  • 1. Data: 2003-03-28 11:51:51
    Temat: Umowa pożyczki - czy można elektronicznie potwierdzać?
    Od: "Jerzy" <o...@m...com>

    Witam!

    Mam konto w jednym z największych polskich banków. Konto zostało założone
    około 4,5 lat temu wraz z linią debetową.

    Po roku linia debetowa została powiększona dwukrotnie, a aneks do umowy
    został przesłany e-mailem z pytaniem: "czy akceptuję treść?". Po kolejnym
    roku ponownie.

    Tak się zastanawiam, skoro nie podpisałem żadnych aneksów własnoręcznie, czy
    są one ważne?

    Suzin

  • 2. Data: 2003-03-28 12:37:02
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jerzy wrote:
    > Tak się zastanawiam, skoro nie podpisałem żadnych aneksów
    > własnoręcznie, czy są one ważne?

    Chodzi ci o Pekao SA?
    a nie masz czasem w umowie, ze "podpis elektroniczny autoryzujący
    zlecenia jest ważny i skuteczny, wiąże strony umowy, a co za tym idzie
    pociąga za sobą skutki przewidziane dla pisemnej formy składania
    oświadczeń woli" ?
    Jesli cos takiego robisz przez poczte wewnetrzna to jak najbardziej sa
    one wazne (zwazywszy na regulamin)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-03-30 17:45:15
    Od: Krystek <k...@s...pl--->

    Jerzy napisał:
    > Witam!
    Hey! :)

    <ciach>
    > Tak się zastanawiam, skoro nie podpisałem żadnych aneksów własnoręcznie, czy
    > są one ważne?
    >
    > Suzin

    Eee, to zależy jaką miałeś pierwotną umowę. Poza tym bank powiadomił Cię
    o tym, że podwyższa limit. Możesz się na to nie zgodzić, albo
    samodzielnie spróbować ustalić limit wysyłając prośby do banku z
    podaniem konkretnego limitu. Bank przyzna albo nie. Mi bank przysłał
    pocztą informację, że zmieniają się warunki korzystania z kart
    płatniczych przypisanych do konta - jeżeli nowe warunki mi nie pasują to
    mogę w ciągu 14 dni pisemnie zrezygnować z kart. Jeśli mi warunki pasują
    to po 14. dniach i tak automatycznie zmienią się warunki i nie wyrażając
    sprzeciwu na pismie godzę się na nie.

    K.