  • 41. Data: 2011-07-03 01:33:58
    Temat: Re: W co zainwestowa? oszcz?dno?ci
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0npo07l8vrnfnk7g4ucqlnf161iemnvk68@4ax.com...

    > Rzuciłem: srebro (dodam jeszcze: złoto).
    > I jeszcze: wykształcenie dziecka.
    > --

    Czy u nas zakup srebra kruszcowego zwolnione jest z VAT-u? -jesli nie to
    zyskowność takiej transakcji może być watpliwa.

  • 42. Data: 2011-07-03 06:56:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p 47 wrote:

    > Jak to "nie zachęca"??!
    > Podatek płacisz nie od przychodu, a od DOCHODU.

    Myślisz, że istnieje taka odmiana ryczałtu, być może nawet dedykowana
    specjalnie
    dla wynajmujących nieruchomości, w której opodatkowany jest dochód?
    Było by to coś w rodzaju contradictio in se, coś jak w przypadku ryczałtu
    rzędu 20%.

  • 43. Data: 2011-07-04 09:33:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 3 Jul 2011 03:33:58 +0200, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    >Czy u nas zakup srebra kruszcowego zwolnione jest z VAT-u? -jesli nie to
    >zyskowność takiej transakcji może być watpliwa.

    to zależy od (rzeczywistej) inflacji, ale niestety masz rację, że VAT
    mocno "nadgryza" pozytywy użycia srebra jako zabezpieczenia przed tym
    działaniem rządu (banku centralnego).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 44. Data: 2011-07-04 12:52:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Jun 2011 19:38:19 +0200, w
    <4e0cb48d$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>, "cef" <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Jak to nie wolno? Można, tylko rachunek ekonomiczny
    > nie zachęca.

    Piszemy o tym samym ryczałcie?
    Płacisz chyba 9% od _przychodu_. Kosztów nie ma (ale można przerzucić na
    najemcę).

  • 45. Data: 2011-07-06 14:49:16
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > dla wynajmujących nieruchomości, w której opodatkowany jest dochód?
    > Było by to coś w rodzaju contradictio in se, coś jak w przypadku ryczałtu

    Chocby z samego opisu w poprzednim moim poście wynika, że nie opisuję
    ryczałtu.
    Wskazywałem, że w wielu przypadkach opodatkowanie na zasadach ogólnych jest
    korzystniejsze od płacenia podatku.
    Czynnikiem rozstrzygającym są zazwyczaj inwestycje, jakie własciciel robi w
    mieszkaniu , a przede wszystkim amortyzacja!

  • 46. Data: 2011-07-06 17:45:07
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-06-29 23:59, z pisze:

    > Mam na myśli pozbycie się hipoteki (spłatę kredytu) przy założeniu 20%
    > wkładu własnego (kasa którą chcę gdzieś ulokować - mądrze).
    > Jeśli co miesiąc nic na tym interesie nie zarobię ale za 20-30 lat będę
    > miał dwa mieszkania a nie jedno to dla mnie jest satysfakcjonujący zysk.

    A po co ci 30 letni sypiacy sie blok w dzielnicy slumsow ?
    Cuda iz mieszkania drozeja w czasie zadarzaja sie tylko w dzikich krajach

  • 47. Data: 2011-07-06 22:03:23
    Od: z <z...@g...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > A po co ci 30 letni sypiacy sie blok w dzielnicy slumsow ?
    Zaraz slumsow. Centrum miasta, parę kroków do PKS i busów wszelakiej
    maści. Myślisz że za 30 lat będą bloki burzyć albo mieszkań będzie jak
    mrówków? :-)

    > Cuda iz mieszkania drozeja w czasie zadarzaja sie tylko w dzikich krajach
    Czyli w Polsce i w.... Grecji??? :-)
    Toż właśnie szukam czegoś co przynajmniej dużo nie stanieje.

    PS. Nie. Na wpłacenie do banku mnie nie namówisz ;-)

    Zawsze mogę zakupić parę hektarów ziemi ornej dobrej klasy ;-)