  • 11. Data: 2008-04-30 10:55:56
    Temat: Re: Wcześniejsza spłata kredytu hipotecznego
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > co to jest 2%, jak za odnowienie debetu w banku płaci się co roku 1-2%
    > prowizji
    > przy kredytach szybkich od ręki płacimy na dzień dobry ze wszystkimi
    > opłatami od 5 do 60% dodatkowych opłat

    OK, oczywiście. Ale 2% od 300000 to jest 6000 PLN. Wolę je zatrzymać dla
    siebie niż zapłacić bankowi w formie ekstra prowizji ;-) Dlatego kombinuję tu
    jak zminimalizować kwoty konieczne do zapłacenia bankowi.
    Procentowo wszystko fajnie się liczy. Jednak kwota 6000 PLN przemawia do mnie,
    w przecwieństwie do 2%.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 12. Data: 2008-04-30 11:18:17
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > OK, oczywiście. Ale 2% od 300000 to jest 6000 PLN. Wolę je zatrzymać dla

    A na pewno to jest 2% całkowitej kwoty kredytu, a nie 2% _pozostałej_ do
    spłacenia kwoty kredytu?

    Miroo

  • 13. Data: 2008-04-30 15:03:37
    Od: Grzegorz Hul <g...@o...pl>

    e-kran pisze:

    > Aha. Opłata za aneks (skrócenie okresu) jest niższa niż 2% wartości spłaty
    > kredytu. Wynosi w TOiP PKOPBP 150 zł. czyli da się przeżyć. Dzięki.
    >
    > Pozdrawiam
    > e-kran

    Tak, tylko problemem jest to, o czym pisałeś w pierwszym poście. Banki
    co do zasady chcą być zabezpieczone na pierwszym miejscu w hipotece. I
    nie jest to takie oczywiste, że bank, który refinansuje twój kredyt
    zgodzi się spłacić część kredytu (a raczej na pewno się nie zgodzi) albo
    wypłacić ten kredyt w transzach (o tym akurat słyszałem, że kiedyś
    Millennium tak zrobiło), ponieważ po spłacie chce mieć gwarancję, że
    pierwotny bank wyda zaświadczenie pozwalające na wykreślenie hipoteki. A
    ma taką gwarancję spłacając cały kredyt. A informację ile wynosi stan
    zadłużenia bierze z zaświadczenia wydawanego przez pierwotny bank
    (ewentualnie na odstępstwo może uzyskać to drogą międzybankową - po
    rekomendacji S takie zaświadczenia podrożały kilkukrotnie)
    Rozwiązanie może być takie. Jeśli w PKO masz jako konto wyznaczone do
    spłat swój ROR, a często tak jest, to normalnie załatwiasz kredyt
    refinansowy, bank refinansujący przelewa kasę na twój ROR (od razu
    powiem, że nie wszystkie banki się na to godzą), a ty jak już masz
    pieniądze spłacasz to dwoma dyspozycjami - najpierw powiedzmy 99% kwoty
    do spłaty, następnego dnia (czyli po zaksięgowaniu) resztę tej kwoty.
    Można tak zrobić, ponieważ bank nie ma prawa pobrać od Ciebie z konta
    pieniędzy na nadpłatę kredytu bez Twojej dyspozycji.

    Grzegorz Hul
    --------------------
    szukasz kredytu hipotecznego
    - zapraszam na moją stronę:
    http://finance4u.com.pl

  • 14. Data: 2008-05-01 10:46:07
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A na pewno to jest 2% całkowitej kwoty kredytu, a nie 2% _pozostałej_ do
    > spłacenia kwoty kredytu?

    No rzeczywiście, w przypadku spłaty większej części (za darmo), pozostała do
    spłacenia kwota jest już niewielka, i bank policzy 2% od tej kwoty (mam
    nadzieję). Trochę się chyba rozpędziłem z tym liczeniem 2% od całości.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 15. Data: 2014-10-05 21:00:04
    Od: m...@g...com

    Czy potrzebujesz pilnie pożyczki na spłatę długów, jeśli tak-mail:
    m...@g...com