  • 1. Data: 2006-01-14 20:18:28
    Temat: Umowa kredytowa Fortis - błędy?
    Od: "AJ" <a...@...fm>

    Witam,
    Dostałem w końcu pozytywną decyzję kredytu hipotecznego w Fortisie.
    Mam w związku z tym parę pytań do obecnych tu wyjadaczy ;-)
    Nie wiem dlaczego w umowie wpisali sposób spłaty jako raty równe zamiast
    malejących tak jak było we wniosku? Czy może to być zwykła pomyłka czy może
    celowe zagranie? Czy możliwe jest że bank uznał że nie jeste w stanie
    spłacać rat malejących? Nadmienię że zdolność mam dużo wyższą niż wymagana.

    Druga sprawa to to że w umowie chcą jeszcze żebym dostarczył: "pozytywną
    decyzję o obsłudze limitu debetowego w Citku". O co im tu chodzi? W Citku
    mam ROR i kk i do tego się przyznałem, ale myślałem że takie sprawy to bank
    sprawdza sobie sam w pierwszej fazie oceny wniosku czyli scoringu w różnych
    BIKach itp. Jak znam Citka to za takie oświadczenie będą chcieli pewnie z 50
    PLN ... grrr
    Mój doradca z Expandera oczywiście też nie poinformował mnie o takim
    wymaganiu na początku. Z resztą o Expanderze i ich zaangażowaniu napiszę
    kiedyś w innym poście... :-/

    Z góry dzięki za odpowiedzi

    AJ

  • 2. Data: 2006-01-14 20:24:34
    Temat: Re: Umowa kredytowa Fortis - błędy?
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Nie wiem dlaczego w umowie wpisali sposób spłaty jako raty równe zamiast
    > malej?cych tak jak było we wniosku? Czy może to być zwykła pomyłka czy może
    > celowe zagranie? Czy możliwe jest że bank uznał że nie jeste w stanie
    > spłacać rat malej?cych? Nadmienię że zdolno?ć mam dużo wyższ? niż wymagana.

    Bank wiecej ma na ratach rownych. Zwlaszcza na początku. Dlatego
    bardziej mu sie to oplaca. Sproboj zaprotestowac, jesli odmówią rat
    malejacych to nic nie zrobisz ...

    > mam ROR i kk i do tego się przyznałem, ale my?lałem że takie sprawy to bank
    > sprawdza sobie sam w pierwszej fazie oceny wniosku czyli scoringu w różnych
    > BIKach itp. Jak znam Citka to za takie o?wiadczenie będ? chcieli pewnie z 50

    Chca wiedziec na ile jestes porzadnym kredytobiorcą. Tj. czy zdarzalo ci
    sie zalegac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-01-14 20:31:19
    Od: "AJ" <a...@...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

    > Bank wiecej ma na ratach rownych. Zwlaszcza na początku. Dlatego
    > bardziej mu sie to oplaca. Sproboj zaprotestowac, jesli odmówią rat
    > malejacych to nic nie zrobisz ...

    No ja to bardzo dobrze wiem że im się to opłaca (w/g obliczeń różnica w
    odsetkach to ok 10k PLN) W poniedziałek będę z nimi gadał ... jak mnie wk...
    to pójdę sobie po kredyt do Nordea - też ładną promocję teraz mają....

    > Chca wiedziec na ile jestes porzadnym kredytobiorcą. Tj. czy zdarzalo ci
    > sie zalegac ...

    Tak ale chyba normalnie sprawdzają to PRZED przyznaniem kredytu a nie po -
    w/g mnie to bez sensu
    > Krzysiek, Krakow
    AJ

  • 4. Data: 2006-01-14 20:33:52
    Od: "Gbai" <g...@w...pl>

    > Witam,
    > Dostałem w końcu pozytywną decyzję kredytu hipotecznego w Fortisie.

    Mam pytanie. Od 8 grudnia czekam na decyzję i ciągle jej nie ma (ponoć status
    9). Jak długo czekałeś na decyzję? Będę wdzieczna za odpowiedz.

    > Mój doradca z Expandera oczywiście też nie poinformował mnie o takim
    > wymaganiu na początku. Z resztą o Expanderze i ich zaangażowaniu napiszę
    > kiedyś w innym poście... :-/
    No tak, do mojego doradcy to ja muszę zadzwonić, a i tak niczego się nie
    dowiem. :-)
    Pozdrawiam
    Gabi

  • 5. Data: 2006-01-14 22:49:19
    Od: "AJ" <a...@...fm>

    Użytkownik "Gbai" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie. Od 8 grudnia czekam na decyzję i ciągle jej nie ma (ponoć
    status
    > 9). Jak długo czekałeś na decyzję? Będę wdzieczna za odpowiedz.

    Babka z Fortisa zadzwoniła do mnie na początku zeszłego tygodnia że jest
    decyzja

  • 6. Data: 2006-01-15 02:18:24
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "AJ" <a...@...fm> napisał w wiadomości
    > Nie wiem dlaczego w umowie wpisali sposób spłaty jako raty równe
    zamiast
    > malejących tak jak było we wniosku? Czy może to być zwykła pomyłka czy
    > może celowe zagranie?

    hehe, tak samo 'załatwili' mojego brata w ptf bank. Ale domagał się tak,
    jak to ustalał wcześniej, malejących rat i zmienili umowę.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-01-15 11:06:23
    Od: "Roman P." <b...@n...com>

> [...]
    > celowe zagranie? Czy możliwe jest że bank uznał że nie jeste w stanie
    > spłacać rat malejących? Nadmienię że zdolność mam dużo wyższą niż

    A jaki masz dokladnie zapis w umowie?
    Bo ja mam raty malejące a zapis brzmi" Spłata kapitału kredytu następować
    będzie w xxx równych ratach miesięcznych."

    A co do decyzji - to u mnie bylo to ponad 6 tygodni - wniosek zlozony w
    listopadzie - decyzja w ubieglym tygodniu.

  • 8. Data: 2006-01-15 16:01:19
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    > A jaki masz dokladnie zapis w umowie?
    > Bo ja mam raty malejące a zapis brzmi" Spłata kapitału kredytu następować
    > będzie w xxx równych ratach miesięcznych."

    No i dobrze brzmi. W ratach malejących część kapitałowa jest stała.
    Odsetki co miesiąc są niższe, więc raty maleją.
    W ratach równych odsetki również co miesiąc są niższe, ale część
    kapitałowa wzrasta.

    PG

  • 9. Data: 2006-01-15 16:09:31
    Od: "Roman P." <b...@n...com>

    > No i dobrze brzmi. W ratach malejących część kapitałowa jest stała.
    > Odsetki co miesiąc są niższe, więc raty maleją.
    > W ratach równych odsetki również co miesiąc są niższe, ale część
    > kapitałowa wzrasta.

    Wiem, ze brzmi dobrze.
    Zacytowalem zapis z mojej umowy, aby autor tego watku AJ mogl porownac z
    zapisem w swojej umowie.

  • 10. Data: 2006-01-15 22:45:45
    Od: "AJ" <a...@...fm>

    Użytkownik "Roman P." <b...@n...com> napisał w wiadomości

    > Wiem, ze brzmi dobrze.
    > Zacytowalem zapis z mojej umowy, aby autor tego watku AJ mogl porownac z
    > zapisem w swojej umowie.

    Łee faktycznie macie rację .... tak samo jak u Romana jest u mnie w
    umowie.... ale dla zwykłego laika taki zapis w umowie na pierwszy rzut oka
    nie wygląda jak raty malejące...
    Dzięki za pomoc z powyższym.
    P.S. W umowie mam aktualny LIBOR 1,18% i marżę 1% - rozumiem że to oznacza
    aktualne oprocentowanie już w wys. 2,18%?
    P.P.S Nie odpowiedziałem tak na prawdę na jedno z pytań - na decyzję banku
    czekałem 4 tygodnie

    AJ