  • 1. Data: 2012-06-29 09:03:15
    Temat: Vincent Sprawiedliwy ;)
    Od: MK <m...@i...pl>

    Wlasnie wyczytalem na onecie, ze kliencie beda musiali ponosic koszty
    prowizji za platnosc kartami. Czyzby obecnie placil ja Vincent? A moze
    Donek? Nie wiem czy jest granica debilizmu, ktorej nie przekrocza,
    tlumaczac zwiekszanie podatkow...

    MK

    http://m.onet.pl/biznes/5174866,detal.html

    Za wszystko zapłaci klient

    Prowizje od płacenia kartą obciążają dziś sklep. Nie dość, że są one
    wysokie, to mogą spaść na klientów - alarmuje "Rzeczpospolita".

    Resort finansów chce tak zmienić ustawę o usługach płatniczych, aby część
    prowizji za płacenie kartą ponosił klient - dowiedziała się
    "Rzeczpospolita". Kupujący dowiadywałby się w sklepie, jaką opłatą
    zostanie obciążony.

    Resort tłumaczy swój pomysł tym, że poinformowany o wysokości prowizji
    klient miałby możliwość świadomego wyboru tańszej opcji - zapłacenia
    gotówką albo kartą debetową. Mechanizm ten może również zmotywować banki
    do tworzenia promocyjnych ofert kart płatniczych.

    Prowizje pobierane są od każdej płatności kartą - w sklepie, na stacji
    benzynowej czy w restauracji. Mamy je najwyższe w Europie. Jak podaje
    Narodowy Bank Polski, to średnio 1,6 proc. wartości transakcji, a w
    przypadku małych sklepów czy restauracji - nawet ponad 3 proc.

    Bank centralny postulował obniżenie średniego poziomu prowizji od 2013 r.
    do 1,1 proc., a potem dalsze obniżki, jednak z porozumienia wyłamał się
    MasterCard.

  • 2. Data: 2012-06-29 09:13:54
    Temat: Re: Vincent Sprawiedliwy ;)
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-06-29 09:03, MK pisze:
> [...]
    > prowizji za platnosc kartami. Czyzby obecnie placil ja Vincent? A moze
    > Donek? Nie wiem czy jest granica debilizmu, ktorej nie przekrocza,

    To raczej debilizm pismaków.
    Szkoda, że nie podałeś nazwiska tego debila, który się pod tym tekstem
    podpisał.

    Przypomnę (wybaczcie) pewną oczywistość (a nawet kilka).
    * Obsługa płatności karcianych kosztuje.
    * Możliwość płaćkartą generuje zwiększone obroty, bo:
    - durny klient nie widzi, że mu w portfelu ubywa, więc chętniej kupuje,
    - sprzedawca nie musi wydawać 1gr reszty z 20zł i nie dostanie fałszywej
    20-złotówki [... itd]
    * Ktoś musi za to płacić, więc na razie płaci sprzedawca i dolicza to
    sobie do marży.

    A jeśli ktoś zastrzeli (zadźga, udusi) Vincenta, to deklaruję 100zł na
    adwokata.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-06-29 09:16:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.06.2012 09:03, MK pisze:
    > Wlasnie wyczytalem na onecie, ze kliencie beda musiali ponosic koszty
    > prowizji za platnosc kartami.

    A dzisiaj - kto je ponosi jak nie klient?

    p. m.

  • 4. Data: 2012-06-29 09:20:04
    Od: jurek <p...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 09:16:20 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > A dzisiaj - kto je ponosi jak nie klient?
    >
    > p. m.

    Ponosi klient i klient będzie ponosił, ale chodzi o uświadomienie klientowi ile i za
    co płaci.

  • 5. Data: 2012-06-29 09:21:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 09:03:15 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Resort tłumaczy swój pomysł tym, że poinformowany o wysokości prowizji
    > klient miałby możliwość świadomego wyboru tańszej opcji - zapłacenia
    > gotówką albo kartą debetową.

    Tylko że płatności debetowa MC są obarczone właśnie najwyższymi prowizjami;)

  • 6. Data: 2012-06-29 09:25:32
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 09:13 maruda <m...@n...com> pisze:

    > Przypomnę (wybaczcie) pewną oczywistość (a nawet kilka).
    > * Obsługa płatności karcianych kosztuje.

    I tu jest pies pogrzebany ;). Sa to koszty uzyskania przychodu i
    pomniejszaja podstawe do opodatkowania. Jesli klient bedzie ponosil
    prowizje to nie bedzie mogl sobie niczego odliczyc... spadku cen raczej
    nie przewiduje. Hehe... niedawne podniesienie akcyzy na olej napendowy
    spowodowalo tylko chwilowa zmiane stosunku cen w porownaniu z benzyna.
    Obecnie roznica miedzy oboma rodzajami paliwa wrocila do tej sprzed
    podwyzki, mimo ze akcyza na benzyne nie wzrosla...

    MK

  • 7. Data: 2012-06-29 09:27:08
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 09:20 jurek <p...@w...pl> pisze:

    > Ponosi klient i klient będzie ponosił, ale chodzi o uświadomienie
    > klientowi ile i za co płaci.

    Bzdura, chodzi o to zeby prowizja nie obnizala podstawy opodatkowania...

    MK

  • 8. Data: 2012-06-29 09:30:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    > klient miałby możliwość świadomego wyboru tańszej opcji - zapłacenia
    > gotówką albo kartą debetową.

    Ale to właśnie dla kart debetowych MC są najwyższe prowizje

  • 9. Data: 2012-06-29 09:31:23
    Od: Wojciech <k...@...pl>

    On 29.06.2012 09:13, maruda wrote:

    > To raczej debilizm pismaków.
    > Szkoda, że nie podałeś nazwiska tego debila, który się pod tym tekstem podpisał.
    >
    > Przypomnę (wybaczcie) pewną oczywistość (a nawet kilka).
    > * Obsługa płatności karcianych kosztuje.

    tylko kosztuje za dużo (przypomnę jak bardzo dla dużej części użytkowników
    lokata 5 a 6% to wielka różnica, podobnie jest w prowizjach)

> [...]
    > - durny klient nie widzi, że mu w portfelu ubywa, więc chętniej kupuje,
    > - sprzedawca nie musi wydawać 1gr reszty z 20zł i nie dostanie fałszywej

    bardzo duże uproszczenie, nie patrzy osoba która ma dużo kasy i sobie może na to
    pozwolić, natomiast osoby uboższe niezależnie od formy płatności patrzą na
    kwoty. Jeszcze fałszywych pieniędzy nie dostałem ze świadomością - tj inne osoby
    również nie miały zastrzeżeń.

    > * Ktoś musi za to płacić, więc na razie płaci sprzedawca i dolicza to sobie do
    > marży.

    w dobie wysokiej konkurencji nie ma możliwości przenoszenia tych opłat na marże.
    Jest to strata sprzedawcy.

    W.

  • 10. Data: 2012-06-29 09:38:33
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 29.06.2012 o 09:21 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Tylko że płatności debetowa MC są obarczone właśnie najwyższymi
    > prowizjami;)

    Kartami o podwyzszonym interchange sa karty World i stad ich wysyp.
    Ostatnio dawalem linka do tabeli Mastercarda i z tych meterialow nie
    wynika zeby debetowki byly obciazone wyzsza prowizja od kredytowek.

    MK