  • 1. Data: 2006-03-17 16:39:27
    Temat: UWAGA na tricki w FORTISIE
    Od: "asek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W ostatnim czasie wzięłem kredyt na zakup mieszkania w Fortisie.
    Potrzebowałem 100 tyś zł. W umowie kredytowej mam napisane że bank udziela mi
    kredytu w wysokości 53300 CHF (okolo 130 tyś zł) a dopiero dużo dalej
    napisane ze wypłata nastąpi w PLN ale nie więcej niż 100 tyś zł. Pani która
    mnie obsługiwała wytłumaczyła mi że to po to aby uniknąć przypadku że frank
    będzie tańszy i złotówek będzie mniej niż 100 tyś (i może mi nie wystarczyć
    na mieszkanie) Na pierwszy rzut oka wydało mi się wszystko w porządku ale
    dopiero potem poczułem jakie to ma znaczenie. Większość dodatkowych opłat
    liczy się nie od wypłaconej kwoty lecz od wysokości udzielonego kredytu. W
    rezultacie bank pobiera opłaty od kwoty której nigdy nie wypłacił ani w żaden
    inny sposób nie obracał. Obecnie jestem około 1000 zł w plecy. Dla
    zainteresowanych lista wygórowanych opłat: ubezpieczenie od niskiego wkładu,
    ubezpieczenie na okres przejściowy, ubezpieczenie mieszkania, podatek od
    hipoteki zwykłej - jak sobie jeszcze coś przypomnę to dopiszę.

  • 2. Data: 2006-03-17 18:00:15
    Temat: Re: UWAGA na tricki w FORTISIE
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    Dla
    > zainteresowanych lista wygórowanych opłat: ubezpieczenie od niskiego
    > wkładu,
    > ubezpieczenie na okres przejściowy, ubezpieczenie mieszkania,

    To stosują wszystkie banki

    podatek od
    > hipoteki zwykłej - jak sobie jeszcze coś przypomnę to dopiszę.

    A to już jest wymóg prawa

    Darek

  • 3. Data: 2006-03-17 19:34:51
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > ubezpieczenie na okres przejściowy, ubezpieczenie mieszkania, podatek od
    > hipoteki zwykłej - jak sobie jeszcze coś przypomnę to dopiszę.

    Warto czytac umowy i w razie czego zwrocic sie do kogos doswiadczonego o
    wyjasnienie co bardziej zawijaszczych punktów. Jak sądze umowa zawierala
    wszystkie te punkty i sposoby ich naliczania.
    W raklamie wszystko jest fanie niska marza, zero prowizji, wogle switnie,a
    przychodzi co do czego i okazuje sie ze diabel tkwi w szczegolach, a umowa
    podpisana.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-03-17 19:57:58
    Od: "asek" <a...@W...gazeta.pl>

    zgadza sie - wszystko to bylo w umowie, ale jakos nie skojarzylem tego -
    gdybym skojarzył to zażądałbym aby ta nadwyzka nie wynosila 30 tys zł lecz
    np. 2 tys zł. Nie sądze ze bank obawial sie ze frank potanieje o 25% przez
    kilka dni miedzy podpisaniem umowy a wypłatą - raczej wyczuli tu dodatkowe
    zyski. Niech to bedzie przestrogą dla innych.

  • 5. Data: 2006-03-17 20:06:54
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > kilka dni miedzy podpisaniem umowy a wypłatą - raczej wyczuli tu dodatkowe
    > zyski. Niech to bedzie przestrogą dla innych.

    To sie niestety zgadza. Bank sobie podniósł opłaty liczone od kwoty kredytu
    lekko przy tym zarabiając bez wysilku. Nieładnie tak.

    Z drugiej strony, ciągle zastanawia mnie, ze w jednych bankach w umowie
    kredytowej kwota wyrazona w walucie, a w innych wpisana jest kwota kredytu w
    PLN, ktora w momencie wyplaty jest po aktualnym kursie zamieniana na walutę.
    Czy tak nie jest prosciej?

    Pozdrawiam