  • 1. Data: 2013-11-25 22:32:44
    Temat: Sync: Aktywuj Java Developement Toolkit
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Za każdym razem gdy loguje sie do Synca, to w rogu wyświetla mi się taki
    komunikat:

    "Aktywuj Java Developement Toolkit.
    Ta wtyczka ma problemy z bezpieczeństwem."

    O co tutaj chodzi?
    Czy mam się bać?
    Czy to Java Developement Toolkit ma problemy z bezpieczeństwem, czy
    jakaś inna wtyczka?
    Czy ten komunikat jest generowany przez bank, czy przez mojego Firefoxa?
    Bo z tego skąpego komunikatu trudno coś sensownego wywnioskować!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2013-11-26 07:36:15
    Temat: Re: Sync: Aktywuj Java Developement Toolkit
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.11.2013 Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:

> [...]
    > komunikat:
    >
    > "Aktywuj Java Developement Toolkit.
    > Ta wtyczka ma problemy z bezpieczeństwem."

    Dokładnie o to, co w komunikacie.

    > Czy mam się bać?
    > Czy to Java Developement Toolkit ma problemy z bezpieczeństwem, czy
    > jakaś inna wtyczka?

    Ta. Przecież o niej mówi komunikat.
    Służy- w uproszczeniu- do wykrywania przez stronę, jaką wersję Javy posiadasz.
    http://java.com/en/download/faq/deployment_toolkit.x
    ml

    > Czy ten komunikat jest generowany przez bank, czy przez mojego Firefoxa?

    Przez przeglądarkę.

    > Bo z tego skąpego komunikatu trudno coś sensownego wywnioskować!

    Gadanie.
    BTW: na to, by w Google treść komunikatu wrzucić nie wpadłeś?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 3. Data: 2013-11-27 01:42:02
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 26 Nov 2013 06:36:15 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    > Dokładnie o to, co w komunikacie.

    > Ta. Przecież o niej mówi komunikat.

    Więc dla mnie jest całkowicie niezrozumiałe, dlaczego mam aktywować
    wtyczkę, która ma problemy z bezpieczeństwem!
    Logicznie rozumując, jeśli jakaś wtyczka ma problemy z bezpieczeństwem,
    to należy ją raczej usunąć, a nie aktywować!
    Javę aktualizowałem już chyba dziesiątki razy z powodu zagrożeń jakie
    ona stwarza i te aktualizacje nic nie dają, w jakiś czas po każdej
    aktualizacji wyświetla mi się następny komunikat, że moja wersja Javy
    stwarza zagrożenie i musze ją znowu aktualizować.
    Ta zabawa w kotka i myszkę bardzo mi się nie podoba, a bankowi, który na
    swoich stronach transakcyjnych wymaga stwarzającej zagrożenie Javy
    (chyba, że czegoś nie rozumiem), po prostu się dziwię.

    > Gadanie.
    > BTW: na to, by w Google treść komunikatu wrzucić nie wpadłeś?

    Wpadłem. Wszystkie wyświetlane linki prowadzą do mojego pytania.

  • 4. Data: 2013-11-27 11:36:25
    Temat: Re: Aktywuj Java Developement Toolkit
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Logicznie rozumując, jeśli jakaś wtyczka ma problemy z
    >bezpieczeństwem,
    >to należy ją raczej usunąć, a nie aktywować!

    Pytanie moze pochodzic od przegladarki.
    To jej producent uznal ze Java niebezpieczna i trzeba ostrzec i
    spytac.

> [...]
    >swoich stronach transakcyjnych wymaga stwarzającej zagrożenie Javy
    >(chyba, że czegoś nie rozumiem), po prostu się dziwię.

    Wszystko stwarza zagrozenie.
    Z punktu widzenia banku Java pewnie jest bezpieczna - zawsze uzywali,
    ich strona klientowi nie zagraza - poki sie na nia hackerzy nie
    dostana.

    Tylko tyle ze do typowej dzialalnosci bankowej java ani inny activeX w
    zasadzie niepotrzebny.

    J.

  • 5. Data: 2013-11-27 12:13:12
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.11.2013 Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:

    > Więc dla mnie jest całkowicie niezrozumiałe, dlaczego mam aktywować
    > wtyczkę, która ma problemy z bezpieczeństwem!

    Pomyślmy... Bo chcesz jej, zdając sobię sprawę z zagrożenia, _użyć_?
    Świadomie włączyć na tej jednej stronie?

    > Logicznie rozumując, jeśli jakaś wtyczka ma problemy z bezpieczeństwem,
    > to należy ją raczej usunąć, a nie aktywować!

    No to usuń. Nie jest niezbędna.

> [...]
    > aktualizacji wyświetla mi się następny komunikat, że moja wersja Javy
    > stwarza zagrożenie i musze ją znowu aktualizować.

    Pretensję do koderów Javy, tudzież do odkrywających dziury ;-)

    > Ta zabawa w kotka i myszkę bardzo mi się nie podoba, a bankowi, który na
    > swoich stronach transakcyjnych wymaga stwarzającej zagrożenie Javy
    > (chyba, że czegoś nie rozumiem), po prostu się dziwię.

    Pretensje do banku.

    > Wpadłem. Wszystkie wyświetlane linki prowadzą do mojego pytania.

    Nadużywasz kwantyfikatorów.
    http://tinyurl.com/pdsn2st
    u mnie daje na 1 miejscu podany wcześniej link z wyjaśnieniem
    na java.com.

  • 6. Data: 2013-11-27 23:40:51
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 27 Nov 2013 11:13:12 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    > Pomyślmy... Bo chcesz jej, zdając sobię sprawę z zagrożenia, _użyć_?
    > Świadomie włączyć na tej jednej stronie?

    Ale ja nie wiem na czym polega zagrożenie!
    Komunikat mówi mi tylko, że wtyczka stwarza zagrożenie i zapewne z tego
    powodu mam ją włączyć!
    Jak dla mnie absurd.
    Intencja autora komunikatu była zapewne inna, ale tak mu to wyszło.

    > No to usuń. Nie jest niezbędna.

    Chyba nie na pewno, bo korzystam z kilku stron, które bez Javy nie chcą
    działać.

    > Pretensje do banku.

    Między innymi po to ten wątek zacząłem, żeby ktoś kompetentny tym
    problemem się zainteresował.
    Tak jak już pisałem, sytuacja jest mocno wkurzająca.