  • 1. Data: 2009-01-20 11:21:35
    Temat: Wyplata gotowki w Bulgarii?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jak najkorzystniej wyplacac z ich bankomatow?

    Karta mBanku przy walucie innej niz euro - prowizja 2% plus ichnie
    kursy.

    Karta debetowa Polbanku - 8 zl niezaleznie od kwoty - ale przy
    debetowej nie obiecuja kursow organizacji wystawiajacej karte - zna
    ktos ich kursy do debetowych?

    KK Polbank - 3% prowizji +19,90% oprocentowanie - ale przy dobrych
    kursach moze to byc do przyjecia?

    karty Bzwbk - raczej nieciekawie, Nordea podobnie.

    Jakies uwagi do powyzszego, info na temat kursow przy debetowych
    Polbanku?

    jestem na chwile obecna nastawiony na wykorzystanie KK Polbanku.

  • 2. Data: 2009-01-20 11:30:38
    Temat: Re: Wyplata gotowki w Bulgarii?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jak najkorzystniej wyplacac z ich bankomatow?
    > KK Polbank - 3% prowizji +19,90% oprocentowanie - ale przy dobrych
    > kursach moze to byc do przyjecia?
    > jestem na chwile obecna nastawiony na wykorzystanie KK Polbanku.

    Szczerze mówiac wydaje mi sie to kompletnie nieracjonalne. Co Ci da
    relatywnie dobry kurs, jak jest te 3% prowizji plus do tego jeszcze jakies
    symboliczne odsetki, z samego kursu raczej chyba nie da sie tego odrobic.

    Chyba jednak ten mBank bylby lepszy z tego zestawu co podales.

    Nie wiem jak jest z debetowymi Nordei i BZWBK (czy jest jakas prowizja stala
    kwotowo czy procentowa). Zapewne bedziesz wyplacal relatywnie niewielkie
    kwoty, wiec warto sie nastawic na karte bez prowizji stalej (ten warunek
    spelnia mBank).

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-20 11:36:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Sty, 12:30, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > kwotowo czy procentowa). Zapewne bedziesz wyplacal relatywnie niewielkie
    > kwoty, wiec warto sie nastawic na karte bez prowizji stalej (ten warunek

    mBank ma prowizje - 2%

    Nie wiem, czy odwaze sie wyplacac czesto a malo - i tak po powrocie
    chce zastrzec wykorzystywana tam karte.

  • 4. Data: 2009-01-20 11:41:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    nie moglem sie powstrzymac ;)
    najtaniej wyplaca sie gotówke w Bulgarii ze skopiowanej karty

  • 5. Data: 2009-01-20 11:41:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    Nie wiem, czy odwaze sie wyplacac czesto a malo - i tak po powrocie
    chce zastrzec wykorzystywana tam karte.

    No wlasnie - kraj z tych dziwnych. Nie lepiej wziac troche rezerwowych EUR
    albo USD i tam wymieniac w kantorach w razie potrzeby, a kartami placic
    tylko bezgotówkowo?

    marekz

  • 6. Data: 2009-01-20 11:44:36
    Od: sorden <s...@w...pl>

    A jak to sie ma do Aliora i debetowki ?

    --
    in

  • 7. Data: 2009-01-20 12:17:44
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:

    > No wlasnie - kraj z tych dziwnych. Nie lepiej wziac troche rezerwowych
    > EUR albo USD i tam wymieniac w kantorach w razie potrzeby, a kartami
    > placic tylko bezgotówkowo?
    >
    > marekz

    Dziwna to jest Polska byłeś, że tak mówisz?
    W większych miastach i kurortach spokojnie można wymienić złotówki, ale
    i tak wystarczy karta kredytowa lub debetowa.

  • 8. Data: 2009-01-20 12:26:22
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dziwna to jest Polska byłeś, że tak mówisz?

    Ano byłem, byłem...

    > W większych miastach i kurortach spokojnie można wymienić złotówki, ale i
    > tak wystarczy karta kredytowa lub debetowa.

    Można natrafić na spread przy PLN ponad 10%, skoro komuś to nie przeszkadza,
    może brać PLN, jednak EUR lub USD wydają mi się lepsze do tego celu (jako
    rezerwa).

    Że karta teoretycznie może wystarczyć nikt chyba w wątku nie zaprzeczał.
    Rozmawiamy tu o alternatywie w stosunku do używania karty w bankomacie...

    marekz

  • 9. Data: 2009-01-20 14:44:43
    Od: k...@o...pl

    On 20 Sty, 12:44, sorden <s...@w...pl> wrote:
    > A jak to sie ma do Aliora i debetowki ?
    też bezpłatnie, pytanie kto ma lepsze kursy(z podawanych tu przykładów
    lepszy kurs eur ma mbank), w aliorze nie będzie za to prowizji 2%

    debetowe polbanku podobno są rozliczane tak jak kredytowe, mimo braku
    zapisu w regulaminie.
    (czyli 8zł + bardzo dobry kurs)

  • 10. Data: 2009-01-20 19:41:31
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jakies uwagi do powyzszego, info na temat kursow przy debetowych
    > Polbanku?

    Karta VE mBanku. Wyplata w bankomacie Unicredit. Rozliczenie
    przyszlow EUR. Na paragonie z bankomatu jest kwota w Euro
    i taka sama zeszla z konta. 100 Lewa = 52,36 EUR.
    (przelom sierpnia i wrzesnia 2008).
    W innych przypadkach nie bylo tak dobrze, ale o tym
    dowiedzialem sie dopiero po przyjezdzie ogladajac historie
    konta... Ale i tak duzo lepiej niz kursy Lewa w polskich
    kantorach.

    Pozdrawiam,
    Marcin