    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Trudne pytanie
    Date: Wed, 1 Jan 2003 15:58:54 +0100

    Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:auuob3$ojm$1@news.tpi.pl...

    > 1. Mam dwa konta ROR w dwóch roznych bankach. W piatek o godz. 12.10
    > dokonuję przelewu przez internet na moje drugie konto w innym banku.
    > Pieniadze w banku 1 znikają mi tego samego dnia i pojawiają się w banku 2
    > poniedziałek.
    > Trace odsetki za dwa dni. Dlaczego?

    Zmien banki na takie ktore ksieguja operacje w dniu wyslania/odebrania
    przelewu. BTW jak jest sens przesylania pieniedzy miedzy wlasnymi ROR-ami?
    ;)

    > 2. mam konto firmowe w Raiffeisen bank polska. Na koncie brak srodków na
    > wykonanie przelewu. W zwiazku z tym popieram pieniadze z kasy firmowej i
    > wpłacam w okienku w banku. Przechodzę do innego okienka i składam zlecenie
    > przelewu. Mimo, że pieniadze są fizycznie w kasie banku nie moge nimi
    > dokonąc przelewu. Dopiero dnia następnego.

    Hm, mozesz zlecic przelew na nastepny dzien, lub dokonac wplaty gotowkowej
    na rachunek wierzyciela. Wtedy nie musisz korzystac z debetu. Oczywiscie
    prowizje za wplate gotowkowe trzeba bedzie zaplacic. Wlasnie m.in. aby
    przeciwdzialac takim praktykom wplacania na wlasny rachunek i dokonania za
    moment bezplatnego przelewu moga byc zastosowane takie ograniczenia.

    > To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    > poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    O to chyba nie musisz sie martwic ;). Banki sobie jakos poradza w tymi
    dodatkowymi zyskami i jakos je zagospodaruja ;).

    Maciej