  • 11. Data: 2003-04-13 08:11:15
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Zastanawiam sie wlasnie po co mi jeszcze ta malo bezpieczna wypukla VISA.

    A kto Cie tak oszukał, że ona mało bezpieczna?

    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2003-04-13 08:27:19
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    VISA.
    > A kto Cie tak oszukał, że ona mało bezpieczna?

    Trundo nazwac bezpieczna karte, jesli wystarczy miec jej xero,
    zeby robic zakupy w internecie.

    Wiem co mowię, bo sam tak robie - mam xero karty mojej szefowej
    i kupuje w sieci rozne rzeczy dla firmy. To jest VISA z PeKaO S.A.
    Nie wspominam juz o tym, ze rozliczanie jest off-line, wiec wcale
    nie musi byc kasa na Eurokoncie, zebym mogl szefowa zlosliwie
    obciązyc do limitu karty (ktory jest spory - 8000 PLN).

    W ogole IMHO karty wypukle z natury sa niebezpieczne i przestarzale.
    Sam zresztą pisales co sie stalo z Twoja VISA z PeKaO SA.

    P.S.
    Please, odpowiedz na moje pierwsze pytanie -
    - co Ci daje zamiana Eurokonta na ROR?

    Dzieki,

    latet

  • 13. Data: 2003-04-13 08:42:40
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Trundo nazwac bezpieczna karte, jesli wystarczy miec jej xero,
    > zeby robic zakupy w internecie.

    Coś na tym tracisz? ZAłóżmy, że właśnie w tej chwili ktoś posługując się
    numerem mojej karty dokonuje transakcji w internecie. Co na tym stracę?

    > W ogole IMHO karty wypukle z natury sa niebezpieczne i przestarzale.
    > Sam zresztą pisales co sie stalo z Twoja VISA z PeKaO SA.

    O, kiedy?

    > Please, odpowiedz na moje pierwsze pytanie -
    > - co Ci daje zamiana Eurokonta na ROR?

    A czy ja zmieniałem?

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2003-04-13 09:17:47
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nie musi byc kasa na Eurokoncie, zebym mogl szefowa zlosliwie
    > obciązyc do limitu karty (ktory jest spory - 8000 PLN).

    A kto ci naopowidał, że visa jest rozliczana off-line i co ona ma wspólnego
    z ilością kasy na eurokoncie.
    Czy tobie się coś przypadkiem z visa elektron nie pomyliło.

  • 15. Data: 2003-04-13 09:29:26
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A kto ci naopowidał, że visa jest rozliczana off-line i co ona ma
    wspólnego
    > z ilością kasy na eurokoncie.

    No wlasnie o to chodzi, ze nie ma nic wspolnego!
    A naopowiadali mi u zrodel - w PeKaO S.A.
    Chodzi o sytuacje, gdzie ja kasy nie mam (na eurokoncie),
    ale limit na karte VISA nie jest wyczerpany - mozna wiec kupowac i kupowac.
    A potem przychodzi dzien rozliczenia karty i robi sie problem.

    latet

  • 16. Data: 2003-04-13 09:36:36
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Coś na tym tracisz? ZAłóżmy, że właśnie w tej chwili ktoś posługując się
    > numerem mojej karty dokonuje transakcji w internecie. Co na tym stracę?

    Wiem, ze potem mozna walczyc, reklamowac i udowadniac, ze to nie ja,
    ale nie zycze sobie przechodzic przez to.

    Znajomy zostal tak okradziony - zlodziej (prawdopodobnie
    ktos z jego znajomych z pracy) znal nr jego karty VISA wypouklej.
    Znal tez jego adres domowy - to adres domku pod Warszawa, na odludziu.
    Zlodziej wiedzial, kiedy ofiara wyjezdza na kilkudniowa delegacje.
    Zamowil wtedy troche sprzetu w sklepach internetowych,
    na adres wlasciciela karty. Zamowil dostawe Servisco o okreslonych
    godzinach.
    W tych godzinach (a bylo to w lipcu) rozkladal sobie kocyk pod domem ofiary
    i opalal sie w najlepsze, tak jakby tam mieszkal.
    Przyjezdzal kurier, gosc wstawal z kocyka, proponowal kurierowi zimny napoj,
    odbieral przesylke, podpisywal kwit i do widzenia.

    Ofiara juz prawie rok walczy o odzyskanie kasy. Bank sie uparl, ze skoro
    na jego adres poszlo, to nie widzi problemu.
    Zlodzieja nie zlapano. Pewnie nadal razem pracują !!!
    Jedynym punktem zaczepienia jest podrobiony podpis na pokwitowaniu.
    Dodam, ze podrobiony b. profesjonalnie - pierwszy grafolog stwierdzil,
    ze to oryginal, dwoch nastepnych stwierdzilo falszerstwo.
    Sprawa jest w sądzie.

    > O, kiedy?
    > A czy ja zmieniałem?

    Sorry - zwracalem sie do autora watku - Miecza.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 17. Data: 2003-04-13 10:20:30
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > wspólnego
    >
    > No wlasnie o to chodzi, ze nie ma nic wspolnego!
    > A naopowiadali mi u zrodel - w PeKaO S.A.

    Visa concerto jest kartą typu charge.
    Do karty jest przypiany indywidualny limit, w ramach którego możesz robić
    zakupy.
    Wydana kwota jest podliczana 5-tego każdego miesiąca i 7-ego ściągana z
    eurokonta, do którego została wydana.

> [...]
    kupowac.
    > A potem przychodzi dzien rozliczenia karty i robi sie problem.

    Jak nie masz kasy na eurokoncie, to kartę kredytową najlepiej potnij w
    drobne paseczki. Zresztą to dotyczy wszystkich kart kredytowych. Karta
    kredytowa wymaga samodyscypliny. I jest bardziej zaraźliwa niż hazard.
    Zresztą psycholodzy już się tym zajmują.
    Jak na 7-ego nie będzie pieniędzy na koncie, to pojawi ci się na eurokoncie
    niedozwolony limit.
    Na początrk ci tylko o tym przypomną. Potem będą już mniej mili.
    Kartę zablokują (za 20 zł za każdy miesiąc pozostały do końca ważności
    karty), Bank dopomni się od debet na koncie zamykając eurokonto, a z czasem
    zapuka wesoły pan pytając się do kogo należy ten samochód...

    Karty kredytowe typu credit od charge różnią się tym, że dostajesz
    indywidalny rachunek, na który masz samodzielnie wpłacić wydane pieniądze
    lub zwykle pewne minimum Np. (5%) w ciągu 14 dni (np.) od daty otrzymania
    rozliczenia.

  • 18. Data: 2003-04-13 10:53:05
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > Mam podobnie - tzn. karte Visa Electron w mBanku,
    > oraz wypukla VISE w innym banku.
    > Zastanawiam sie wlasnie po co mi jeszcze ta malo bezpieczna wypukla VISA.
    > A po co Ty ja trzymasz? (jakies konkretne zastosowania.....?)

    trzymam ją przede wszystkim ze względu na wyjazdy zagraniczne,
    bo np. niemcy na stacjach benzynowych często nie honorują płaskiej visy
    w automatycznych stacjach benzynowych na wsi we Francji płaskie nie
    działają. Pozatym korzystam z promocji w Idei (ta wypukła VISA to taka
    promocyjna)
    i zbieram punkty profit, za które potem kupuje żonie impulsy do POPa

  • 19. Data: 2003-04-13 10:58:58
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > Please, odpowiedz na moje pierwsze pytanie -
    > - co Ci daje zamiana Eurokonta na ROR?

    Eurokonto rocznie kosztuje ok 100 zł (nie wiem ile teraz dokładnie)
    a ROR jest za darmo
    RORu używam tylko do wypłaty większej gotówki
    (przelanej wcześniej) z mBanku, więc Eurokonto nie jest mi już
    do niczego potrzebne.
    Pozatym Eurokonto, jako główny produkt PEkaosa był zawsze obiektem
    różnych manipulacji cenowych, ofertowych itp. - bank cały czas majstruje
    przy nim wprowadza różne ubezpieczenia, zmienia opłaty itepe, do tej
    pory było tak, że gdy zmiana była dla mnie niekorzystna musiałem pofatygować
    się osobiście do PekaoSA i odstać swoje w kolejce, żeby to odrkęcić.
    Po prostu dręczyli mnie. Np. gdy wprowadzili ubezpieczenie do swojej karty
    Maestro i przysłali list żeby dać znać, jak ktoś nie chce tego
    ubezpieczenia.
    Dałem znać, potem musiałem iść do banku i wszytko po to, żeby dowiedzieć
    się że nie mogę zrezygnować z ubezpieczenia nie rezygnując z Eurokonta
    (a to ci dopiero elastyczne podejście). Wtedy jeszcze potrzebowałem
    eurokonta
    bo oszczędzałem w kasie mieszkaniowej

  • 20. Data: 2003-04-13 13:04:04
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakupy.
    > Wydana kwota jest podliczana 5-tego każdego miesiąca i 7-ego ściągana z

    Wiem to od lat, znam to na pamiec, wiem jak to dziala.

> [...]
    > kredytowa wymaga samodyscypliny. I jest bardziej zaraźliwa niż hazard.
    > Zresztą psycholodzy już się tym zajmują.

    Nie chodzi o moja dyscypline, tylko o bezpieczenstwo.
    Ja w ogole praktycznie w ogole tej karty nie uzwam,
    a eurokonto trzymam prawie puste. I wlasnie dlatego
    mi sie to nie podoba, ze zlodziej moglbym tej karty uzyc
    mimo pustego eurokonta.
    Jak chce uniemozliwic uzycie VISA electron, to wystarczy,
    ze oproznie konto.
    A VISE wypukla w takiej sytuacji musialbym calkiem blokowac.

    Pozdrawiam,

    latet