eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTęgie głowy z Inteligo (długie) › Tęgie głowy z Inteligo (długie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Krzysztof Hajduk" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Tęgie głowy z Inteligo (długie)
    Date: Mon, 31 May 2004 18:06:24 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <c9fl6h$8ss$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: pe103.tarnow.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1086019601 9116 213.77.176.103 (31 May 2004 16:06:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 May 2004 16:06:41 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-User: khajduk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:301109
    [ ukryj nagłówki ]

    Cześć,

    nigdy tu nie pisałem, ale nie mogłem się powstrzymać, choć post raczej
    powinien iść na pl.rec.humor.

    Mam konto w Inteligo, mam tam też przyznany limit debetowy. Wg regulaminu,
    musi on być spłacony do końca okresu miesięcznego od momentu jego
    wykorzystania. Szczerze mówiąc nawet o tym nie wiedziałem, ponieważ zawsze i
    tak spłacałem go z bieżących wpływów wcześniej. Pewnego razu jednak opóźniła
    mi się wypłata i na kilka dni przed upływem tego okresu dostałem SMS i
    e-mail z informacją, że za kilka dni upływa ten termin. Grzecznie wpłaciłem
    w ostatnim dniu pieniądze, miałem dodatnie saldo (mam to na wyciągu), a
    chwilę później, jeszcze w ten sam dzień, wykorzystałem znowu część tego
    limitu. Zapomniałem o sprawie, a kilka dni później, gdy chciałem podjąć
    pieniądze z bankomatu pokazało mi brak środków dostępnych - bank zablokował
    mi konto. Gdy poprosiłem ich o wyjaśnienie, napisano mi, że (cytat z
    korespondencji z Inteligo):

    Spłata wykorzystanych środków jest uznana, jeśli środki pokrywające całość
    zadłużenia będą na rachunku głównym w wyznaczonym dniu spłaty przez czas
    potrzebny na tzw. przetwarzanie danych, które ma miejsce każdego dnia około
    północy. Po uznaniu spłaty debetu pole "Data spłaty" jest kasowane
    automatycznie i nie jest już ona widoczna na liście rachunków Klienta z
    przyznanym debetem.

    Bardzo mnie to rozczuliło i poprosiłem grzecznie o pokazanie punktu
    regulaminu, w którym jest mowa o "przetwarzaniu danych około północy".
    Szukali tego punktu 2 miesiące (mimo, iż wg. swojego regulaminu na
    rozpatrzenie reklamacji mają 30 dni) i dzisiaj dostałem odpowiedź, w której
    piszą, że:

    Zgodnie z par. 11 Regulaminu, dniem spłaty zadłużenia z tytułu limitu
    debetowego jest dzień wpływu środków na rachunek główny Konta Inteligo.
    Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, art. 111§ 1 termin oznaczony w
    dniach kończy się z upływem ostatniego dnia. Zgodnie z wykładnią wyrażenie
    "z upływem dnia", oznacza północ, dzień liczy się bowiem od północy do
    północy, dzień ma 24 godziny, co stanowi dobę. Z powyższych względów, aby
    dotrzymać ustalony w Regulaminie termin spłaty debetu należało zapewnić
    środki na rachunku z upływem dnia, czyli do godz. 23.59 danej doby.

    Jak oni na to wpadli?

    Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

    Pozdrawiam

    Krzysztof Hajduk


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1