  • 1. Data: 2008-10-31 08:03:36
    Temat: WBK -- ZONK okołorozwodowy :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Po genialnej odmowie wypłacenia pieniędzy z moich rachunków
    oszczędnościowych (12 sierpnia br.) w WBK -- czas na kolejny ZONK.

    28 października udałem się do banku w celu wypowiedzenia umowy
    o prowadzenie dodatkowej karty kredytowej. Otrzymałem do podpisania
    stosowne pisemko, podpisałem i poszedłem sobie... Następnego dnia
    zadzwonił telefon i powiedziała, :) że umowa nie została wypowiedziana, :)
    że trzeba podpisać inny papierek i trzeba koniecznie kartę zniszczyć -- w banku...

    W rękach mam umowę wg której warunkiem wypowiedzenia umowy jest skuteczne
    dostarczenie wypowiedzenia do banku i kserokopię wypowiedzenia. :) Mam też
    regulamin, który jest integralną częścią umowy. :) Ani w regulaminie, ani
    w umowie nie mam mowy konieczności dostarczenia karty do banku. Jest mowa
    o tym, iż mam taką możliwość, ale nie mam mowy o tym, że muszę to uczynić. :)
    Zdrowy rozsądek podpowiada, że karty nie muszę dostarczać do banku, gdyż
    mogę jej już po prostu nie mieć. Co wówczas, gdyby warunkiem wypowiedzenia
    umowy było dostarczenie karty, której już nie ma? Umowa trwałaby do końca
    mego życia (lub życia osoby, która ma kartę główną?) czy aż do powtórnego
    przyjścia Chrystusa na świat? :) (czyli do tak zwanego końca świata)

    Co więcej -- bankierka zauważa, iż wypowiedzieć wiadomą umowę mogę, ale
    tylko w ciągu jakichśtam 28 dni. Na umowie jest napisane, że mogę to
    uczynić w każdej chwili. :)

    I komu tu wierzyć? :)

    Chyba sobie -- gdy twierdzę, że należy stosować bankozmian. ;)

    A właśnie szukam nowych kart. Po nieudanym podejściu w Deutsche
    Banku PBC S.A zamierzałem zastąpić kartę dodatkową w WBK kartą
    główną w tymże WBK. I chyba jest to zły zamiar. :) Na szczęście
    ja potrzebuję tylko kilku kart (mam jeszcze dwie) a każdy bank
    potrzebuje setek tysięcy klientów... :) Co więcej -- ja mogę żyć
    bez kart kredytowych, ale banki bez klientów żyć nie mogą. :)

    -=-

    Dziś być może udam się do tego banku i poproszę o rozmowę z przełożonymi
    bankierek. Pokażę (nadal być może) wypowiedzenie, umowę i regulamin, po
    czym zapytam, czy są przy zdrowych zmysłach, czy nie... :) Zapytam (być
    może, bo nie twierdzę, że tam w ogóle pójdę) o to, czy bankowe dokumenty
    (z ich banku) mają w oczach pracowników tego banku jakąkolwiek wartość. :)
    IMO nie mają. :)

    Boże!! Jak ja nienawidzę życia w stresie!! Czy Ty zawsze musisz mnie
    kopnąć w tyłek, gdy się ociągam ze zmianą warunków na lepsze? Czy nie
    możesz dać mi kolejnych kilku :) dni na spokojne przejście z WBK do Mille,
    gdzie zamiast 5.5% na kontach oszczędnościowych mam na lokacie 8.5%?...
    Chyba musisz, skoro tak czynisz... ;) A na moje twierdzenie 'w WBK mam na
    żądanie a w Mille blokuję pieniądze na 3 miesiące' masz smutną odpowiedź
    -- w mBanku jeszcze nie kopią po tyłku, a 8*4 daje ;) 3200 złotych i tyle
    spokojnie starczy w połączeniu z Eurobankiem i Polbankiem...

    Ciekawe, jak to będzie z tymi lokatami w Mille... Auchan budują blisko,
    wydatki tnę coraz mocniej, :) kobiety -- która by wydawała moje pieniądze ;)
    brak, rozsądnej pracy też... (brak pracy rzecz jasna skutkuje brakiem kobiety)
    Co miesiąc zostaje mi chyba łan tałzen złoty, kolejnego mieszkania kupić nie
    mogę (utopiłbym przy okazji pieniądze przeznaczone na zakup samochodu -- po
    co mi kolejny samochód, gdy ten jeszcze jeździ?) a oszczędzanie jest
    naprawdę trudnym zajęciem... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-10-31 22:55:54
    Temat: Re: WBK -- ZONK okołorozwodowy :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" geee4u$t8$...@i...gazeta.pl

    Sprostowanie:

    > 28 października udałem się do banku w celu wypowiedzenia umowy
    + 21 października udałem się do banku w celu wypowiedzenia umowy

> [...]
    > o tym, iż mam taką możliwość, ale nie mam mowy o tym, że muszę to uczynić. :)

    + w umowie nie ma mowy o konieczności dostarczenia karty do banku. Jest mowa
    + o tym, iż mam taką możliwość, ale nie ma mowy o tym, że muszę to uczynić. :)

> [...]
    > mego życia (lub życia osoby, która ma kartę główną?) czy aż do powtórnego
    > przyjścia Chrystusa na świat? :) (czyli do tak zwanego końca świata)

    No i zniszczoną kartą (choćby ciętą nawet poprzez chip i pasek) można nadal płacić.
    :)
    (w zaprzyjaźnionym sklepie -- tak płaciłem nawet w niezaprzyjaźnionym :) kartą Citi)
    i oczywiście w necie. :)

    W jakim celu więc bankowi kawałek plastyku? :)
    I dlaczego bank nie pisze o tej konieczności (zwrócenia karty) ani w umowie,
    ani w regulaminie? Karat fajna, ;) ze zdjęciem. Moim zdjęciem. :) Dlaczego
    nie miałbym jej zachować na pamiątkę? Czyżby bank nie potrafił jej zastrzec
    skutecznie? ;)

    W tej chwili nie mogę spokojnie porozmawiać z infolinią o swej karcie,
    gdyż dzikie :) połączenie netowe notuje spore ubytki pakietów w VoIP,
    a płatne -- nie działa w ogóle...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2008-11-01 12:47:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > W jakim celu więc bankowi kawałek plastyku? :)

    Zeby w razie ew. fraudu mogl stwierdzic, ze w tym czasie karta byla
    w banku.

    > Czyżby bank nie potrafił jej zastrzec
    > skutecznie? ;)

    Kwestia kasy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2008-11-01 17:58:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Zeby w razie ew. fraudu mogl stwierdzic, ze w tym czasie karta byla w banku.

    Czyli bank robi to dla mego dobra? ;)
    Nie po to, aby mnie zachęcić ;) do zapłacenia 38 złotych za kolejny rok użytkowania?
    :)

    > Kwestia kasy.

    Kasy, czyli pieniędzy -- chodzi o koszt zastrzeżenia?
    Czy kasy w sensie czytnika?

    -=-

    Ja swoja sytuację widzę tak:

    -- Skutecznie dostarczyłem do banku wypowiedzenie, więc umowa została wypowiedziana.
    Od tej pory bank nie ma prawa do tego, aby czegokolwiek ode mnie żądać w sprawie
    tej karty czy umowy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2008-11-02 01:10:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

    > Czyli bank robi to dla mego dobra? ;)

    Nie, dla swego oczywiscie, bo to bank musialby zaplacic za fraud
    niezastrzezona karta, jesli nie mialby jej w swoim posiadaniu,
    i jesli oczywiscie nie moglby obciazyc klienta (bo umowa wygasla).

    > Kasy, czyli pieniędzy -- chodzi o koszt zastrzeżenia?

    Jasne. Po co zastrzegac jesli mozna nie zastrzegac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-11-02 01:15:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > niezastrzezona karta, jesli nie mialby jej w swoim posiadaniu,
    > i jesli oczywiscie nie moglby obciazyc klienta (bo umowa wygasla).

    Mógłby, bo to karta dodatkowa a karta główna jest wciąż ważna.

    > Jasne. Po co zastrzegac jesli mozna nie zastrzegac.

    Kartą nadal można płacić, choć leży spokojnie w banku -- pocięta na plasterki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2008-11-02 02:02:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

    > Mógłby, bo to karta dodatkowa a karta główna jest wciąż ważna.

    A co to ma do rzeczy?

    > Kartą nadal można płacić, choć leży spokojnie w banku -- pocięta na
    > plasterki. :)

    Jesli karta jest zniszczona, to nie mozna nia placic. Mozna ew.
    probowac zaplacic kopia tej karty, albo jej numerem. Bank sie tego
    specjalnie nie musi bac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-11-02 22:25:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > A co to ma do rzeczy?

    KH> jesli oczywiscie nie moglby obciazyc klienta (bo umowa wygasla).
    E+> Mógłby obciazyc klienta, bo to karta dodatkowa a karta główna
    jest wciąż ważna i za klienta odpowiada ten, kto ma kartę główną.

    Karta dodatkowa nie może żyć dłużej niż główna.

    -=-

    > Jesli karta jest zniszczona, to nie mozna nia placic.

    Można płacić numerkami karty, a tych żadne nożyczki nie niszczą.
    Mogę te numerki zapisać w notesiku przed oddaniem karty do banku. :)

    > Mozna ew. probowac zaplacic kopia tej karty, albo jej numerem.
    > Bank sie tego specjalnie nie musi bac.

    Dlaczego nie musi bać? Tak samo się płaci kopią jak i oryginałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-11-03 12:43:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Nov 2, 11:25 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > E+> Mógłby obciazyc klienta, bo to karta dodatkowa a karta główna
    >     jest wciąż ważna i za klienta odpowiada ten, kto ma kartę główną.
    >
    > Karta dodatkowa nie może żyć dłużej niż główna.

    może, może. Mi LB dodatkowej nie zastrzegł, gdy wypowiedziałem umowę
    głównej.
    Po prawdzie to tę dodatkową też wypowiedziałem, ale skoro jej im nie
    dałem, to moje chęci olali.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2008-11-03 17:49:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

    > E+> Mógłby obciazyc klienta, bo to karta dodatkowa a karta główna
    > jest wciąż ważna i za klienta odpowiada ten, kto ma kartę główną.
    >
    > Karta dodatkowa nie może żyć dłużej niż główna.

    To wszystko nie ma nic do rzeczy, jesli karta dodatkowa "nie zyje", to
    albo bank ja zastrzega, albo odbiera od klienta, ale ponosi ryzyko, ze
    bedzie musial zaplacic za transakcje wykonane przy jej uzyciu (w
    przypadku kart pozwalajacych na dokonywanie transakcji bez autoryzacji).

    > Dlaczego nie musi bać? Tak samo się płaci kopią jak i oryginałem.

    Przeciwnie, roznica jest zasadnicza.
    --
    Krzysztof Halasa