  • 11. Data: 2009-01-23 11:55:10
    Temat: Re: W polbanku lokata 9% - kiedy koniec?
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "tompod@" <t...@g...com> wrote in message
    news:52040fa1-4cc4-4675-8aa5-9100829d0d1d@l33g2000pr
    i.googlegroups.com...
    > Ubezpieczenia maja
    > kilka wad w porownaniu z lokatami.

    Naprzykład kwota poliso-lokaty nie jest gwarantowana przez BFG

    Pytalem i jest gwarantowana...

  • 12. Data: 2009-01-23 12:11:30
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Virck wrote:
    > "tompod@" <t...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > Naprzyk?ad kwota poliso-lokaty nie jest gwarantowana przez BFG
    >
    > Pytalem i jest gwarantowana...

    A tka CI odpowiedzieli czy masz to zapisane oficjalnie w
    regulaminie/umowie? Bo wiesz - "doradcy" juz takie cuda powiedzieli, że
    JCH sie moze schowac.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2009-01-23 12:12:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Sty, 12:55, "Virck" <V...@v...net> wrote:
    > "tompod@" <t...@g...com> wrote in message

    i.googlegroups.com...

    > Naprzykład kwota poliso-lokaty nie jest gwarantowana przez BFG
    >
    > Pytalem i jest gwarantowana...

    Mam dla Ciebie wiadomosc dnia - nie jest, za to Ty jestes naiwny.

  • 14. Data: 2009-01-23 12:14:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Sty, 12:54, "Virck" <V...@v...net> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> wrote in message

    o.googlegroups.com...

    > A jakie to ma znaczenie jak sie nazywa? Wazne, ze po roku otrzymuje na reke
    > 8,1% od zlozonej lokaty....

    Jesli dla Ciebie istotny jest tylko moment wyplaty kapitalu + odsetek
    to oki. Ja tam jednak lubie sie zastanowic czym np. polisa rozni sie
    od lokaty. Polisa ma swoje OWU - warto poczytac. Oj czasami naprawde
    warto. Rozne sytuacje sie dzieja w zyciu. Warto sie czasami zastanowic
    nad tym w co sie wklada oszczednosci zycia.

  • 15. Data: 2009-01-23 12:19:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Sty, 13:11, Maverick <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A tka CI odpowiedzieli czy masz to zapisane oficjalnie w
    > regulaminie/umowie? Bo wiesz - "doradcy" juz takie cuda powiedzieli, że

    Moga to miec w regulaminie. Ba - doradca moze sobie to wypalic
    cyrylica na przedramieniu.

    Tylko co z tego, skoro ubezpiecznia nie sa gwarantowane przez BFG? To
    wynika z ustawy. BFG gwarantuje depozyty bankowe. Od gwarancji polis
    ubezpiecznieowych jest inny fundusz, gdzie gwarancja jest na 50%
    wartosci polisy [o ile dobrze pamietam].

    Dodatkowo warto pamietac, ze przeciez formalnie kasy nie deponujemy w
    banku tylko jakiejs firmie ubezpieczeniowej. Warto sie zastanowic jaka
    to firrma, jaka ma sytuacje finansowa, skad jest.

    Nad tym sie jakos nikt nie zastanawia. Ludzie jakos automatycznie
    przyjmuja "lokata w banku - tylko ma forme ubezpieczenia". To albo
    lokata - albo ubezpiecznie. Albo w banku - albo w firmie
    ubezpieczeniowej, a bank jest tylko jest posrednikiem.

    Magia slow bank, BFG, lokata jest w tym wypadku zludna i falszuje
    obraz rzeczywistosci. Bo ani to nie jest produkt w banku, ani nie ma
    gwarnacji bfg, ani nie jest to lokata.

    To troche sytuacja jakby w salonie BMW kupic rower, produkowany przez
    firme XXX, a jedynie "sygnowany" przez BMW. Niby masz BMW, niby z ich
    salonu. Ale koniec koncow jest to tylko rower firmy XXX, co z tego, ze
    jest tanszy niz samochod?

  • 16. Data: 2009-01-23 12:22:55
    Od: BK <b...@g...com>

    Jeszcze jedno :-)

    Nie jestem fanatycznym przeciwnikiem polis ubezpieczeniowych. Sam z
    nich nie korzystam ale skoro sa na to chetni to oki. Nie ma w tym nic
    zlego.

    Zle moim zdaniem - i to bardzo zle - jest wciskanie marketingowej
    bzdury, ze to sa jakies lokaty, porownywanie tego z lokatami, mowienie
    o tym jako o lokatach.

    Nie jest to zadna lokata bankowa, nie jest to polisolokata. To nie ma
    nic wspolnego z lokata.

    To zwykle ubezpieczenie na dozycie. I tyle. To nawet nie jest produkt
    bankowy - tylko ubezpieczeniowy.

    Wmawianie ludziom, ze to lokata bankowa to robienie wody z mozgu - a
    to juz mnie troche irytuje.

    Nazywajmy rzeczy po imieniu i bedzie oki.

  • 17. Data: 2009-01-23 12:27:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail V...@v...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pytalem i jest gwarantowana...

    mógłbys zapytac jeszcze o kwestie cytowania?

    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

  • 18. Data: 2009-01-23 17:27:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mam dla Ciebie wiadomosc dnia - nie jest, za to Ty jestes naiwny.

    powiedz prosze cos wiecej.
    Pytałem kilka osób *na mlinii i w oddziale) i wszyscy twierdzili ze jest
    gwarantowana w 100% przez jakis luxemburski odpowiednik UFG.
    Czy to oznacza ze cała firma Lukas celowo wprowadza klientów w błąd?

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 19. Data: 2009-01-23 18:39:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Sty, 18:27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

    Pojawia sie pytanie - o czym rozmawiamy. O gwarancjach Bankowego
    Funduszu Gwarancyjnego - to powtarzam - tak zwane "polisolokaty" ich
    nie maja.

    Czy firmy ubezpieczeniowe maja swoj fundusz gwarancyjny? Tak maja. W
    Polsce gwarantuje on 50% [dla porownania BFG 100%] i to do 30 000 EURO
    [dla porownania BFG do 50 000 EURO].

    Wiec jesli jakis pracownik banku twierdzil, ze polisolokata ma
    gwarancje BFG - klamal. Nie wiem czy celowo, czy nieswiadomie ale
    klamal.

    Jesli zas twierdzil, ze polisa ma jakies gwarancje - mial racje, ale
    trzeba weryfikowac tak naprawde jaka firma ubezpieczeniowa wydaje taka
    polise [z jakiego jest kraju, co to za firma] i wtedy mozna ustalic
    jakie sa to gwarancje.

    Poza kwestia gwarancji sa jeszcze kwestie zwiazane z smiercia. Nikomu
    ni zycze oczywiscie. Ale powiezajac komus oszczednosci zycia warto sie
    zainteresowac takimi rzeczami.

    Znajdzie sie tez kilka innych roznic. Wiec to wciskanie zwyklych
    walkow ludziom, ze ta polisa to jest lokata, a jest polista tylko z
    uwagi na belke. Tak robi sie to zeby uniknac belki - ale w dobie
    kryzysu moze miec duze znaczenie czy sie wplacilo kase do banku
    bedacego spolka akcyjna prawa polskiego, czy jakiejs firmy
    ubezpieczeniowej dzialajacej u nas transgranicznie.

    Dlatego uwazam za zachowanie "nie fair" wciskanie ludziom lokat pod
    plaszczykiem lokaty. Ustawianie tych produktow jako rownorzednych.
    Polisa niesie ze soba pewne ryzyka, ktorych nie ma w przypadku lokaty.
    W normalnych czasach pewnie sam bym to olal, ale na swiecie dzieja sie
    rozne rzeczy. Firmy sa przejmowane, nacjonalizowane, niektore upadaja.

  • 20. Data: 2009-01-23 18:41:04
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...

> [...]
    > warto. Rozne sytuacje sie dzieja w zyciu. Warto sie czasami zastanowic
    > nad tym w co sie wklada oszczednosci zycia.

    Nie sa to dla mnie jedyne osczednosci zycia , a jedna z kilkunastu lokat
    jakie posiadam....