    From: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Umowa o kartę kredytową z mbank
    Date: Tue, 13 Mar 2007 14:24:53 +0100

    Witam

    Wydawało mi się, że jestem zupełnie przyzwoicie "rozgarnięty" :) ale po
    przeczytaniu treści umowy o korzystanie z karty kredytowe w mbanku zwątpiłem
    :-)

    Nim zadzwonię na mlinię, chciałbym zebrać nieco informacji:
    $4
    1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy.
    2. Termin spłaty kredytu wynosi 12 m-cy od dnia postawienia kredytu do
    dyspozycji Posiadacz rachunku (...)

    O co biega?
    Czyli karta kredytowa (jako "usługa") jest odgórnie trktowana jako kredyt?
    Czy wysokość dostępnego kredytu (limi karty) wpływa na koszt jej utrzymania?
    Czy też ma tu znaczenie TYLKO wielkość "zadłużenia" a nie limitu?

    $8
    1. Szacunkowa maksymalna wysokość całkowitego kosztu kredytu, który
    zobowiązany jest pokryć Posiadacz rachunku, łącznie z odsetkami, opłatami i
    prowizjami, wynosi xxx zł.
    2. Szacunkowa maksymalna łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji
    związanych z zawarciem niniejszej Umowy, wymienionych w niniejszej Umowie,
    wynosi xxx zł.

    Co to za maksymalne kwoty?
    Przyznany limit to 10k PLN, oprocentowanie 19%.

    Jestem TOTALNYM laikiem w temacie. Takich podstaw, o które pytam, nigdzie
    nie znajdę :-)
    Na czym w ogóle polega użytkowanie KK ?
    Mam kartę i przyznany limit. Kupuję coś, płacąc kartą; kwota: 5000 zł.
    I co dalej?
    KK jest "powiązana" z ekontem i sama sobie ściąga ile chce i kiedy chce na
    spłatę zadłużenia?
    Czy sam muszę przelać (? KK to "konto"? Mogę na nie przelewać?) określoną
    kwotę w określonym terminie?
    Załóżmy, że "spłaciłem" w przeciągu 54 dni 4000 zł. I co dalej? Jakieś
    odsetki będą naliczane od kwoty 5000, czy od niespłaconych 1000 zł?
    Jak widać - kompletnie nie mam pojęcia, jak działa karta kredytowa. Jak
    wygląda jej obsługa. Na co zwracać uwagę i ile będzie mnie kosztowała
    (zakładając spłątę wszystkego w terminie oraz wariant II - naliczanie
    odsetek)

    Czy jest miejsce w sieci, w którym wyczytam wszystko opisane jak dla
    inteligentnych inaczej? ;)
    Wszędzie są ogólniki, z których wynika, że podstawy powinienem znać. A ja
    ich nie znam.
    Więc prośba o opis.

    Z góry dzięki