  • 151. Data: 2016-05-18 08:00:04
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Ale Ty masz inne myślenie:

    Nudzisz juz z tym wytykaniem ale co mi tam...

    > - ReadOnlyMemory to pamięć ReadWriteMemory

    Nie, ja tylko zastosowałem terminologię z pewnego portalu zakupowego czego
    Ty oczywiście sie przyczepiłes... jakbyś nie wiedział o czym piszę.
    Czasami trzeba spojrzec na sprawe szerzej niz tylko literalnie czytac "co
    jest napisane".

    > - nasi muszą rządzić

    Trzeci rodzaj prawdy.

    > - nie ma prawdy, jest relatywistyka

    Odwrotnie - wskazywałem, ze obecni politycy z kazdej strony potrafią
    zrelatywizować dokładnie wszystko co mnie irytuje i co potepiam.

    > - pierwsze mieszkanie muszą dać Ci za darmo

    I znow trzeci rodzaj prawdy...

    > - Animka jest głupia, bo ostrzega ludzi przed
    > wybuchającymi akumulatorami, powołując się
    > na artykuł o takim wybuchu

    Widocznie nie znasz tffffurczosci Animki...

  • 152. Data: 2016-05-18 08:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Sam widzisz -- ARzepliński tyłek podtarł konstytucją,
    > która nakazała mu porządek zapisany w wiadomej ustawie.
    >
    > -=-
    >
    > Jest tylko jedna niejasność -- konstytucja mówi o ustawie, ale
    > być może ma na myśli nie ustawę parlamentarną, lecz zasadniczą,
    > czyli samą siebie, jednak dziesięcioleciami nikt nie głosił
    > otwarcie, że konstytucja mówi w wiadomym punkcie o sobie.

    Czy jestes w stanie wyobrazić sobie taka sytuację, ze po prostu brakuje Ci
    wiedzy prawniczej aby to zrozumiec, połapac wszystkie niuanse etc?
    Czy chociaz bierzesz pod uwage taka możliwość?

    > Zatrzasnąłeś jedyne kluczyki do samochodu w tymże samochodzie --
    > pogadaj z rzeczywistością, powiedz jej, ;) że to wszystko jest tylko
    > relatywistyką, podeliberuj, pogawędź, popisz na portalach, poskarż się
    > Wenecjanom... Ale te kluczyki tam są zatrzaśnięte -- więc nie masz do
    > nich dostępu tak długo, jak długo... nie masz do nich dostępu. ;)
    > Proste. Gdy już jakimś cudem otworzysz drzwi (wybijesz szybę lub
    > podobnie) będziesz miał dostęp do tych kluczyków, ale wybijanie szyb
    > jest sprzeczne z prawem!!!

    Genialny przykład!
    Spróbuje go uzyc i wytłumaczyc to co tłumaczy TK.
    TK orzeka o konstytucyjnosci ustaw. Czyli wyciaga klucze zamkniete w
    samochodzie. Jakiekolwiek klucze (od domu, od garazu, biura). Robi to
    uzywajac kluczy od samochodu czyli nadanych uprawnien przez konstytucje i
    ustawe o TK. Ale zeby wyciagnac klucze od samochodu czyli orzec na
    podstawie ustawy o TK konstytucyjnosc ustawy o TK, potrzebne sa specjalne
    srodki. I tak własnie było w tym przypadku.

    Zwróc uwage ze TK wyraźnie orzekł, ze bedzie działał na mocy tej nowej
    ustawy, ale z wyłączeniem punktów, ktorych konstytucyjnosc została
    podwazona przez wnioskodawców.
    Dlaczego? No bo nie da sie otworzyc samochodu kluczykami ktore sa zamkniete
    w srodku samochodu!

    Pomijam juz takie poboczne sprawy jak vacatio legis, jak mozliwośc
    prewencyjnego skierowania ustawy do TK przez prezydenta.

    Dlaczego prezydent nie skierował ustawy do TK, skoro było tyle watpliwości
    a propos jej konstytucyjnosci?

    P.S. Zeby była jasnosc - to nie sa moje wymysły, nie jestem na tyle próżny
    aby uznać, że moja nikła znajomosc prawa pozwala wypowiadac mi się tak,
    jakbym był konstytucjonalistą, ja tylko słucham jednej i drugiej strony i
    moje poczucie logiki wskazuje, ze racje ma strona TK + autorytety stające
    za nia murem.
    Z drugiej strony sporu autorytetów brak, sa za to intencje, dzieki ktorym
    ustawa blokujaca prace TK nazywa sie ustawa naprawcza, motywacja opiera sie
    na logice "oni zaczeli" a wczesniejsze wypowiedzi jasno wskazuja ze w TK
    widzi sie hamulec ułożenia panstwa według własnej woli.

    I tylko tyle.
    Za przykład z samochodem jeszcze raz dziekuje - genialny. :)

  • 153. Data: 2016-05-18 23:59:37
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No i dlatego klienci koncowi powinni byc z niego zwolnieni do pewnej
    > kwoty, wolnej od podatku :-)

    No a jak to rozliczyć?

    > No wiesz - za to bedzie sie miec placona emeryture.
    > No chyba, zeby nie :-)

    Jasne że nie. Nie to, że nie ma takiej woli albo że składkę "przejedzą"
    wcześniejsi emeryci. Tak się po prostu nie da zrobić.

    > Bo poprawa sytuacji nie musi powodowac kolejnych dzieci.

    Owszem, ale czy ktoś dostanie 500+, czy ulgę w podatku, to na jedno
    wyjdzie.

    > Wazne, ze bedzie mial w przyszlosci kto robic.
    > Chyba, ze sie ich za dobrze wyksztalci i wyjada :-)

    W przyszłości, człowiek niewykształcony będzie miał problem ze
    znalezieniem pracy. Zresztą, już ma - od dłuższego czasu. To już nie te
    czasy, że przy taśmie montażowej każdy się zmieści. W przyszłości ta
    sytuacja będzie tylko bardziej widoczna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 154. Data: 2016-05-19 00:11:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> writes:

    > Wykonywałeś kiedyś zlecenia dla budżetówki?

    Wykonuje od 20 lat tylko :-)

    > Budżet sam od siebie pobiera 23%, czy od Ciebie?

    Zależy od charakteru umowy. Jeśli zamawia u mnie usługę, to sam pobiera
    od siebie (ja jestem tylko pośrednikiem). Jeśli to ja kupuję chleb
    w sklepie, to pobiera ode mnie (za pośrednictwem sklepu).

    > Zrób zlecenie dla budżetówki (tam, gdzie po latach bojów nie
    > uzupełniono jakiegoś rozporządzenia o ubruttowienie wynagrodzenia o
    > vat)

    Nie wiem co masz na myśli.

    > za 1000 zł (słownie tysiąc) i zobacz, ile z tego zostanie Ci w
    > kieszeni po odliczeniu obowiązkowych składek, dochodowego, vat-u.

    Nie pisałem o podatkach innych niż VAT. Jeśli wystawiam fakturę na
    1000 zł + VAT, to w kieszeni zostaje mi 1000 zł. Ten VAT nigdy nie był
    mój, z drugiej strony w rezultacie ja nie płacę (teoretycznie) VATu, gdy
    sam coś kupuję (mimo że na fakturze i np. w przelewach on jest).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 155. Data: 2016-05-19 01:00:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 May 2016 23:59:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No a jak to rozliczyć?

    Kartki na ulgi, ksiazeczka zwolnien :-)
    Albo najprosciej - co miesiac z plikem paragonow do urzednika po
    zwrot.

    No, jest jeszcze prostsza mozliwosc - wyliczyc minimum socjalne, kwote
    VAT zaplacona przy takich wydatkach i co miesiac wszystkim obywatelom
    wysylac. W koncu zyc trzeba, to pewnie biedny podatnik co najmniej
    tyle wydal i VAT zaplacil.

    > Owszem, ale czy ktoś dostanie 500+, czy ulgę w podatku, to na jedno
    > wyjdzie.

    Ale ulge dostanie tez bezdzietny.

    Owszem, rodzicom powinna przyslugiwac kwota wolna takze za dzieci.

    J.

  • 156. Data: 2016-05-19 06:39:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A nie zauważyłeś, że często jest na odwrót?
    Kto ma sprzątać ulice, zmieniać pieluchy starym Niemkom i Szwedkom, zbierać wózki na
    parkingu marketu, zap... na budowie?
    BTW to jest rola, która chcieliby nam w Europie przypisać Niemcy.
    BTW2 naprawdę durne z nich sq....syny skoro nie pozwolili Polakom na pracę od razu po
    przyłączeniu do unii (tak, jak pozwolili Anglicy), a teraz żebrzą o każdego ciapatego
    (byle miał wysokie IQ i odpowiedni kształt czaszki).

    -----

  • 157. Data: 2016-05-19 06:47:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nabywca usługi (skarb państwa z kasy xyz) zapłaci Ci 1000 zł (słownie tysiąc), a czy
    do tego wystawiasz fakturę czy rachunek to go g... obchodzi.
    To ile Tobie vat-owcowi w kieszeni zostanie, 813 zł?
    Sprytny ten budżet, napisali, że usługa dla nich warta 1000, a realnie płacą tylko
    813 zł.

    -----

  • 158. Data: 2016-05-19 07:44:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/19/2016 01:39 PM, ąćęłńóśźż wrote:

    > A nie zauważyłeś, że często jest na odwrót? Kto ma sprzątać ulice,
    > zmieniać pieluchy starym Niemkom i Szwedkom, zbierać wózki na
    > parkingu marketu, zap... na budowie?

    Kiedyś było dwudziestu zamiataczy - teraz po ulicy jedzie maszyna,
    kierowana przez jednego słabo wykształconego człowieka. Serwisuje ją
    drugi człowiek, a wyprodukował w fabryce trzeci i czwarty. A szesnastu
    zamiataczy ma problem ze znalezieniem pracy.

    Podobnie na budowie, gdzie ludzi również coraz bardziej zaczynają
    wyręczać maszyny (np. jedna maszyna układa kostkę brukową czy polbruk na
    całej ulicy, kiedyś robiła to cała ekipa). I szesnastu "układaczy
    kostki" ma problem ze znalezieniem pracy.

    Co do zmiany pieluch - ten problem czeka i nas, bo również jesteśmy
    starzejącym się społeczeństwem, choć ilość "zmieniaczy pieluch" będzie
    zawsze mniejsza od zamiataczy czy "układaczy kostki" bez pracy.

    > BTW to jest rola, która
    > chcieliby nam w Europie przypisać Niemcy.

    Jakieś źródło tych rewelacji?

    Bo jak widzę, to nasi politycy chcą koniecznie, aby Polska była
    zacofanym krajem - np. miliardy złotych dosypywane rocznie do kopalni
    bez przyszłości, miliardy złotych wydawane na Kościół i przykościelną
    działalność (finansowanie dwóch lekcji zaczadzającej umysły dzieci
    religii, gdy nie ma pieniędzy na jedną lekcję fizyki, chemii czy
    informatyki), krótkowzroczne decyzje polityczne (vide podatek bankowy,
    który spowodował częściowe przeniesienie dużych kredytów i leasingu za
    granice Polski - kolejne setki milionów zł poza Polską, na czym
    korzystają podatkowo m.in. Niemcy - a wystarczyło ten podatek tylko
    przemyśleć, posłuchać uwag krytyków i wprowadzić go w innej postaci).
    Miliardy topione na emerytury mundurowe, KRUS. Czy podniecanie się całej
    Polski, że jakiś minister nie zadeklarował zegarka za kilka tys. zł, gdy
    obok miliardowe afery zmiatane są pod dywan (SKOK).

    Nikt za Polskę nie rozwiąże jej własnych problemów; czasem, zamiast
    wierzyć tym, co krzyczą "wina Niemców, wina Żydów", należałoby pokazać
    palcem na tych, co wznoszą te okrzyki, lub pokazać palcem na własne lustro.

    > BTW2 naprawdę durne z nich
    > sq....syny skoro nie pozwolili Polakom na pracę od razu po
    > przyłączeniu do unii (tak, jak pozwolili Anglicy),

    Ale to Polska wchodziła do Unii Europejskiej czy na odwrót?

    > a teraz żebrzą o
    > każdego ciapatego (byle miał wysokie IQ i odpowiedni kształt
    > czaszki).

    Mówisz o kryzysie imigracyjnym? Jak to z kryzysami bywa, można na nich
    skorzystać, można na nich stracić.

    Zabieganie o ludzi z wysokim IQ to coś, co skutecznie robią dobrze
    zarządzane kraje i co im się opłaca w długim terminie; kraje
    nieskutecznie zarządzanie wypychają mądrych, wykształconych,
    inteligentnych, "radzących sobie" (popatrz ile osób wyjechało w
    ostatnich latach z Polski, do tych "źle zarządzanych Niemiec").

    Kryzys imigracyjny jest kryzysem, i jestem przekonany, że w ciągu
    kolejnych dziesięciu lat Niemcy go przetrawią i dobrze na nim wyjdą:

    - nie bez powodu zaczynają wprowadzać testy na inteligencję

    - nie bez powodu zaczynają zmieniać prawo i będą odsyłać ludzi, którzy
    się nie integrują

    Polska nie skorzystała z szansy wygrania na kryzysie imigracyjnym; wręcz
    przeciwnie - bardzo dużo straciła na nim wizerunkowo, i pewnie straci
    finansowo. Jakby nasi politycy mieli trochę oleju w głowie, to by
    zagrali va banque na jednym ze szczytów europejskich:

    - przyjmujemy 50 tys., być może 100 lub 200 tys. uchodźców - pod warunkami:

    - nie mamy infrastruktury do przyjmowania uchodźców, więc prosimy UE
    o jej sfinansowanie w kwocie 8 mld EUR na najbliższe 2 lata

    - wymagamy jednoznacznej identyfikacji (odcisk palca przy wjeździe)
    wszystkich uchodźców / obywateli bez paszportów unijnych przybywających
    na terytorium Unii Europejskiej

    - w przypadku łamania prawa lub odmowy integracji zastrzegamy sobie
    prawo do odesłania każdego uchodźcy do kraju pochodzenia, z dożywotnim
    zakazem wstępu do Unii

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 159. Data: 2016-05-19 09:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2016 14:44:23 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > drugi człowiek, a wyprodukował w fabryce trzeci i czwarty. A szesnastu
    > zamiataczy ma problem ze znalezieniem pracy.

    Skoro maszyna kosztuje tyle, co roczna pensja 10 zamiataczy ... czy
    gdzies za nia nie chowa sie 10 osobolat pracy ?

    Wcale niekoniecznie bardzo wykwalifikowanych, bo wystarczy ze srubki
    wkreca :-)

    > Co do zmiany pieluch - ten problem czeka i nas, bo również jesteśmy
    > starzejącym się społeczeństwem, choć ilość "zmieniaczy pieluch" będzie
    > zawsze mniejsza od zamiataczy czy "układaczy kostki" bez pracy.

    Zebys sie nie zdziwil - ile mieszkan obsluguje jeden zamiatacz ulic ?

> [...]
    > Polski, że jakiś minister nie zadeklarował zegarka za kilka tys. zł, gdy
    > obok miliardowe afery zmiatane są pod dywan (SKOK).

    No ale trudno nagle tysiace gornikow, czy starych rolnikow skierowac
    do innej pracy ...
    Podatek bankowy ... poczekamy, zobaczymy.
    Jesli niemiecki bank da kredyt na nizsze % ... to bedziemy mieli
    problem co zrobic z tysiacami mlodych bankowcow :-)

> [...]
    > inteligentnych, "radzących sobie" (popatrz ile osób wyjechało w
    > ostatnich latach z Polski, do tych "źle zarządzanych Niemiec").

    Ale tych z wysokim IQ/kwalifikacjami, czy wiekszosc raczej z niskimi ?

> [...]
    > - nie bez powodu zaczynają wprowadzać testy na inteligencję
    > - nie bez powodu zaczynają zmieniać prawo i będą odsyłać ludzi, którzy

    Tylko ze oni chyba juz przekroczyli punkt krytyczny - za duzo tych
    imigrantow, nie musza sie integrowac..

    J.

  • 160. Data: 2016-05-19 10:20:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tylko ze oni chyba juz przekroczyli punkt krytyczny - za duzo tych
    > imigrantow, nie musza sie integrowac..

    A może wkrótce to tubylcy będą musieli się integrować.
    P.G.