-
1. Data: 2002-03-09 20:24:26
Temat: TV Banking
Od: "AMRA" <a...@a...com>
Za Onetem
W 2000 roku z usług bankowych za pośrednictwem telewizji cyfrowej korzystało
12 mln Europejczyków, w 2003 r. liczba ta ma wzrosnąć do 26 mln.
Zdaniem ekspertów cytowanych w marcowym numerze miesięcznika Die Bank,
TV-banking odgrywał będzie coraz większą rolę wśród elektronicznych kanałów
dostępu do usług finansowych - ze względu chociażby na powszechność używania
odbiorników telewizyjnych.
Do korzystania z TV-bankingu niezbędny jest telewizor cyfrowy lub specjalna
przystawka do odbiornika analogowego oraz oczywiście specjalny system
teleinformatyczny umożliwiający interaktywny kontakt klienta z bankiem.
Interaktywna telewizja wychodzi już z okresu prób i staje się stopniowo
coraz powszechniej używanym medium.
Jaka jest przewaga TV-bankingu nad np. internetowym dostępem do usług
finansowych? Obecni użytkownicy twierdzą, że jest to wygodniejsze i wymaga
mniej wysiłku - konsument siedzi na kanapie i ma natychmiastowy dostęp do
informacji o swoim koncie, a także do innych produktów i usług bankowych.
Dane mogą być podawane w formie multimedialnej, z wykorzystaniem technik
animacji - co dodatkowo upraszcza wszelkie operacje. Interaktywność
umożliwia większą personalizację kontaktu z bankiem - klient może np.
bezpośrednio połączyć się multimedialnie z doradcą bankowym.
Dla banków z kolei TV-banking stwarza dodatkowe możliwości marketingowe -
mogą one w atrakcyjnej formie (filmów, animowanych prezentacji i symulacji)
dotrzeć z ofertą produktową do poszczególnych grup klientów. Jest to
szczególnie ważne dla banków o bardzo szerokiej ofercie produktowej.