  • 111. Data: 2010-12-10 00:26:47
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ido1ee$7h5$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Trzeba więc miec grunt. Jak go zdobyć/jak na niego zarobic? Zapewne
    > rzucisz kilka linków które na to pytanie odpowiedza.

    Hektar ziemi rolniczej kosztuje 2-3 średnie krajowe wypłaty. Możesz się na
    nim pobudować.
    Działka budowlana w małym mieście, to 20-30 średnich wypłat. Można
    oszczędzać, albo wziąć kredyt.

    > Jedno 1,5tys. Tyle chciał wiec tyle zapłaciłem mu za obowiazki
    > kierbuda( stawianie pieczątek w dzienniku budowy, formalnosci z
    > pozwoleniem na budowe i odbiorem budynku)

    Ty nie masz świadomości, z czego składa się cena dóbr, które kupujesz.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 112. Data: 2010-12-10 00:31:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Papuso Smurfo" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od
    > paliwa, narzędzi, nawozów itp, itd:O)

    > błędnie liczysz, to że wszystko jest opodatkowane 50% oznacza że kupując
    > coś
    > za 4zł, 3zł idą na podatki, a więc płacisz 75% jawnego podatku, a
    > pszeciesz
    > wiesz że jest zała masa podatkuf niejawnych, czylitakich o kturych nawet
    > nic
    > nie wiesz, i moze się okazać że tak naprawdę nie dość ze płącisz 100%
    > swoich
    > dochodów, to jeszcze do wszystkiego co kupujesz dopłacasz pracując za

    Zgadza się. Chleb za 2 zł składa się z VAT chyba 7%. Jest w nim ok 300g
    mąki, która kosztuje bez podatku (bo rolnicy nie płacą podatku, a wręcz są
    ich netto biorcami) od rolnika 15-30 groszy. Doliczmy drugie tyle na energię
    i robociznę. Zatem chleb kosztuje 0,50 zł, a reszta to podatki. Sam mielę
    mąkę i piekę chleb, to potrafię obliczyć.

  • 113. Data: 2010-12-10 00:33:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d008d39$1@news.home.net.pl...

    > ...napisał janwerbiński, który sarkazmu by nie zauważył, nawet jakby
    > ktoś mu go podpisał.

    U Ciebie nigdy bym nie zauważył.
    Sarkazm i ironia jest cechą ludzi inteligentnych.

  • 114. Data: 2010-12-10 00:34:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    napisał w wiadomości news:idqptg$fg6$1@news.onet.pl...

    > "tarnus" idlst1$25b5$...@n...ipartners.pl

    > I jakoś ;) ma mało zwolenników...

    Bo większość społeczeństwa to idioci. Nigdy nie będzie miał wielu
    zwolenników.

  • 115. Data: 2010-12-10 03:18:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbinski" 4d0175bb$0$22797$6...@n...neostrada.pl

    > Bo większość społeczeństwa to idioci. Nigdy nie będzie miał wielu zwolenników.

    Ja głosowałem na Korwina. :) Nie jestem idiotą? :)

    IMO Korwin mądrze klaruje -- państwo powinno zbierać pieniądze na WSPÓLNE cele,
    nie ,,w ogóle''. Ludziska gnieceni ,,tysiące lat'' nauczyli się czapkowania
    ,,władzy'' zapominając o tym, że naród pozostaje, a ,,władcy'' odchodzą. :)

    Jadę wczoraj po Białymstoku... Pierwsze światła -- czekam na swoje zielone,
    gdyby nie światła, mógłbym jechać... I tak jest tego dnia aż do ostatnich
    świateł na ogromnym skrzyżowaniu, które by lepiej funkcjonowało, gdyby nie
    miało sygnalizacji...

    Ale sygnalizacje muszą być! I koniec! A muszą być, aby dać zarobić :)
    zaprzyjaźnionym (wskazanym przez Kościół) firmom. Kiedyś ,,moja'' firma
    była tak typowana. :) W 2001 roku dziennie 10 tysięcy złotych na czysto
    (a złotówki były warte ze dwa albo trzy razy więcej niż są warte teraz)
    z samej budowy sygnalizacji. Obok zarobku z budowy były inne źródła zarobku...
    Mniej wydajne? :) -- niby mniej, ale większość z Was podzieliłaby to między
    sobą z radością, chwaląc Boga za Jego hojność...

    -=-

    Tani domek? Można było zbudować niejeden pałacyk. :)

    -=-

    Na przełomie 2002/2003 niedojadałem z braku pieniędzy, odcięty od ,,firmy''
    i odcinany (przez duchownych) od wszelkich źródeł zarabiania... Cel był
    prosty -- miałem wrócić pokornie do ,,firmy'' i pod nadzorem zarabiać...
    (i wydawać stosownie, i żyć ,,pobożnie'')

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 116. Data: 2010-12-10 06:09:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Hektar ziemi rolniczej kosztuje 2-3 średnie krajowe wypłaty. Możesz się na
    > nim pobudować.
    Raczej z 4-5 wypat ale to na marginesie

    > Działka budowlana w małym mieście, to 20-30 średnich wypłat. Można
    > oszczędzać, albo wziąć kredyt.

    60tys. Dla kogos zarabiajacego srednia krajowa i majacego rodzine na
    utrzymaniu to kilka lat oszczędzania

    >)
    >
    > Ty nie masz świadomości, z czego składa się cena dóbr, które kupujesz.
    A do czego mi ta swiadomość?
    Kierbud chciał 1.5tys tyle dostał a czy to przepił czy połowe tego wydał na
    zaplatę podatków, vatów itp to dla mnie bez znaczenia. Myslisz że jak ktos
    jest świadomy z czego składa sie cena dóbr to płaci mniej?

    Kris

  • 117. Data: 2010-12-10 07:41:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 01:33, Jan Werbinski pisze:

    > U Ciebie nigdy bym nie zauważył.
    > Sarkazm i ironia jest cechą ludzi inteligentnych.

    Czy takich co m.in. potrafią odmieniać czasowniki przez liczby - CBDO

  • 118. Data: 2010-12-10 08:36:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale nie myślisz o przyszłych pokoleniach.

    Moim skromnym zdaniem "myślenie o przyszłych pokoleniach" w takim kontekście
    nie jest nadmiernie mądre. To jest taki sam sposób troszczenia się jak
    bohaterska walka o wprowadzanie limitów na dwutlenek węgla i nie branie pod
    uwagę, że pojedynczy wybuch wulkanu niweczy 10-letnie starania o obniżenie
    emisji. W przypadku emisji CO2 jest bardziej wprost widoczne, że to normalna
    redystrybucja dochodów podbudowana ideami, ale to jest ten sam mechanizm.
    Myślenie o przyszłych pokoleniach w sensie ochrony środowiska ogólnie ma
    sens. Ale w kontekście długów publicznych itp. wirtualnych zjawisk jest wg
    mnie sensu kompletnie pozbawione. Przyszłe pokolenia doskonale sobie poradzą
    same o ile uznają to za potrzebne, zmieniając zasady księgowania czy robiąc
    coś tam innego na podobnej zasadzie.

    > Dług publiczny w kraju rośnie jak szalony. Ktoś to będzie musiał spłacić
    > przecież. Łudzisz się, że nie?????

    Nie wiem czy Kris się łudzi czy nie, ale jeśli uważa, iż ten dług nie jest
    przewidziany do spłacenia to ja podzielam jego zdanie. Ten dług nigdy nie
    będzie spłacony, to tylko takie umowne elektroniczne zapisy. A jeśli zdarzy
    się coś nieoczekiwanego, coś takiego że w jakiś sposób będzie on musiał
    nagle zostać "spłacony" to stanie się to przy użyciu mechanizmów
    inflacyjnych. No i w pewien sposób będzie to sprawiedliwe, bo przed inflacją
    są w stanie się obronić łatwiej ludzie mądrzejsi, a nie ludzie bogatsi (ci
    mają wprawdzie jeszcze łatwiej, bo to wynika z większej ilości instrumentów
    możliwych do zastosowania oraz z możliwości 'kupienia sobie' mądrości innych
    ludzi), czyli zadziała to proporcjonalnie. Życie - ci mniej bystrzy będą się
    musieli złożyć.

    > Kto spłaci? Ty nie, Twoje dzieci - tak a może i ich dzieci jeszcze!

    Moim skromnym zdaniem takie myślenie to jakaś kompletna paranoja. Ja żyję tu
    i teraz. I tak naprawdę to kompletnie w dupie mam co będzie w kontekście
    wysokości długu publicznego za 100 lat.

  • 119. Data: 2010-12-10 10:42:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Raczej z 4-5 wypat ale to na marginesie

    > 60tys. Dla kogos zarabiajacego srednia krajowa i majacego rodzine na
    > utrzymaniu to kilka lat oszczędzania

    Tylko kilka lat? To znaczy że mając 18 lat można przed trzydziestką nie mieć
    długów, mieć dobrą działkę i założyć rodzinę? No to chyba nieźle, co?

> [...]
    > na zaplatę podatków, vatów itp to dla mnie bez znaczenia. Myslisz że jak
    > ktos jest świadomy z czego składa sie cena dóbr to płaci mniej?

    Tak. Np ja płacę nieco mniej.

  • 120. Data: 2010-12-10 10:53:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Są tacy, jak np. Kris, którzy nie widzą w tym nic złego, że 100zł na
    > początku roku warte jest 100zł ale na koniec roku już mniej.
    > Socjalistyczny system bankowy zniewolił już wiekszość krajów (rządów)
    > cywizacji zachodniej.

    Polacy i nie tylko, to ciemny lud, który nie rozumie co to jest pieniądz.
    Tego nie uczą w szkole, więc statystyczny polak jest idiotą i nie umie
    policzyć rzeczywistego kosztu kredytu.

    > Nie ma dziś samofinansujących się firm, są tylko dłużnicy. Pieniądz dziś
    > nie oznacza wartości powstałej z pracy a dług_bankowy, zapis w księgach.
    > Banki ściśle współpracują z rządami będąc jednocześnie współwinnym
    > przestępstwa popełnianego na ludziach pracy, którzy są niemiłosiernie
    > dojeni.

    Są samofinansujące się firmy, ale chyba tylko te małe. Nie ma nic złego w
    braniu kredytu inwestycyjnego, ALE...

    > Nie na darmo słyszy się tu i tam, że Żydzi kręcą tym światem. Oni są b.
    > często bankierami. To ogólnie bardzo inteligentny naród stąd często lądują
    > na samym szczycie finansowych korporacji. Przeciętny Polak nie wie jak
    > policzyć procent od pożyczki a Żyd wie.

    Otóż to. Jako naród, tkwimy w ciemnogrodzie. Śmieszne jest to, że naszym
    zdaniem polskie uczelnie lepiej kształcą np od amerykańskich. Są opowieści o
    tym jak to ośmieszano amerykańskich absolwentów każąc im szukać miast na
    mapie konturowej świata. Ale to jest bzdura. Polscy studenci to aroganccy
    bezrobotni.

    > Być może jest to zbyt szerokie spojrzenie jak na potrzeby tego wątku ale
    > to tak naprawdę bankierzy rządzą narodami bo oni tworzą i kontrolują
    > pieniądz. To co się działo w Argentynie, USA niedawno (oraz w latach
    > 30tych) a teraz np. w Irlandii spowodowane jest właśnie załamaniem się
    > systemu bankowego z powodu niemożności spłaty przez rządy obligacji, które
    > miały ratować spustoszenie jakie poczyniła pękająca bańka fikcyjnego
    > pieniądza kreowanego przez banki. A kreowanego w sposób perfidny - kredyt
    > należał się każdemu, nawet bez zdolności kredytowej!

    No to tak jak teraz z hipotekami.

    > Piszę bardzo ogólnie ale aby zacząć rozumieć jakie to wszystko ma
    > przełożenie np. na finansowanie budowy domu czyli sytuację materialną
    > każdego z nas, trzeba zacząć właśnie od zrozumienia tych mechanizmów.
    > Komu zależy na tym przeciętny obywatel głosował na socjalistów i dlaczego.
    > Skąd bierze się bogactwo narodów - z kapitalizmu czy socjalizmu (pomijam
    > bogacta naturalne, ropa itd...)

    Ludzie widzą, że coś drożeje to lecą brać kredyty i kupują. :-)))