  • 131. Data: 2002-01-13 20:13:36
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 13 Jan 2002 13:54:42 +0100, MK wrote:

    >Umowa akceptant<>aklajer nie wiaze posiadacza karty.

    Posiadaczem karty jest bank :-)

    J.

  • 132. Data: 2002-01-13 20:24:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Posiadaczem karty jest bank :-)

    Ciekawa teoria ;)

    Maciej

  • 133. Data: 2002-01-13 20:43:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "J.F." <j...@f...onet.pl>
    > Posiadaczem karty jest bank :-)

    ?? Bank jest właścicielem. Posiadaczem jest posługujący się nią.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 134. Data: 2002-01-13 21:18:30
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    > ^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^

    >Jeśli nie wiesz, jak się pisze obce słowo, może lepiej zastosuj polski
    >odpowiednik? Po co się silić na wielkiego znawcę, jak się nie potrafi
    >blefować?

    A jak to sie pisze po polsku ?

    J.

  • 135. Data: 2002-01-13 21:21:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    > obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    Bzdura. Zatrzymac karte (co wymaga wlasnie nozyczek) moze (i teoretycznie
    musi) tylko na polecenie jej wlasciciela, tj. banku. Znane mi banki
    takiego polecenia nigdy nie wydaja w przypadku, gdy klient nie ma
    przy sobie dowodu tozsamosci (w zasadzie to w ogole o tym nie wiedza).

    Powodem zatrzymania karty zwykle jest jej zastrzezenie - przez uzytkownika
    lub przez bank np. z powodu 2x przekroczenia limitu lub ze wzgledu
    na jakies inne uzywanie karty niezgodnie z umowa. Moze to byc takze
    np. stwierdzenie, ze karta nie jest autentyczna, albo ze zostala
    skradziona. Zawsze jednak musi o tym zdecydowac bank, wlasciciel karty.

    Mozliwe, ze w przypadku bardzo dziwnych kart moze to zalatwic sama VISA
    (sytuacje w stylu "nieznany wystawca").
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 136. Data: 2002-01-13 21:23:32
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    > A jak to sie pisze po polsku ?

    Ew. fonetycznie, jak to robi wielu grupowiczów.

    --
    Konrad J. Brywczyński should it be implausible
    b...@w...pdi.net that a man can supervise

  • 137. Data: 2002-01-13 21:25:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Tyle, ze miedzy zlozeniem przez klienta dyspozycji zastrzezenia a
    > faktycznym zastrzezeniem to troche czasu moze minac.

    Zasadniczo to "musi minac" chyba.

    > Nie mowiac juz pewnie o tym, ze grupowi fachowcy pewnie sa w stanie
    > podac przypadki, w ktorych na skutek bledow nawet zastrzona karta
    > moze dostac autoryzacje z PINem.

    W takim przypadku nalezaloby chyba uzyc argumentu o niedbalstwie banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 138. Data: 2002-01-14 09:08:57
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    > obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    No to niech sprobuje. Nie ma PRAWA przeciaz karty, tylko dlatego ze jej
    nie chce pokazac dokumentu.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 139. Data: 2002-01-14 09:10:52
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Ma prawo. Sklep zawiera z Toba umowę i może warunkować zawarcie jej od
    > podania przez Ciebie danych. Ma do tego prawo.

    No popatrz a zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych pani nie moze
    sobie spisywac moich dzieci. Ja nie pokaze jej dowodu bo moze chce
    sprawdzic moj stan cywilny.

  • 140. Data: 2002-01-14 09:11:34
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Do poproszenia o uwiarygodnienie Twojej tożsamości i obowiązek
    > zatrzymania karty w wypadku odmowy.

    Bzdura. Czekamy na podstawe prawna.