  • 11. Data: 2002-02-19 12:58:12
    Temat: Re: Wpłacanie gotówki prze bankomat.
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On 18 Feb 2002 15:26:36 +0100, <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem tych poprzednich odpowiedzi. Mieszkam w
    > Kanadzie i tutaj idę do bankomatu "ATM" wybieram PIN, wybieram konto, wkładam
    > kopertę z gotówką lub czekiem i mam dostępne pieniądze zaraz i to
    > nie "teoretycznie". Czy nie ma czegoś takiego w Polsce.

    Takiego czegoś nie. Ale zaraz...że niby bankomat magicznie wyciąga banknoty
    z koperty, przelicza i wrzuca Ci na konto (ew. skanuje czek), czy też
    wklepujesz kwotę jaką wrzucasz i bankomat przyjmuje to "na wiarę", ew.
    później to korygują, jeśli w kopercie było mniej. (gdybyś wsadzał banknoty
    pojedynczo, jak do "zwykłych" automatów sprzedających, czy rozmieniających
    na drobne, byłoby ok., ale ta koperta coś nie pasuje...

    Axe

  • 12. Data: 2002-02-19 18:57:51
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > pojedynczo, jak do "zwykłych" automatów sprzedających, czy rozmieniających
    > na drobne, byłoby ok., ale ta koperta coś nie pasuje...

    Koperty są przy każdym, ale to każdym bankomacie w Kanadzie.Używa się je do
    wpłat lub do płacenia rachunków "niezarejestrowanych". Wpłata jest na "wiarę",
    ty wystukujesz ile wpłacasz gotówki lub na ile jest czek. W moim przypadku mam
    limit na"wiarę" do 200 CND na dzień. To znaczy kwota do tej sumy jest zaraz
    dostępna na koncie, kwota powyżej 200 CND jest na koncie w ciągu 5 dni
    roboczych. Oczywiście mogę to zmienić nawyższą kwotę, ale mnie to wystarcza.
    Ja byłem w oddziale banku (mojego starego, nowy nie ma oddziałów) tylko dwa
    razy przez ostatnie 15 lat, więc unikam budynków. Rachunki płacę przez
    internet, telefon lub w bankomacie. Zresztą podam tutaj link do strony po
    angielsku: http:www.preschoicefinancial.com
    Jeszcze jedno, każda operacja jest za darmo włącznie z czekami.

  • 13. Data: 2002-02-19 19:52:12
    Od: Pawel Kucharczyk <p...@k...pl>

    Sebastian Ujma wrote:

    > Wlasnie nie widze sensu tego :(

    A przykladowo pozwala to uniknac polgodzinnej kolejki do kasy (PKOBP).

    Pablo.

  • 14. Data: 2002-02-20 15:14:19
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie "teoretycznie". Czy nie ma czegoś takiego w Polsce. Aha moje konto też
    > jest "internetowe" bo nie mają oddziałów banku, tylko mogę używać

    Czego mianowicie nie rozumiesz?
    Ze gdzieś może być inaczej niż w Kanadzie?
    Wyobrazni brakuje czy chciales zaszpanowac?
    W Polsce SA bankomaty z funkcja depozytowa a odpowiedzi udzielane w tym
    watku swiadcza o tym, ze uzytkownikowm nie wydaje sie ta funkcja potrzebna i
    nie uzywaja jej. W zwiazku z tym nie czuja sie uposledzeni przez to, ze nie
    wszystkie bankomaty to umozliwiaja. Limit "na wiare" wynosi 0,00PLN
    Uslugodawcy oferuja uslugobiorcom uslugi takie jakich ci ostatni
    oczekuja...;-)))
    Potrafisz to zrozumiec, czy jeszcze cos trzeba objasnic?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2002-02-20 17:58:43
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Czego mianowicie nie rozumiesz?
    Odpowiedzi typu "teoretycznie", bo w teorii słoń może na uszach stanąć, ale czy
    widziałeś słonia stojącego na uszach :-))
    > Ze gdzieś może być inaczej niż w Kanadzie?
    To akurat wiem, że jest inaczej, dlatego pytam. Będę w polsce, wiec chcę
    wiedzieć jak tam używanie konta w "praktyce" wygląda. Niestety moje konto nie
    może być używane w Polsce "Interac". Moje regularne konto ma A-plus, które
    działa w polsce, ale marża jest za duża. Zostaje założenie konta w Polsce, dla
    tego pytam.
    > Wyobrazni brakuje czy chciales zaszpanowac?
    odp. na pyskówkę na inną grupę, hę :-(
> [...]
    oczekuja...;-)))
    > Potrafisz to zrozumiec, czy jeszcze cos trzeba objasnic?
    Takiej bzudry dawno nie czytałem, według ciebie to wszystkie usługi w polsce są
    ustawione pod klienta. To o czym jest ta grupa? Tu się opowiada o wspaniałości
    usług w polsce czy o ich problemach? W Kanadzie banki też zdzierają i to bardzo
    z klienta, właśnie dla tego ponad trzy lata temu zmieniłem konto na internetowe.
    Też brak możliwości używania mojego konta w Polsce (wina ze strony mojego banku-
    bo ma brak umowy z A-plus) mnie nie imponuje.
    Ludzie się pytają po to aby uzyskać informację, a szpanować. Rozumując jak ty,
    to pytanie o kredyt np. 70.000 zł i warunki otrzymania go też jest szpanem.
    Może zrób tak: przeczytaj, pomyśl jak odpowiedzieć, nie wiesz nie odpowiadaj,
    masz coś głupiego do powiedzenia-powiedz swojemu psu.

    Miłego dnia wszystkim grupowiczom życzy
    Derek

  • 16. Data: 2002-02-20 18:36:01
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > angielsku: http:www.preschoicefinancial.com
    > Jeszcze jedno, każda operacja jest za darmo włącznie z czekami.

    200 CND to chyba ok. 500 - 600 PLN (nie pamiętam dokładnego kursu)
    a więc wcale nie za dużo. A reszta za 5 dni. A u nas 0 od razu, ale
    reszta za 2 dni (niestety, tylko robocze) Co kraj, to obyczaj, w sumie
    różnica nie taka duża ... Jeśli ma się przy tym limit debetowy,
    to w sumie wychodzi na jedno: kasa jest na rachanku (czyli nie liczą ci
    odsetek za wykorzystanie debetu) tylko zablokowana, ale korzystasz
    za środków dostępnych w ramach limitu.
    A czeki w Polsce powoli odchodzą do lamusa ...

    Jacek Kurowski

  • 17. Data: 2002-02-21 03:28:50
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Limit jest indiwidualnie ustalany, mój jest mały bo taki chciałem, może być o
    wiele większy. Jeżeli chodzi o debet to tutaj tego nie ma. Można się
    zabezpieczyć innym kontem, linią kredytu lub kartą kredytową.
> [...]
    > za środków dostępnych w ramach limitu.
    > A czeki w Polsce powoli odchodzą do lamusa ...
    Dzięki za informację, może poradzisz mnie w którym banku jakie konto by było
    najbardziej podobne to tego co mam: konto z możliwością robienia wszelkich
    rozliczeń przez internet, telephone lub bankomat. Rozliczenia: wpłata gotówki i
    czeków (bankomat), płacenie rachunków, dokonywanie przelewów itp.
    Chciałbym unikać "chodzenia" do banku, pytanie czy jest to możliwe?
    Pozdrawiam
    Derek

  • 18. Data: 2002-02-21 08:19:28
    Od: "bzyko" <b...@b...prv.pl>

    moj depozyt nie dotarł do mojego oddzialu po 4 dniach roboczych :-(
    czyli jeszcze maja cos niedopracowane

    PK

  • 19. Data: 2002-02-21 09:10:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    > Odpowiedzi typu "teoretycznie", bo w teorii słoń może na uszach stanąć,
    ale czy
    > widziałeś słonia stojącego na uszach :-))

    Tego "teoretycznie" to ja tez nie rozumiem...;-)
    Ja uzywam praktycznie.

> [...]
    > działa w polsce, ale marża jest za duża. Zostaje założenie konta w Polsce,

    Sie wyjasnilo.

    > odp. na pyskówkę na inną grupę, hę :-(

    Powidzmy, ze temu "podwatkowi" zrobimy EOT. :-)
    OK?

    > oczekuja...;-)))
    > Takiej bzudry dawno nie czytałem, według ciebie to wszystkie usługi w
    polsce są
    > ustawione pod klienta. To o czym jest ta grupa?

    Teraz tobie nie starczylo poczucia humoru (wczoraj ja bylem zmeczony po
    calym dniu...) i nie zauwazyles smiley'a.
    Tak sobie zazartowalem.
    Oczywiscie, ze uslugi bankow sa raczej tak dobrane by bankowi latwo (badz
    bez nadmiernego ryzyka ) bylo je swiadczyc.
    Ale akurat funkcja depozytowa bankomatow (ku mojemu zdziwieniu) nawet w tej
    grupie jest raczej uwazana za gadzet. Zatem w tym zakresie uslug "wachlarz
    uslug" bankow jest zbiezny z oczekiwaniami klientow. Moze troche reklamy
    brakuje...

> [...]
    banku-
    > bo ma brak umowy z A-plus) mnie nie imponuje.

    Co to jest A-plus?
    Napisz cos o oplatach za prowadzenie konta i oprocentowaniu w twoim
    poprzednim banku i w aktualnym.

> [...]
    odpowiadaj,
    > masz coś głupiego do powiedzenia-powiedz swojemu psu.

    Odpoczalem, poglaskalem psa. Nie chcial ze mna gadac. On tez ? ;-)
    Rozumiem, ze sie pytasz.
    Ale jesli ktos formuluje pytanie tak: "nie rozumiem jak w tej Polsce moze
    byc inaczej niz u nas, w Kanadzie/USA/RFN" to moze sie spodziewac roznistych
    odpowiedzi. To taka rada na przyszlosc. Jesli masz pytania to pytaj, a nie
    dziw sie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2002-02-21 12:12:22
    Temat: Re: Wp?acanie got?ki prze bankomat - CITI bank
    Od: j...@y...com (Juliusz)

    "Witek" <w...@p...onet.pl> wrote in message news:<a4r6or$r5e$1@news.tpi.pl>...
    > Praktycznie dziala.

    Bardzo różnie z tym bywa. W ciągu ostatniego pół roku 4 x bankomat
    CITI nie realizował tej funkcji: 3 x w W-wie przy Al. Jerozolimskich i
    1 x na Pradze. Było to zawsze wieczorem 20-23. Konieczność targania ze
    sobą z większej kwoty o tej porze do domu przez Pragę, jeszcze rowerem
    ;-), zupełnie mnie nie ucieszyła.

    Ja np. pracuję od 10 do 18, a oddziały CITI są teraz czynne od 10 do
    17. I szlag mnie trafia, kiedy nie mogę wpłacić otrzymanej wcześniej
    (licząc na taką możliwość) gotówki w bankomacie "wspaniałego: CITI.
    Ten bank to w ogóle osobny temat.