  • 11. Data: 2007-09-11 05:36:02
    Temat: Re: Uwaga LUKAS powtórne pobranie z konta za 9.08.2007 !!!!
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > NIE ZNIKNĘŁA.

    Odpowiem zbiorowo na różne posty :)

    ZNIKNĘŁA - czasowo ale jednak i nie mógł (nie może) nią dysponować.
    Jeśli ma zaplanowaną inną transakcję i "podwójna" wyzeruje mu konto, a
    zaplanowana (np spłata KK) nie dojdzie do skutku, to zapłaci karę.
    Reklamacje, kołomyje, strata nerwów, czasu i tym samym pieniędzy. Często
    jest konkretne przełożenie na pieniądz, a najczęściej na konfort
    właściciela rachunku (utratę komfortu)

    > Ale bank nie wiedział, że będzie miał awarię, i stwierdzenie, że
    > ma była imho możliwa dzięki informacjom od klientów.

    To jest to bank do dupy. Pierwsze podwójne wypłaty na tak masową skalę
    muszą zaalarmowac informatyków, bo system musi śledzić takie wypadki. To
    mogła być np. konsekwencja wirusa w systemie - wprowadzonego celowo.
    Gdzie są informatycy i spece od bezpieczeństwa, skoro bank dowiaduje się
    o podwójnym pobieraniu - na totalną skalę, od klientów ?!

    Miałem przenieść konto do Lucasa i zrobić tam sobie KK ale teraz
    odpada...
    Leszek

  • 12. Data: 2007-09-11 06:00:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mithos pisze:

    > Nie rozumiem o co wam chodzi. Bulwersacja autora watku jest dla mnie
    > calkowicie zrozumiala. Gdyby mi "zniknela" z konta znaczna kwota tez bym
    > sie mocno zdenerwowal. A obsluga w bankach ma czasem to do siebie ze
    > jest niemila i sie zachowuje na zasadzie "klient nasz wrog" co w
    > przypadku banku jest moim zdaniem wysoce nietaktowne. W koncu to jest
    > miejsce gdzie trzymam swoje pieniadze i to bank na mnie zarabia, a nie
    > ja na banku wiec zycze sobie odpowiedniego poziomu obslugi.

    Przymusu posiadania konta nie ma. Nie podoba sie to do widzenia.
    Bank ma problem i go naprawi a jak ktos ma wspolne konto z zona
    to sam sobie winny bo "wspolne to mozna miec dziecia nie konto".

    Przy okazji warto jednak posiadac jakakolwiek KK na takie wypadki.
    W koncu wystarczy sobie wyobrazic wielka awarie Euronetu i WBK
    co mialo miejsce i pieniedzy NIE MA. Platforma tez moze sie wysypac.
    Wiec jak ktos z zasady nie nosi w portfelu wiecej niz 50zl powinien
    jednak MYSLEC i KK lub inne konto posiadac.

  • 13. Data: 2007-09-11 06:03:55
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Leszek pisze:

> [...]
    > Gdzie są informatycy i spece od bezpieczeństwa, skoro bank dowiaduje się
    > o podwójnym pobieraniu - na totalną skalę, od klientów ?!

    Nie masz zielonego pojecia o systemach informatycznych w bankach jak
    widze. Po podjeciu infomormacji szuka sie najpierw przyczyny a
    odtworzenie systemu transakcyjnego wstecz jest dosyc powazna operacja
    ale nei dla informatykow a dla czesci ksiegowej i naliczajacej odsetki.

    Odbywa sie to transakcja po transakcji z feralnego okresu. Pamietaj ze
    od tego czasu gdy wystapil blad byly dokonywane jakies operacje.
    Cofanie sie wstecz pilnujac jednoczesnie biezacych zmian to dla systemu
    duzy sprawdzian.

  • 14. Data: 2007-09-11 15:56:41
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

> [...]
    > od tego czasu gdy wystapil blad byly dokonywane jakies operacje.
    > Cofanie sie wstecz pilnujac jednoczesnie biezacych zmian to dla

    Zupełnie mnie nie zrozumiałeś. Odpowiadałem osobie, która pisała, że
    bank dowiedział się o podwójnych obciążeniach od klientów, a panienki z
    okienka przyjmujące zgłoszenia nie miały o niczym pojęcia i okazywały
    klientom swoją złość, traktując ich jak intruzów. Bank SAM musi takie
    nieprawidłowości wychwytywać (odkręcanie to inna sprawa). Kiedy znajdzie
    się błąd, to się szybko inforomuje o tym obsługę (komunikatem w
    intranecie), a ta ma zadanie włazić w dupę klientowi i przepraszać, a
    nie okazywac irytację z powodu kolejnego podobnego zgłoszenia.
    Leszek

  • 15. Data: 2007-09-11 16:16:17
    Od: GurMnf <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Leszku!

    We wtorek, 11 września 2007, o godz. 17:56:41, napisałeś na temat: "Uwaga
    LUKAS powtórne pobranie z konta za 9.08.2007 !!!!"
    Leszek b...@s...pl, news:fc6drp$1k71$1@main.viknet.pl

    Tu można o tym poczytać...
    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
    icleId=59932

    --
    Hej!

    - Marynarzy o jednym oku nazywamy piratami -

  • 16. Data: 2007-09-11 17:41:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):
    > Przymusu posiadania konta nie ma. Nie podoba sie to do widzenia.
    > Bank ma problem i go naprawi a jak ktos ma wspolne konto z zona
    > to sam sobie winny bo "wspolne to mozna miec dziecia nie konto".

    I ja bym takie konto zamknal. Tym niemniej to ze bank ma problem mnie
    jako klienta nic nie obchodzi. Jakos inne banki takiego problemu nie
    maja. A zostac bez pieniadzy na X dni to nic przyjemnego.

    Warto nie warto, to bank dal ciala.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2007-09-19 11:46:14
    Od: dwr <dwr@gazeta_USUN_.pl>

    PARKER pisze:
    > Lukas odwalił jakiś numer i osoby które dokonały transakcji płatnej kartą
    > Visa Electron tego dnia mają pobrane dzisiaj ponownie z konta za tą
    > operacje. W oddziale twierdzą że mają bład i będzie to niby naprawione.
    > Pozatym panienka w oddziale bardzo niemiła i nawet żadnego przepraszam !!!
    > My z żoną wypisujemy się z Lukasa po tym numerze. Normalnie skandal .
    > Zabrali sobie kase i są zadowoleni !!!

    Ja mam inny numer :)

    8.08 pobralem z bankomatu 50 zl. Normalni, czyli blokada i pobranie srodkow.
    Miesiac pozniej oddalo mi te 50 zl.
    Ciekawe kiedy zabiora bo chyba sie w koncu dopatrza :)

    Nie bede rzecz jasna zglaszal reklamacji - oni nabroili ale kasa lezy na
    koncie i czeka.

    Wyglada ze jakis wiekszy problem sie im przytrafil.