    From: "Mel Udall" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Sprzedaz spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu
    Date: Thu, 27 Sep 2007 17:49:22 +0200

    Witam!

    Troche OT, ale wiele osob pewnie przez podobna procedure przechodzilo.

    W skrocie sytuacja wyglada tak:

    Od razu umowa zasadnicza.
    Pierwsza wplata 30% wartosci, reszta do 30.06.2008.
    Wydanie lokalu do 30.06.2008.
    Lokal bez ksiegi wieczystej.
    Nabywcy sami po podpisaniu umowy zakladaja ksiege i biora kredyt hipoteczny
    na splate reszty naleznosci.
    Nabywcy w tym roku musza zainwestowac kase w lokal mieszkalny - musza miec
    akt notarialny. Nie wiem czy umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
    im wystarcza.
    Na 1 wplate maja swoje srodki.

    Wiem, ze mozna inaczej sprawe rozegrac, ale zalozmy ze tak to by wygladalo.

    Prosze o wskazowki, jak sie zabezpieczyc, zeby:

    1. nabywcy nie wzieli pod hipoteke kredytu przewyzszajacego wysokosc
    naleznosci dla mnie, nie wplacili 2 raty i wyjechali do Irlandii,
    2. nie sprzedali mnie razem z lokalem za powiedzmy 50% wartosci - 20% sa "do
    przodu" :)

    Czy jest mozliwosc usuniecia mnie z lokalu przed wplata 2 raty?

    Jaki zapis zrobic, zeby w przypadku nie wplacenia 2 raty stracili pierwsza,
    a ja zebym odzyskal prawo do lokalu?

    A cos takiego:

    Nabywcy zakladaja hipoteke z zobowiazaniem na mnie w wysokosci 2 raty.
    W przyszlym roku biora kredyt i splacaja z niego mnie, nastepuje zwolnienie
    hipoteki na ktorej siada bank.
    Ma to szanse powodzenia?

    Przepraszam, ze chaotycznie, ale jak zwykle czas goni.

    Pozdrawiam
    Mel Udall