  • 41. Data: 2007-12-20 08:38:51
    Temat: Re: Wschodni Bank Cukrownicta - radze uwazac
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 20 Dec 2007 00:35:46 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Gdyby tak było, to każdy przegrany proces w sądzie cywilnym o zapłatę
    >należności automatycznie z urzędu powinien się kończyć wszczęciem procesu
    >karnego w stosunku do powoda. A jak wiadomo z praktyki tak nie jest.

    Chodzi o obiektywnie nienależne. Czyli takie, co do których żadający
    WIE, że sa nienależne.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 42. Data: 2007-12-20 11:22:14
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
    >Z wrote:
    > Jest różnica w tym sensie, że w przypadku (1) oni nie mają dowodów na to
    > że
    > taki dług jest , więc nie wystąpią do sądu. W przypadku (2) taki dowód
    > być
    > może mają i być może wystąpią do sądu. I jeżeli nie podniesiesz zarzutu
    > przedawnienia to wtedy mogą wygrać.

    Dzieki, teraz wszystko jasne :)

    pozdr

  • 43. Data: 2007-12-20 11:28:57
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Chodzi o obiektywnie nienależne. Czyli takie, co do których żadający
    > WIE, że sa nienależne.

    Z tym to tez roznie. Czesto sa sytuacje tego typu:
    1) Firma wysyla bezpodstawna fakture (np. abonament za usluge, ktora
    wygasla, ponowna fakture za cos co zostalo zaplacone)
    2) Odbiorca odsyla reklamacje z wyjasnieniem
    3) Firma wysyla wezwanie do zaplaty i straszy sadem
    4) Kolejna reklamacja, ze zostalo zaplacone, faktura nie ma podstaw.
    5) A firma dalej swoje i np. sprzedaje dlug lub nasyla komornika....

    Wszyscy wiemy jaki jest balagan w takich firmach, tylko jak to teraz wygalda
    z punktu widzenia na przyklad sadu. Skoro 1 lub 2 razy uzytkownik wysylal
    informacje do firmy, to czy ona WIE czy NIE WIE o tym, ze sa nienalezne?

    Z logicznego punktu widzenia, skoro wyslalismy do firmy informacje, ze
    naleznosc jest nienalezna to wobec tego kolejne pismo jest juz proba
    oszustwa, prawda?
    No chyba, ze zakladamy, ze duze firmy moga uwazac kazdego czlowieka za
    klamce, a maly czlowiek musi placic na kazde widzimisie duzej firmy.

    A co do przedawnienia, to czy uwazacie w takim razie, ze jesli przedawnienie
    trwa 3 lata, to czy zamknieciem wierzycielowi wszelkich sposob na
    dochodzenie pieniedzy bedzie wysylanie po 4 latach od otrzymania tej faktury
    pisemka: Hej to ja wesoly Romek, informuje, ze naleznosc za fakture
    342342/2342/2342 przedawnila sie z dniem......? ;)

    pzodr

  • 44. Data: 2007-12-20 12:21:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 20 Dec 2007 12:28:57 +0100, "Z" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >informacje do firmy, to czy ona WIE czy NIE WIE o tym, ze sa nienalezne?

    Ma w zasadzie obowiązek ustalić stan faktyczny.

> [...]
    >pisemka: Hej to ja wesoly Romek, informuje, ze naleznosc za fakture
    >342342/2342/2342 przedawnila sie z dniem......? ;)

    Nie. Dalej mogą dochodzić swojej należności.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 45. Data: 2007-12-20 15:27:29
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    > Ma w zasadzie obowiązek ustalić stan faktyczny.

    Tak, tylko ustalenie stany faktycznego wyglada zwykle tak "system mowi, ze
    sie nalezy". Czy naprawde nie dostales nigdy faktury za telefon za miesiac,
    w ktorym umowa byla rozwiazana, albo wezwania do zaplaty zaplaconej faktury?
    Polecam, super zabawa. Na przyklad dla pan w TP wieksza wartosc dowodowa ma
    ekran jej komputera niz Twoje potwierdzenie wplaty.
    Dlatego sie pytam, czy jest to sposob na ukrocenie lekcewazenie malutkich
    ludzikow przez wielkich pracownikow BOKow. Bo jesli ja wykaze, ze
    informowalem o niezasadnosci naleznosci, to od tej pory zadanie ode mnie
    tych pieniedzy jest juz przestepstwem, a jesli tak, to moze w ten sposob da
    sie wymusic rzetelne wykonywanie swoich obowiazkow przez pracownikow takich
    firm. W koncu dla nich to sprawa nr 43402340, a dla Ciebie to weekend bez
    telefonu/internetu/elektrycznosci (z ta elektrycznosci to tak bedzie jak sie
    zaczna migracje pomiedzy dostawcami).
    Czasy marchewek (bombonierek) dla pan w Telekomunikacji sie skonczyly, wiec
    moze pora poszukac kija ;)

    > Nie. Dalej mogą dochodzić swojej należności.

    Tak, rozumiem, ze zawsze moze. Ale czy wtedy nie bedzie juz to oszustwem, bo
    WIE, ze naleznosc jest przedawniona (jesli to nie 3 lata tylko 10, to pismo
    po 11 latach).

    pozdr

  • 46. Data: 2007-12-20 16:17:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Gru, 16:27, "Z" <a...@o...pl> wrote:

    > Dlatego sie pytam, czy jest to sposob na ukrocenie lekcewazenie malutkich
    > ludzikow przez wielkich pracownikow BOKow.

    Chyba wtedy, jesli w kodeksie dopuszczonoby mozliwosc odszkodowan za
    straty moralne.

  • 47. Data: 2007-12-20 21:26:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 20 Dec 2007 16:27:29 +0100, "Z" <a...@o...pl> wrote:

    >Tak, tylko ustalenie stany faktycznego wyglada zwykle tak "system mowi, ze
    >sie nalezy". Czy naprawde nie dostales nigdy faktury za telefon za miesiac,

    Nie, bo ni ekorzystam z TPSA ;)

    Ale IMHO takie cos mozna podciągnąć pod działanie umyślne.

> [...]
    >firm. W koncu dla nich to sprawa nr 43402340, a dla Ciebie to weekend bez

    Nie sądzę - prokuratura umorzy bo nie znajdzie winnego. Takie mamy
    prawo w tym kraju. Ale jak kierownik czy inna szyszka polata do
    prokuratury, to może sprawi, że zaczną sprawdzać?

    Miałem taką sytuację z moją TŻ w BWR (obecnie DB 24) - za
    przetwarzanie danych bez zgody poszło pismo do GIODO, a GIODO dało do
    prokuratury. I prezes banku musiał się spowiadać.

    >Tak, rozumiem, ze zawsze moze. Ale czy wtedy nie bedzie juz to oszustwem, bo
    >WIE, ze naleznosc jest przedawniona (jesli to nie 3 lata tylko 10, to pismo
    >po 11 latach).

    Nie. Bo przedawniona nie oznacza, że nie należy się. Oznacza tylko, że
    nei można uzyskać nakazu.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 48. Data: 2007-12-20 22:42:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dostane powiedzmy dwa pisma o zwrot dlugu x zl:
    > 1) od firmy A, z ktorej uslug nigdy nie korzystalem (powiedzmy pomylka
    > ksiegowej, wyslala zawiadomienia do adresow z bazy marketingowcow, a tam
    > mnie mieli), wiec naleznosc nienalezna
    > 2) od firmy B, z ktorej uslug korzystalem 15 lat temu, nie zaplacilem, od
    > tego czasu zadnego kontaktu, wiec naleznosc przedawniona.
    > Czy pod wzgledem prawnym te papierki sa rownowazne (rownowazne z papierem
    > toaletowym), czy tez jest pomiedzy nimi jakas roznica?

    Nie, istnieje pewna istotna różnica. W pierwszym wypadku jeśli byś zapłacił
    (na przykład na skutek omyłki) możesz domagać się zwrotu wpłaconej kwoty na
    podstawie przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. W drugim wypadku jeśli
    zapłacisz, to pomimo przedawnienia zwrotu domagać się nie możesz, albowiem
    prawo z uznaniem roszczenia wiąże przerwanie biegu przedawnienia.

  • 49. Data: 2007-12-20 22:45:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lcakm3dep309b7g8h1apviruibifd76krs@4ax.com...

    > Z tym zapewne, to bywa różnie ;)

    Zaznaczyłem, że najpewniej. W nielicznych wypadkach dłużnik może nie wpaść
    na pomysł przedawnienia.

  • 50. Data: 2007-12-21 07:02:30
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    > Nie. Bo przedawniona nie oznacza, że nie należy się. Oznacza tylko, że
    > nei można uzyskać nakazu.

    Czyli siedziec cicho? Jesli przysla jakies pismo to nie odpisywac i czekac
    niech wystapia do sadu. Jak przyjdzie wezwanie do sadu to pojsc, powolac sie
    na przedawnienie i sprawa zamknieta?

    pozdr