    From: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.rec.paranoja
    Subject: Tytuł przelewu. Epizod 2 [uwaga: crosspost]
    Date: Fri, 12 Jul 2002 00:48:24 +0200

    Pół roku temu już tu pisałem na ten temat: <1418473.VbhacDa7dW@phoenix> ,
    dyskusja potoczyła się podówczas dość interesująco. Dziś coś podobnego.

    Prolog.

    Naszedł mnie pomysł, żeby czegoś przelać oszczędności między moimi kontami
    z szacownego PKO BP do mBanku. Jako, że ja już jakoś tak mam, że jak w
    jakimś kwestionariuszu jest gupie pytanie, na które nie wiem co napisać to
    mi długo schodzi zanim coś wymyślę, więc na karteczce od przelewu jako
    tytuł wpisałem "NIE MAM POMYSŁU", wychodząc z założenia, że to jest
    informacja dla odbiorcy, czyli dla mnie w tym wypadku.

    Scena 1. Kasa

    Pani dzielnie wklepuje długaśny numerek mBanku, (chyba wiem, czemu w PKO BP
    się trzymają starych, krótszych ;-) ), dochodzi do końca ...
    - Proszę Pana, taki tytuł "nie mam pomysłu" nie może być. Proszę zmienić na
    "zasilenie konta"
    - Dobrze
    Dopisałem w drugiej linijce, bo co mi leży ... drugiego kwitu nie kazała
    wypisać :), dałem pani.
    - Przepraszam, a czy może mi Pani powiedzieć w czym ten drugi ciąg znaków
    jest lepszy od tego pierwszego?
    - [uśmiech] Wie Pan, to jest przecież dokument bankowy i taki tytuł jest
    absolutnie niedopuszczalny.
    - Acha
    Pani była życzliwa i uśmiechnięta ładnie cały czas, i myślę, że jest
    znacząco różne od zera prawdopodobieństwo, że rozumiała o co jej się
    zapytałem i że uzyskując odpowiedź niczego się nie dowiedziałem. W sumie
    przecież mogłem jakieś gorsze bzdury wpisać ... Usunąłem się z kolejki,
    niech inni się pobawią.

    Scena 2. Informacja

    Nie spieszyłem się, a że wychodząc zawadziłem wzrokiem o stolik pani
    informantki to stwierdziłem, że sprawdzę jej zeznania.
    - Dzień dobry, ja się kciałem dowiedzieć, bo tu przed chwilą przelewałem
    sobie pieniądze z jednego swojego konta na inne gdzieś indziej i jako
    tytuł przelewu napisałem "nie mam pomysłu" i pani w kasie stwierdziła że
    absolutnie tak nie może być, no i ja się chciałem zapytać czy są jakieś
    ograniczenia na to.
    - Nie, to jest dokument bankowy i lepiej Pan wpisuje w takim wypadku
    "wpłata własna"
    - Acha. Ale czy taki ciąg znaków "nie mam pomysłu" to jest jakoś formalnie
    zakazany?
    - No nie, ale polecam wpisywać "wpłata własna".
    - Acha, czyli to w sumie tylko takie widzimisię, że nie można "nie mam
    pomysłu"?
    - Nie widzimisię. Wie Pan, teraz musimy tu wszystko dokładnie przepisywać,
    musi się zgadzać adres i tak dalej ... Naprawdę tak jak w tym wypadku
    najlepsza jest formułka "wpłata własna". Może jakby się dokładnie wczytać
    w przepisy to by coś było na ten temat ...
    - No bo mi się wydawało, że w zasadzie to tytuł przelewu jest informacją
    dla adresata, a że tu adresatem byłem ja, to czy to nie obojętne?
    - No ale to jest poważny dokument przecież ... [i tu znów zdanie
    zawierające "wpłata własna" ...]
    Poddałem się, pani była uśmiechnięta i miła, ale się zapętliła jakby i nie
    zajarzyła że jak nie zakaz i nie widzimisię, to zostaje zbiór pusty :) No
    toi ja się uśmiechłem :)
    - Acha. Dziękuję.

    Epilog
    Pieniądze dotarły na konto w mBanku w trymiga z tytułem "zasilenie konta".
    Na świstku mam inny tytuł: "nie mam pomysłu"/"zasilenie konta" ... co z
    tym dokładnym przepisywaniem, co ono ponoć teraz obowiązuje?

    Disclaimer
    Dyktafonu ze sobą nie miałem, więc dialogi nie są zachowane wiernie,
    aczkolwiek starałem się jak najlepiej przekazać ich sens.

    PS Komentarze niezgodne z klimatem p.b.banki proszę kierować wyłącznie na
    p.r.paranoja, komentarze niezgodne z klimatem p.r.paranoja ... eee ... tam
    nie ma pojęć "OT" czy "NTG" :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur