    From: CinekIKS <m...@n...plusnet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Udzielenie kredytu na polowe nieruchomosci?
    Date: Fri, 15 Apr 2005 21:27:26 +0200

    Mam taki problem. W gminie gdzie chce kupic nieruchomosc (dokladnie jest
    to polowa domu - blizniaka na dzialce 1500m2) obowiazuje plan
    zagospodarowania przewidujacy minimalna pow. dzialki 1500m2. Ktos
    postawil tego blizniaka na takiej wlasnie dzialce. Chce sprzedac polowe
    - czyli jedno "mieszkanie" razem z 750m2 dzialka. Ale nie moze sam tego
    podzielic ze wzgledu na plan zagospodarowania. Moglby - pod warunkiem
    posiadania wspolwlasciciela, ktorym ja dopiero chce zostac :)
    O ile mnie pamiec nie myli mowi o tym art. 95 ustawy o gospodarce
    nieruchomosciami.
    Ja chce to kupic, tylko jak (podpowiedzcie cos, moze ze swojej praktyki)?
    Teraz chyba podzielic sie nie da, mozna po zakupie.
    Wymyslilem sobie taki scenariusz, ktory nawet wstepnie (ale tylko w
    rozmowie tel. z jednym z "handlowcow" z banku) udalo mi sie potwierdzic.
    Czy ma szanse przejsc cos takiego, ze do aktu notarialnego bylaby
    zalaczona mapa podzialu sporzadzona przez geodete a w akcie wyraznie
    opisane, ktora czesc nalezy sie mi, i ze nastapi podzial
    notarialny/sadowy nieruchomosci? A moze trzeba by sporzadzic dwa akty na
    raz - zakupu i podzialu?
    Wiem, ze ludzie jakos sobie w okolicy z tym radza, widze ze jest to
    ogolna praktyka, ale ja chce kupowac na kredyt - co oznacza, ze jestem
    zdany na laske badz nielaske banku.

    Pozdrawiam
    Marcin