  • 1. Data: 2004-03-05 16:49:16
    Temat: Transfer Euro
    Od: "loomer" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Następująca sprawa:
    Mam otrzymać stypendium naukowe w Euro. Instytucja, która ma mi je wypłacić
    jest w Poznaniu a ja na Śląsku.
    Powiedziano mi, że albo przyjadę do Poznania i odbiorę kasę osobiście, albo
    prześlą mi kasę na konto w PLN.
    Zależałoby mi dość na otrzymaniu kasy w Euro, gdyż za nią mam wyjechać do
    Niemiec.
    Czy istnieje możliwość otrzymania (przekazania) tych pieniędzy w Euro nie
    ponosząc horrendalnych kosztów?
    Instytucja ta posiada konto walutowe w KredytBanku.

    Wielkie dzięki za pomoc.

    Rajmund
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-03-05 18:11:51
    Temat: Re: Transfer Euro
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    loomer wrote:
    > Czy istnieje możliwość otrzymania (przekazania) tych pieniędzy w Euro
    > nie ponosząc horrendalnych kosztów?
    > Instytucja ta posiada konto walutowe w KredytBanku.

    tylko jesli otworzysz sobie konto rowniez w Kredyt Banku
    to taki numer moze byc mozliwy (ale nie musi - zadzwon do KB)

    Do innego banku przelewy walutowe idą przez zagranice i są duze oplaty,
    ktorych instytucja nie chce ponosic
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-03-05 19:36:39
    Od: "loomer" <n...@p...onet.pl>

    A nie da się sprawy załatwić jakimś poleceniem wypłaty lub czekiem?
    Informowałem się w KB i przelew nawet wewnętrzny między kontami walutowymi jest
    traktowany jako przelew międzynarodowy. Do Poznania nie pojade, a jesli prześlą
    mi w PLN to będzie konieczne podwójne przewalutowanie Euro>PLN>Euro. To jest
    przecież bezsensowne.

  • 5. Data: 2004-03-05 23:59:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "loomer" <n...@p...onet.pl> writes:

    > A nie da się sprawy załatwić jakimś poleceniem wypłaty lub czekiem?

    Zapytaj ich. Ale nie wiem czy z takim czekiem nie bedziesz mial wiecej
    problemow.

    > Informowałem się w KB i przelew nawet wewnętrzny między kontami
    > walutowymi jest
    > traktowany jako przelew międzynarodowy.

    Traktowany to on moze i jest w ten sposob, ale m-n to on byc nie moze.
    Byc moze pobiora tylko jakas drobna oplate, zapytaj dokladniej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH