-
1. Data: 2005-09-09 11:52:37
Temat: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: "Paulina Rutkowska" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
.biznes.banki&tid=1098677
Odnosząc się do artykułu„mKradzież z łódzkiego banku”, który ukazał się w
dniu 08.09.2005r na łamach Dziennika Łódzkiego autorstwa Mariusza Gossa,
pragnę przedstawić stanowisko mBanku w tej sprawie.
Opisywany przez DŁ przykład nie dotyczy bezpieczeństwa systemu bankowego, a
przekroczenia przepisów prawa przez człowieka. W dotychczasowej historii nie
wystąpiły udane próby ingerencji w system mBanku. Proszę jednak pamiętać, że
za bezpieczeństwo pieniędzy i danych odpowiadają wszystkie strony biorące
udział w transakcjach: Klient, Bank i jego pracownicy oraz dostawca usług
internetowych. Niestety jednym z najwrażliwszych elementów całego systemu
bezpieczeństwa jest człowiek.
Chcemy zaznaczyć, iż kwestią opisaną przez DŁ, mBank zajął się natychmiast po
tym, jak Klient złożył reklamację dotyczącą nieprawidłowości na jego koncie.
Stanowisko mBanku oraz wszelkie materiały, które mogły przyczynić się do
rozwiązania tej sprawy zostały przekazane do prokuratury w Łodzi, włącznie ze
wskazaniem osoby, która mogła być współodpowiedzialna za popełnione
przestępstwo.
mBank dwukrotnie odwoływał się od decyzji umarzającej postępowanie karne.
Należy podkreślić, iż tuż po zgłoszeniu, cała kwota została zwrócona
Klientowi, a on sam korzysta z usług mBanku do dnia dzisiejszego. Tym
bardziej zależy nam na tym by policja wykryła i ukarała sprawcę, który
wyłudził znacząca kwotę pieniędzy.
Należy podkreślić, iż od początku istnienia staraliśmy się kłaść szczególny
nacisk na kwestie związane z bezpieczeństwem. Przykład opisany w dzisiejszym
dzienniku jest przypadkiem jednostkowym i odosobnionym, który dodatkowo miał
miejsce 2 lata temu. Od tego czasu mBank zwiększył wewnętrzne normy
bezpieczeństwa oraz wprowadził jeszcze bardziej rygorystyczne zasady
rekrutacji. Ciągły nadzór funkcjonowania sieci i wewnętrzny monitoring mają
za zadanie możliwie wczesne wykrycie jakichkolwiek, zarówno faktycznych jak i
potencjalnych problemów. Jednak to nie wszystko - regularnie przeprowadzane
są wewnętrzne testy bezpieczeństwa z uwzględnieniem najnowocześniejszych
technik informatycznych.
Chcemy zapewnić, iż robimy wszystko by opisany przypadek nie powtórzył się w
przyszłości.
Paulina Rutkowska
rzecznik mBanku
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2005-09-09 14:49:36
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Paulina Rutkowska wrote:
> http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
.biznes.banki&tid=1098677
>
A kiedy mBank (i multi też) wprowadzi
- potwierdzanie hasłem jednorazowym opercji przez telefon
- listę kontrahentów, do których każdorazowo przy dokonywaniu przelewów
będzie należało podać hasło jednorazowe ?
Kj
--
Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
Kontakt JID: k...@j...aster.pl
-
3. Data: 2005-09-09 15:03:30
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Mithos <f...@a...pl>
Kamil Jońca napisał(a):
> A kiedy mBank (i multi też) wprowadzi
> - potwierdzanie hasłem jednorazowym opercji przez telefon
Mam nadzieje, ze nigdy.
--
pozdrawiam
Mithos
-
4. Data: 2005-09-09 15:13:16
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Mithos wrote:
> Kamil Jońca napisał(a):
>
>> A kiedy mBank (i multi też) wprowadzi
>> - potwierdzanie hasłem jednorazowym opercji przez telefon
>
>
> Mam nadzieje, ze nigdy.
>
>
Dlaczego ?
KJ
--
Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
Kontakt JID: k...@j...aster.pl
-
5. Data: 2005-09-09 15:52:31
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Mithos <f...@a...pl>
Kamil Jońca napisał(a):
> Dlaczego ?
Nie zawsze mam przy sobie hasla jednorazowe, a czasem moze byc konieczne
przeprowadzenie jakiejs operacji bez nich.
--
pozdrawiam
Mithos
-
6. Data: 2005-09-09 16:09:04
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Mithos wrote:
> Kamil Jońca napisał(a):
>
>> Dlaczego ?
>
>
> Nie zawsze mam przy sobie hasla jednorazowe, a czasem moze byc konieczne
> przeprowadzenie jakiejs operacji bez nich.
No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.
KJ
--
Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
Kontakt JID: k...@j...aster.pl
-
7. Data: 2005-09-09 17:21:04
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Kamil Jońca napisał(a):
> No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.
A nie prościej przesyłać hasło jednorazowe na komórkę sms-em?
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
8. Data: 2005-09-09 17:26:56
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Markus Sprungk napisał(a):
>>No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.
>
> A nie prościej przesyłać hasło jednorazowe na komórkę sms-em?
Może i prościej, ale z pewnością nie taniej...
-
9. Data: 2005-09-09 17:47:59
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Wojciech Nawara napisał(a):
> Może i prościej, ale z pewnością nie taniej...
Bramki nie są znowu takie kosztowne :)
Abonenci Plusa mają z górki ;)
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
10. Data: 2005-09-09 20:19:27
Temat: Re: Stanowisko mBanku w sprawie artykułu
Od: Mithos <f...@a...pl>
Kamil Jońca napisał(a):
> No to niestety, albo bezpiecznie, albo wygodnie.
A w jaki sposob ktos ma poznac moj numer klienta (to niby jest jeszcze
mozliwe w jakis sposob) oraz moj telekod (to juz raczej mozliwe nie jest) ??
--
pozdrawiam
Mithos