  • 11. Data: 2007-05-28 17:46:12
    Temat: Re: Terminal drukuje pelny nr KK?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > "Od zawsze" na lotniskach w USA byly budki telefoniczne na karty
    > platnicze. Wkladasz karte i dzwonisz. Zadnego pinu, zadnego nic.

    Nie tylko w USA zreszta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2007-05-28 17:47:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Filip Lach" <f...@g...pl> writes:

    > Żeby było jasne - nie chodzi mi po głowie reklamowanie tych transakcji, bo
    > chciałem ich dokonać, ale intryguje mnie jak to wygląda to od strony
    > formalnej. Wydawałoby się, że takie transakcje są nieważne w świetle prawa...

    Sa tak samo niewazne jak umowy zawierane w formie ustnej sa niewazne.
    A sa?

    Co innego pozniejsze udowodnienie ze sie taka zawarlo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2007-05-28 17:48:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    a nasza autostrada A2? podajesz karte i otrzymujesz karte + paragon
    żadnego podpisu lub PINu...
    placilem citkiem, ciekawe co by bylo gdybym placil plaska debetowka czy
    rowniez PIN nie bylby potrzebny

    podobną sytuację miałem ostatnia na stacji benzynowej, ani podpisu ani
    PINu, chociaz miejsce na podpis bylo...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2007-05-28 18:05:48
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 28-05-2007 o 19:48:33 RobertS <b...@x...pl> napisał:

    > a nasza autostrada A2? podajesz karte i otrzymujesz karte + paragon
    > żadnego podpisu lub PINu...
    > placilem citkiem, ciekawe co by bylo gdybym placil plaska debetowka czy
    > rowniez PIN nie bylby potrzebny

    gdybyś płacił płaską debetówką to panienka z okienko wywiesiłaby pinpad

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 15. Data: 2007-05-28 18:08:23
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > gdybyś płacił płaską debetówką to panienka z okienko wywiesiłaby pinpad

    ok, dzieki za info jakos nigdy nie chcialo mi sie tego testowac...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-05-28 20:13:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 28 May 2007 17:13:06 +0000 (UTC), Filip Lach napisał(a):
    > Fascynuje mnie jedna rzecz, ostatnio w stanach kilkukrotnie spotkałem się z
    > sytuacją, że przy małej kwocie transakcji <10 USD kilkutkrotnie nie wymagano
    > ode mnie ani podpisu, ani PINu. Po prostu wraz z rachunkiem dostawałem wydruk
    > z terminala i dowidzenia.

    A nie było to w miejscach okamerowanych - stacje benzynowe, autostrada? Bo w
    końcu udowodnienie że zapłaciłeś kartą kredytową nie musi opierać się na
    podpisanym slipie...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 17. Data: 2007-05-29 06:14:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 28 May 2007 17:13:06 +0000 (UTC), "Filip Lach"
    <f...@g...pl> wrote:

> [...]
    >formalnej. Wydawałoby się, że takie transakcje są nieważne w świetle prawa...

    Dlaczegóż sa nieważne?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 18. Data: 2007-05-29 06:15:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 28 May 2007 19:48:33 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >a nasza autostrada A2? podajesz karte i otrzymujesz karte + paragon

    A4 też,

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-05-29 08:59:33
    Od: "Filip Lach" <f...@g...pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > końcu udowodnienie że zapłaciłeś kartą kredytową nie musi opierać się na

    Nie, to było w restauracjach/motelach. Jeśli podpis nie jest konieczny, to po
    co jest stosowany? Przecież to strata czasu. Skoro wyrażenie woli jest
    wystarczające...

  • 20. Data: 2007-05-29 09:28:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 29 May 2007 08:59:33 +0000 (UTC), "Filip Lach"
    <f...@g...pl> wrote:

    >Nie, to było w restauracjach/motelach. Jeśli podpis nie jest konieczny, to po
    >co jest stosowany? Przecież to strata czasu. Skoro wyrażenie woli jest
    >wystarczające...

    Po to, żeby był _dowód_ na to, że wyrażenie woli miało miejsce.
    --
    ___________/ GG: 3524356