  • 21. Data: 2003-04-13 13:06:35
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > To strasznie, ze takie tam zacofanie. Az strach wyjezdzac.
    > W Polsce nigdzie nie mam problemu z plaska VISA Electron.
    > Nawet jak jedna stacja jej nie honoruje, to kilometr dalej inna juz tak.

    W Polsce to się człowiek czuje na poziomie i w ogóle Panisko pełną gębą
    ale czasem trzeba do tych zacofanych, ciemnych regionów Europy się
    wybrać...
    Co roku konsekwentnie próbuję płacić płaską visą na przyautostradowych
    stacjach w niemczech i choć w wielu z nich nie robią problemy, to
    na niektórych wciąż słyszę, żę
    - Nei, du kanst nich mit diese karte zu zahlen. Das is ein Polnishe karte.
    - czy jakoś tak.
    prawo dżungli, bracie. Co ciekawe, najwięcej problemów tego typu mają
    w Niemczech. (z mojego doświadczenia)

  • 22. Data: 2003-04-13 13:07:10
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > trzymam ją przede wszystkim ze względu na wyjazdy zagraniczne,
    > bo np. niemcy na stacjach benzynowych często nie honorują płaskiej visy
    > w automatycznych stacjach benzynowych na wsi we Francji płaskie nie
    > działają.

    To strasznie, ze takie tam zacofanie. Az strach wyjezdzac.
    W Polsce nigdzie nie mam problemu z plaska VISA Electron.
    Nawet jak jedna stacja jej nie honoruje, to kilometr dalej inna juz tak.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 23. Data: 2003-04-13 18:03:19
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > na niektórych wciąż słyszę, żę
    > - Nei, du kanst nich mit diese karte zu zahlen. Das is ein Polnishe karte.

    Moze chodzi wlasnie o to, ze "Polnische", a nie ze plaska VISA Electron.....

    latet

  • 24. Data: 2003-04-13 18:45:12
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiem, ze potem mozna walczyc, reklamowac i udowadniac, ze to nie ja,
    > ale nie zycze sobie przechodzic przez to.

    Cóż. Potem jest JEDEN telefon. I kasa wraca na konto. Ależ mi walka...

    > Ofiara juz prawie rok walczy o odzyskanie kasy. Bank sie uparl, ze skoro
    > na jego adres poszlo, to nie widzi problemu.

    Omijać taki bank. Transakcje MO/TO/IO są na ryzyko sprzedawcy.

    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2003-04-13 18:46:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > To strasznie, ze takie tam zacofanie. Az strach wyjezdzac.

    To nie zacofanie a ZAUFANIE.

    Karta płaska musi być autoryzowana. Wypukła nie. Dlatego też jest milej
    widziana.

    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2003-04-13 18:59:20
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moze chodzi wlasnie o to, ze "Polnische", a nie ze plaska VISA
    Electron.....

    Mi na takiej stacji powiedziano, ze obsluguja tylko wypukle i ze na
    wszystkich stacjach tak jest.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 27. Data: 2003-04-13 20:19:23
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > To nie zacofanie a ZAUFANIE.
    >
    > Karta płaska musi być autoryzowana. Wypukła nie. Dlatego też jest milej
    > widziana.

    A dlaczego karta nie wymagajaca autoryzacji jest milej widziana?
    Ze troche szybciej sie takiego klienta obsluguje?
    I o czyje zaufanie do kogo Ci chodzi?

    latet

  • 28. Data: 2003-04-14 02:53:05
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !! (długie)
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > A dlaczego karta nie wymagajaca autoryzacji jest milej widziana?
    > Ze troche szybciej sie takiego klienta obsluguje?
    > I o czyje zaufanie do kogo Ci chodzi?

    Zapewne dlatego, iż powszechnie wiadomo, że karty embosowane banki wydają
    osobom wzbudzającym ich zaufanie. A jeżeli ktoś jest bardziej wiarygodny dla
    banku to i dla innych podmiotów zapewne również. Poza tym utrzymanie takich
    kart coś tam jednak kosztuje, a jeśli kogoś było stać na taką kartę to
    zapewne ma jeszcze troszke na wydatki :) Jako ciekawostkę dodam, że np. w
    salonie "Sephora" w Katowicach (terminal POS - CK BZWBK) byłem świadkiem jak
    sprzedawczyni nie przyjęła VE, twierdząc, że przyjmują tylko karty wypukłe
    :) Gość się pieklił, bo musiał biec do ATM, ale i tak nic nie zdziałał. Nie
    przyjęła i już ! Pewnie nie wzbudził zaufania :)))
    Co do płaskich kart debetowych tzw."elektronów" - to podstawową ich funkcją
    była i pozostaje funkcja bankomatowa, pomijając niektóre "nasze" banki,
    które wydawały kiedyś specjalne karty bankomatowe. W Polsce stały się
    szczególnie popularne bo banki aby zachęcić świeżo upieczonych posiadaczy
    ROR-ów (niezbyt skorych do wydawania dodatkowych pieniędzy na karty wypukłe)
    do wszechstronnego ich używania - uznały, że będzie to najtańsze
    rozwiazanie.
    Dlatego też polski użytkownik VE lub Maestro wierząc zapewnieniom banków, że
    może nimi zawojować świat -
    jedzie np. do Niemiec i ...... rozczarowanie murowane.
    To jest po prostu inny rynek kart ! Jeździłem tam wielokrotnie i nie miałem
    absolutnie żadnych problemów z płatnosciami bezgotówkowymi, ale miałem
    zawsze kilka kart embosowanych i to różnych organizacji płatniczych.
    Oczywiście sa miejsca gdzie można zapłacić wyłacznie "ichnią" EC - tam nie
    zapłacisz (zwykle spożywka) - to taki ich odpowiednik naszych elektronów.
    Karty te są tam b. popularne, działają bez autoryzacji, bezpośrednio
    obciażają konto, a na slipie jest adnotacja, że zgadzasz się na obciążenie
    rachunku w/w kwotą, a jeśli nie będzie środków na rachunku, to upoważniasz
    sprzedawcę do ściągnięcia należności w inny sposób (odwołanie do jakichś
    przepisów niemieckich).
    Tak więc nie powinieneś sie specjalnie dziwić, że Ci ktoś powie widząc Twego
    elektrona-zabawkę:
    "Das is ein Polnishe karte".

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 29. Data: 2003-04-14 07:00:15
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Tak więc nie powinieneś sie specjalnie dziwić, że Ci ktoś powie widząc
    Twego
    > elektrona-zabawkę:
    > "Das is ein Polnishe karte".

    A wlasnie, ze bedzie mnie to dziwic.!
    "Elektron-zabawka" jest autoryzowana On-line, wiec sprzedawca ma pewnosc,
    ze stac mnie na zakup, ktorego dokonuje, tzn. ze kasa na koncie jest
    i ze do niego spłynie, juz zaczyna do niego plynac, od momentu tansakcji.

    Latet

  • 30. Data: 2003-04-14 07:07:42
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Latet wrote:

    > A dlaczego karta nie wymagajaca autoryzacji jest milej widziana?
    > Ze troche szybciej sie takiego klienta obsluguje?

    tez

    > I o czyje zaufanie do kogo Ci chodzi?

    do klienta. Karte VE mozna dostac nie majac zadnych dochodow i nie placac za
    nia nic. Czyli moze ja miec kazdy, bezrobotny, biedny rolnik czy nawet
    bezdomny (ten musi sie postarac o jakis adres tymczasowy). Karty wypuklej
    wiekszosc z nich nie dostanie.

    A tak w ogole to znajac mentalnosc Niemcow nie przyjmuja kart
    elektronicznych bo terminal musi sie laczyc i wydaja na to pare eurocentow.
    A niemiec zawsze bedzie chcial zaoszczedzic, nawet tyle.

    D.