  • 1. Data: 2003-01-01 12:53:44
    Temat: Trudne pytanie
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    Czy mógłby ktoś oświecić mnie i odpowiedzieć konkretnie na moje pytania?

    1. Mam dwa konta ROR w dwóch roznych bankach. W piatek o godz. 12.10
    dokonuję przelewu przez internet na moje drugie konto w innym banku.
    Pieniadze w banku 1 znikają mi tego samego dnia i pojawiają się w banku 2 w
    poniedziałek.
    Trace odsetki za dwa dni. Dlaczego?
    2. mam konto firmowe w Raiffeisen bank polska. Na koncie brak srodków na
    wykonanie przelewu. W zwiazku z tym popieram pieniadze z kasy firmowej i
    wpłacam w okienku w banku. Przechodzę do innego okienka i składam zlecenie
    przelewu. Mimo, że pieniadze są fizycznie w kasie banku nie moge nimi
    dokonąc przelewu. Dopiero dnia następnego. Bank "idzie mi na rękę" i
    informuje, że może mi udzielić na 1 dzień kredytu na kwote przelewu
    oprocentowaną kiedyć 32% rocznie.
    Toż to lichwa i złodziejstwo. mając moje pieniadze pozyczają mi je na taki
    lichwiarski procent. Identycznie sprawa wygląda gdy jaks kwota wpływa na
    nasze konto i mozemy nia dysponowac w dniu nastepnym. jezeli jest to piatek
    to odsetki 32% licza nam za 3 dni kredytowanie. Tłumaczą sie , że takie maja
    przepisy.
    Dlaczego takie złodziejstwo jest tolerowane przez nadzór bankowy?
    3. Banki w dni swiateczne nie pracują. Dlaczego więc w dniu 26 grudnia
    pobierają mi prowizję za prowadzenie konta. Pozbawiaja mnie przez to odsetek
    za jedeń dzień od tej kwoty. Uczciwość nakazywałaby księgowanie całej
    operacji dopiero
    w pierwszym dniu roboczym po swietach.

    To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    Cichy

  • 2. Data: 2003-01-01 13:00:19
    Temat: Re: Trudne pytanie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Cichy <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Trace odsetki za dwa dni. Dlaczego?
    Bo taką zawarłeś umowę z tymi bankami.

    > Dlaczego takie złodziejstwo jest tolerowane przez nadzór bankowy?

    Jakie złodziejstwo? Taka umowa z bankiem i już.

    > To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    > poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    Nie korzystaj z banków.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2003-01-01 13:34:55
    Od: "Jam_Lasic" <j...@w...pl>

> [...]
    odsetek
    > za jedeń dzień od tej kwoty. Uczciwość nakazywałaby księgowanie całej

    banki nie pracują ale ich systemy komputerowe działają. Zwykle prowizje
    takie o których mowa księguje automat więc nawiasem mówiąc czepiasz sie
    garbatego że ma proste dzieci. (proponuje przeczytać umowę dotyczącą w/w
    rachunku)

    pzdr.

  • 4. Data: 2003-01-01 14:44:07
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    (proponuje przeczytać umowę dotyczącą w/w
    > rachunku)

    To, że taka jest umowa to ja wiem
    i to nie jest dla mnie opdpowiedź.
    Umowa jest nienegocjowalna w tych kwestiach i wzwiazku z tym pytam jako ta
    słabsza strona tej umowy dlaczego nie mamy zadnej mozliwości obrony przed
    zachłannościa banku.

    Odpowieź - To zrezygnuj z banku jest dla mnie przejawem postawy typu - Mamy
    Cie na muszcze więc sie nie ruszaj, nie pyskuj i rób co ci kazemy.

    Cichy

  • 5. Data: 2003-01-01 14:53:43
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 1 Jan 2003 15:44:07 +0100, "Cichy" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Odpowieź - To zrezygnuj z banku jest dla mnie przejawem postawy typu - Mamy
    >Cie na muszcze więc sie nie ruszaj, nie pyskuj i rób co ci kazemy.

    Dlaczego ? Przeciez nie we wszytkich bankach srodki wplywajce na
    rachunek biezacy dostepne sa dopiero nastepnego dnia.
    Jesli chcesz to podaj swoje oczekiwania co do oferty i forme prawna
    dzialalnosci gospodarczje to moze cos lepszego polecimy.
    Innej odpowiedzi tu nie znajdziesz.
    Teoretycznie kazda umowe mozesz z bankiem negocjowac, ale w tym
    wypadku zycze powodzenia :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2003-01-01 14:58:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokonuję przelewu przez internet na moje drugie konto w innym banku.
    > Pieniadze w banku 1 znikają mi tego samego dnia i pojawiają się w banku 2

    Zmien banki na takie ktore ksieguja operacje w dniu wyslania/odebrania
    przelewu. BTW jak jest sens przesylania pieniedzy miedzy wlasnymi ROR-ami?
    ;)

> [...]
    > przelewu. Mimo, że pieniadze są fizycznie w kasie banku nie moge nimi
    > dokonąc przelewu. Dopiero dnia następnego.

    Hm, mozesz zlecic przelew na nastepny dzien, lub dokonac wplaty gotowkowej
    na rachunek wierzyciela. Wtedy nie musisz korzystac z debetu. Oczywiscie
    prowizje za wplate gotowkowe trzeba bedzie zaplacic. Wlasnie m.in. aby
    przeciwdzialac takim praktykom wplacania na wlasny rachunek i dokonania za
    moment bezplatnego przelewu moga byc zastosowane takie ograniczenia.

    > To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    > poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    O to chyba nie musisz sie martwic ;). Banki sobie jakos poradza w tymi
    dodatkowymi zyskami i jakos je zagospodaruja ;).

    Maciej

  • 7. Data: 2003-01-01 15:11:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > BTW jak jest sens przesylania pieniedzy miedzy wlasnymi ROR-ami?
    > ;)

    Ukryty :-)

    Karol

  • 8. Data: 2003-01-01 18:15:54
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > BTW jak jest sens przesylania pieniedzy miedzy wlasnymi ROR-ami?

    Np. W Ing Śląski udzielili mi kredytu bez problemu przyjmując jako gwarancję
    cesję obligacji skarbu państwa
    a w BPH jetem juz dawno i mam tam długą i bardo dobra opinię oraz obroty.
    W sumie idioci bo na podstawie tej opinii, obrotów i wspomnianej cesji, ING
    załozył mi rachunek i natychmiast udzielił kredytu do 50 000 zł (tzw.
    pożyczka odnawialna) Odsetki płace tylko od wykorzystanego limitu.
    BPH chciał mi udizelić kredytu ale na warunkach procentowych gorszych o 2,5
    pkt i od razu wszystko a to minie nie intersowało.
    stąd dwa RORy.

    > Hm, mozesz zlecic przelew na nastepny dzien,
    Wiadomo sprawa gardłowa, VAT lub inne zobowiazania i jestem zaintersowany
    jak naszybszym dotarciem pieniedzy do odbiorcy.

    >lub dokonac wplaty gotowkowej na rachunek wierzyciela.
    Nie próbowałem. Czy moge dokonac takiej operacji jeżeli wierzyciel ma konto
    w innym banku?

    > prowizje za wplate gotowkowe trzeba bedzie zaplacic.
    Jasne

    Aby ograniczyć koszt wpłacanych pieniedzy do kasy banku pobieram zaliczkę z
    kasy firmy. Wpłacam na mój ROR (wpłata bezprowizji) a nastepnie oddaję
    zaliczkę firmową przelewając z RORu na rachunek firmowy.
    Przy naszych obrotach gotówkowych daje to kilkaset zł oszczednosci rocznie.

    Banki kombinują jak nas wykiwać no to my musimy kombinować tak aby być
    wykiwanym jak najmniej.

    Podam inny przykład:
    Musiałem wymienić 4000$ na złote. Poszedłem do "mojego" BPH i zażądali 2%
    prowizji od transakcji wymiany czyli 328 zł !!!!
    W WBK dokonałem wymiany i zapłaciłem 46 zł.prowizji.
    Okazuje sie jednak, ze w BPH też jest droga o której nikt z ich pracowników
    mnie nie poinformował.
    Zakładasz w BPH rachunek walutowy, wpłacasz i wymieniasz bez prowizji i
    przelewasz na rach złotowy.
    Lekko skomplikowane ale mozliwe.
    Tylko poco kazą nam kombinować?

    > O to chyba nie musisz sie martwic ;). Banki sobie jakos poradza w tymi
    > dodatkowymi zyskami i jakos je zagospodaruja ;).

    Tak tak, swoją nadpłynność pozwolą rozkraść znajomym lub pozyczą nieznajomym
    czyli nam na lichwiarskich warunkach.

    A właśnie:
    Lichwa,

    1) przestępstwo uregulowane wg kodeksu karnego, polegające na wyzyskaniu
    przymusowego położenia innej osoby przez zawarcie umowy nakładającej na tę
    osobę obowiązek świadczenia rażąco niewspółmiernego w porównaniu ze
    świadczeniem wzajemnym.

    2) pobieranie nadmiernych - niedozwolonych przez prawo - odsetek od pożyczek
    pieniężnych w transakcjach pomiędzy osobami fizycznymi. Przesłankami jej
    istnienia może być niedorozwój systemu bankowego, ostre ograniczenia w
    dostępie do kredytów bankowych oraz wykorzystywanie przymusowej sytuacji lub
    braku doświadczenia dłużników.

    Całokształt tego psuje tylko tekst _niedozwolonych przez prawo_

    I o to chodzi.
    Dlaczego prawo mojego kraju pozwala na lichwiarskie warunki.
    Cichy

  • 9. Data: 2003-01-02 06:53:03
    Od: Przemek Wrzesinski <p...@n...gazeta.pl>

    Jakiś czas temu, MK w wiadomosci <auuvnj$bgk$1@news.tpi.pl>
    w swoim donosie napisał(a):

    >Zmien banki na takie ktore ksieguja operacje w dniu wyslania/odebrania
    >przelewu. BTW jak jest sens przesylania pieniedzy miedzy wlasnymi ROR-ami?
    >;)

    W tym sek, ze RB ksieguje w dniu wplywu ale z data waluty na nastepny dzien
    roboczy.
    Do Cichego:
    Zrob awanture u swojego opiekuna rachunku (to dla polepszenia twego
    nastroju:-) i wystap o zmiane tej zasady. Niestety z tego co wiem w takich
    sprawach decyzje podejmuje Zarzad, wiec mozesz troche poczekac :(

    Powodzenia

    Przemek

    --
    mors(at)morsik(dot)net

  • 10. Data: 2003-01-02 13:25:38
    Od: "Maciek" <m...@r...com.pl>

> [...]
    >
    > To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    > poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    AD1. Elektornicze systemy bankowe łączą sie ze sobą tylko kilka razy
    dziennie, jeśli wysyłasz po 12.00 dostajesz następnego dnia. Spróbuj wysłać
    do godz 10.00 to powinieneś dostać tego samego dnia.

    AD2.Zmień bank. W Kredyt Banku (np.) księgują od razu na rachunek.

    AD3. Załóż bank, też będziesz tak księgował.

    Pozdrawiam

    Maciek