (aby odsetki szly
    na inne konto i przedluzalo sie automatycznie, na stala liczbe dni
    a nie np. miesiecy, bo wtedy w roznych miesiacach bylyby rozne odsetki)
    No i aby moc samemu wyklikac przez internet.

    a.

  • 9. Data: 2008-05-02 17:10:24
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 2 May 2008 16:45:51 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

> [...]
    > a nie np. miesiecy, bo wtedy w roznych miesiacach bylyby rozne odsetki)
    > No i aby moc samemu wyklikac przez internet.

    Ty naprawdę chcesz otwierać ileśtam lokat, po złotówce na każdej?

    AK

  • 10. Data: 2008-05-02 17:47:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Idzie z kasy banku.

    to ja nie rozumiem.
    gdzie jest blad w rozumowaniu:
    - bank nalicza odsetki
    - jezeli odsetki sa wieksze niz ... gr, wtedy z tych odsetek 20% idzie na
    podatek
    - podatek przekazywany jest do US
    - bank per saldo wychodzi na 0 - przekazuje kase US ale obniza wartosc
    odsetek dla klienta.

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.