  • 1. Data: 2010-03-23 13:12:02
    Temat: Wskaźnik Inflacji
    Od: "Raker" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    nie znam się w ogóle na tych terminach i generalnie na biznesie jako takim, ale
    mam pytanie do Was odnośnie inflacji? Czy inflacja określana jest rocznie czy jest
    to może jakiś wskaźnik miesięczny? Chodzi mi dokładnie o podanie sumarycznej
    inflacji za okres 09.2008 - 03.2010.
    Z góry dziękuje za pomoc
    r.

  • 2. Data: 2010-03-23 18:01:51
    Temat: Re: Wskaźnik Inflacji
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > czy jest
    > to może jakiś wskaźnik miesięczny? Chodzi mi dokładnie o podanie

    Różne są wskaźniki cen towarów i usług zwane potocznie inflacją. Zarówno
    miesięczne jak i roczne.
    Tu masz przydatnego linka:

    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1632_PLK_HTML.htm

    Za marzec 2010 to danych jeszcze nie ma.
    Na koniec lutego 2010 w porównaniu do września 2008 wychodzi jakies 5,1%.

    Arch

  • 3. Data: 2010-03-24 07:43:31
    Od: "Lukasz W." <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > Za marzec 2010 to danych jeszcze nie ma.
    > Na koniec lutego 2010 w porównaniu do września 2008 wychodzi jakies 5,1%.

    możesz wyjasnic w jaki sposób wyszło Ci 5.1%??
    na pdostawie http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1639_PLK_HTML.htm
    wrzesien 2008 - 146,7
    luty 2010 - 154,2

    obliczenie: 154,2 - 146,7 = 7.5
    czyli wychodzo 7.5% - koniec lutego 2010 w porównaniu do września 2008

    L.W.

  • 4. Data: 2010-03-24 07:51:33
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 24-03-2010 08:43, Lukasz W. pisze:
> [...]
    > luty 2010 - 154,2
    >
    > obliczenie: 154,2 - 146,7 = 7.5
    > czyli wychodzo 7.5% - koniec lutego 2010 w porównaniu do września 2008

    W cenach z 1998

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 5. Data: 2010-03-24 18:02:46
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > luty 2010 - 154,2
    >
    > obliczenie: 154,2 - 146,7 = 7.5
    > czyli wychodzo 7.5% - koniec lutego 2010 w porównaniu do września 2008

    Ja to licze tak (x2-x1)/x1*100%
    (154,2-146,7)/146,7*100% = 5,1%

    Arch