    From: "Cichy" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Trudne pytanie
    Date: Wed, 1 Jan 2003 13:53:44 +0100

    Czy mógłby ktoś oświecić mnie i odpowiedzieć konkretnie na moje pytania?

    1. Mam dwa konta ROR w dwóch roznych bankach. W piatek o godz. 12.10
    dokonuję przelewu przez internet na moje drugie konto w innym banku.
    Pieniadze w banku 1 znikają mi tego samego dnia i pojawiają się w banku 2 w
    poniedziałek.
    Trace odsetki za dwa dni. Dlaczego?
    2. mam konto firmowe w Raiffeisen bank polska. Na koncie brak srodków na
    wykonanie przelewu. W zwiazku z tym popieram pieniadze z kasy firmowej i
    wpłacam w okienku w banku. Przechodzę do innego okienka i składam zlecenie
    przelewu. Mimo, że pieniadze są fizycznie w kasie banku nie moge nimi
    dokonąc przelewu. Dopiero dnia następnego. Bank "idzie mi na rękę" i
    informuje, że może mi udzielić na 1 dzień kredytu na kwote przelewu
    oprocentowaną kiedyć 32% rocznie.
    Toż to lichwa i złodziejstwo. mając moje pieniadze pozyczają mi je na taki
    lichwiarski procent. Identycznie sprawa wygląda gdy jaks kwota wpływa na
    nasze konto i mozemy nia dysponowac w dniu nastepnym. jezeli jest to piatek
    to odsetki 32% licza nam za 3 dni kredytowanie. Tłumaczą sie , że takie maja
    przepisy.
    Dlaczego takie złodziejstwo jest tolerowane przez nadzór bankowy?
    3. Banki w dni swiateczne nie pracują. Dlaczego więc w dniu 26 grudnia
    pobierają mi prowizję za prowadzenie konta. Pozbawiaja mnie przez to odsetek
    za jedeń dzień od tej kwoty. Uczciwość nakazywałaby księgowanie całej
    operacji dopiero
    w pierwszym dniu roboczym po swietach.

    To wszystko to groszowe lub złotowe kwoty dla mnie. Problem staje sie
    poważniejszy gdy przemnozymy to przez miliony klientów.

    Cichy