eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTPSA kontratakuje. Najciekawsze z pocztaTPSA kontratakuje. Najciekawsze z poczta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.
    pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: TPSA kontratakuje. Najciekawsze z poczta
    Date: Tue, 4 Jun 2002 09:39:42 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 78
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179017154.chello.pl
    Message-ID: <adhqrh$ai6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello062179017154.chello.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1023176369 10822 62.179.17.154 (4 Jun 2002 07:39:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 Jun 2002 07:39:29 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:185876
    [ ukryj nagłówki ]

    mBank moze nie ta skala, ale gdyby tak sie z Inteligo dogadac... :)


    Zapowiedź tańszych międzynarodowych

    Telekomunikacja Polska SA liczy, że podpisana z Pocztą Polską umowa o
    obniżeniu opłat pobieranych za regulowanie rachunków telefonicznych w ciągu
    roku przyniesie operatorowi realne oszczędności. TP SA zamierza w lipcu
    obniżyć ceny połączeń międzynarodowych do wybranych krajów, zaś jeszcze w
    tym kwartale podejmie decyzję, kiedy wprowadzi rozliczenia rozmów w czasie
    rzeczywistym, a nie za impuls.

    Zgodnie z umową między Pocztą Polską i TP SA, od czerwca do sierpnia za
    rachunki telefoniczne płacone na poczcie nie będą pobierane opłaty. Od
    września opłata wyniesie 99 gr. Do 1 czerwca opłacenie rachunku na poczcie
    kosztowało minimum 3 zł, zaś za darmo można było go zapłacić w ok. 700
    Biurach Obsługi Klienta TP SA.

    Z badań przeprowadzonych na zlecenie telekomunikacyjnego operatora wynika,
    że znaczna część osób płacących za rachunki telefoniczne w BOK robiła to "z
    przyzwyczajenia", a nie po to, by zaoszczędzić. Do tej pory w BOK płaconych
    było ok. 50 proc. z 10,5 mln rachunków wystawianych co miesiąc przez TP SA.
    Kolejne 22 proc. regulowano w bankach, zaś resztę na pocztach.

    Znikną BOK

    TP SA twierdzi, że choć będzie dopłacała Poczcie część pieniędzy za obsługę
    faktur swoich abonentów, to najpóźniej po 12 miesiącach osiągnie z tego
    tytułu realne oszczędności. Powstaną one dlatego, że od września TP SA
    przestanie przyjmować opłaty za rachunki w BOK i będzie mogła zwolnić część
    osób, które się tym zajmowały. Nie wiadomo jednak, ile one wyniosą. W
    poniedziałek przedstawiciele spółki tłumaczyli dziennikarzom, że w kasach
    BOK pracują m.in. osoby pełniące także inne obowiązki w firmie. Ponadto
    część kasjerów uzyska propozycję przekwalifikowania się na pracowników
    telefonicznych centrów obsługi klienta, które z czasem zastąpią BOK i będą
    działały 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

    - Chcemy, aby w przyszłości większość kontaktów klienta z firmą odbywała się
    przez telefon - mówił dziennikarzom Piotr Muszyński, dyrektor pionu kontaktu
    z klientem TP SA. W przyszłości firma przewiduje, że klient przez Internet
    będzie mógł na bieżąco śledzić billing swoich rozmów i wysokość rachunku.

    Kolejnym krokiem ma być likwidacja części z blisko 1000 BOK oraz zamiana
    pozostałych w punkty sprzedaży, w których poza możliwością kupienia usług
    grupy kapitałowej TP SA będzie można nabyć np. telefony, modemy czy faksy.
    Operator chce też uruchamiać takie punkty sprzedaży w hipermarketach. W
    sumie planuje, że w całym kraju będzie działało kilkaset, ale mniej niż 500
    punktów sprzedaży.

    Kiedy czas rzeczywisty

    Przedstawiciele TP SA poinformowali również, że od 1 lipca zostaną obniżone
    ceny połączeń międzynarodowych do części krajów oraz wprowadzone tańsze
    połączenia międzynarodowe w regionach przygranicznych.

    Rzecznik spółki Witold Rataj zastrzegł jednak, że nie zapadły jeszcze
    decyzje o skali obniżki, która jest elementem przygotowywania się TP SA od
    otwarcia od 1 stycznia 2003 r. rynku połączeń międzynarodowych na
    konkurencję. Rzecznik nie chciał też potwierdzić, czy wśród tych krajów będą
    Francja, Niemcy, USA i Wielka Brytania. - Szczegóły podamy za kilka dni -
    mówiono dziennikarzom.

    - W ciągu dwóch, trzech miesięcy zarząd spółki podejmie decyzję w sprawie
    wprowadzenia rozliczeń rozmów w czasie rzeczywistym - mówił Bogusław Biszof,
    dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej TP SA, odpowiadając na pytanie, czy
    ostatnia decyzja Netii o wprowadzeniu rozliczeń w czasie rzeczywistym dla
    części klientów wymusi podobny ruch ze strony TP SA. - Od strony technicznej
    będziemy gotowi na przełomie III i IV kwartału - dodał dyr. Muszyński.



    --
    ------
    Amra the Freelancer
    www.prnews.pl - wiadomosci z e-bankowosci
    egipt.amra.pl - moja strona o Egipcie


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1