  • 11. Data: 2008-05-08 06:54:18
    Temat: Re: Wyplata gotowki z Karty kredytowej
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" fvtd4g$1e6$...@o...icpnet.pl

    > a wyrażałeś zgodę na tel. informowanie o zarobkach?

    Chyba tak. :) W tym celu podałem im nr telefonu. (a raczej powiedziałem,
    aby wzieli ten numer z internetu -- wzieli w mojej obecności; numeru nie
    pamiętam, a akurat wówczas nie miałem przy sobie telefonu komórkowego
    z tym numerem wewnatrz, co mi się raz na kilka tygodni przytrafia)

    I nawet mogę zgodzić się z tym, że w wielki piątek i w wielki czwartek
    przed wielkanocą nie można było dodzwonić się tam, ale tuż po wielkanocy
    już można było się dodzwonić, więc jeśli ktoś szukał kontaktu -- to go
    znalazł; jeśli zaś ktoś szukał problemów -- też je znalazł. :)

    > ja zawsze zastrzegam, że moja firma takich informacji przez tel. nie
    > udziela, bo ja sobie tego nie życzę (ustawa o ochronie danych osobowych),

    A mnie to nie przeszkadza. Nawet nr mojej komórki podaję w każdym (lub
    niemal w każdym -- może raz na tysiąc nie podaję) nagłówku od wielu lat.
    (z tym, że to nie jest ten numer, na który mieli zadzwonić ludzie z Getin)
    Nawet koordynaty swego mieszkania podaję w nagłówku, jako że nie ukrywam się. :)
    (i oczywiście to nie są koordynaty mego miejsca zatrudnienia)

    Mniej więcej w tym samym czasie inni (podobnie do Getinbanku) dodzwaniali
    się do tego miejsca.

    > jak chcą znać zarobki to albo listownie albo faksem na papierze firmowym
    > z pieczątkami, ewentualnie mogę donieść zaświadczenie lub wyciąg z konta...

    > w GetIn pracownicy są zazwyczaj mocno niedoinformowani, poza tym bank
    > postarał się, abyś tych 50 zł nie dostał ;-)

    No właśnie -- bank postarał się. :) I jest to zwykłe oszustwo. Nie chodzi
    o to, że pozbawiono mnie ,,nagrody'' (bo wcale nie jestem łasy na takowe),
    ale o to, że pozbawiono mnie możliwości zrefundowania obowiązkowego
    ,,ubezpieczenia''. Gdyby ubezpieczenia nie było -- pozbawienie mnie
    tych 50 złotych uznałbym za nieważne.

    W tej sytuacji otrzymałem kartę, której nie chciałem. :)
    (bo płatnej nie chciałem)

    Na dodatek chyba nie tylko ja dostałem taką niechciana kartę, bo w oddziale
    (udałem się tam w celu wyjaśnienia niejasności i ewentualnego aktywowania
    karty) natychmiast zaproponowano mi zastrzeżenie tej karty -- w trosce
    o moje dobro oczywiście. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2008-05-08 11:29:03
    Od: "root" <r...@v...pl>

    napisał w wiadomości news:fvtcd5$kan$1@flis.man.torun.pl...

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" fvpiq2$o4v$...@f...man.torun.pl

    > Rozpocząłem (niejako wbrew sobie) praktykowanie. :)
    > Jest to bank oszustów. :) Różnica pomiędzy WBK i GetInBankiem
    > jest taka mniej więcej, jaka jest pomiędzy kawiarnią wysokich
    > lotów i chlewnią. :) Odradzam GetInBank od serca. :)
    >
    > Kłamią w tak zwane żywe oczy i oszukują. :) W zasadzie żadne
    > słowo padające z ust pracowniczek tego banku nie może być
    > brane poważnie.

    Mialem podobne doświadczenia w lukasie, gdzie po pietnastuminutowej rozmowie
    wytlumaczylem panience z okienka na czym polega karta kredytowa i jak dziala
    (niekompetencja pracownikow doprowadzona do perfekcji). Nie musze dodawac,
    ze nie uzyskalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania dotyczace niuansow
    regulaminu KK.
    To mnie dobija. Gdzie sie nie udam, gdzie nie zadzwonie to inna odpowiedz.
    Ogolnie pracownicy wiedza tyle samo ile mozna wyczytac z ulotek reklamowych.
    Juz nawet nie wiem czy oni oszukuja swiadomie.
    W kazdym razie do dzisiaj nie mam KK i chyba juz jej nie chce.

  • 13. Data: 2008-05-08 15:03:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "root" fvuo5u$p6i$...@n...onet.pl

> [...]
    > ze nie uzyskalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania dotyczace niuansow

    Podejrzewam, że tego rodzaju wykład pracownicy każdego oddziału
    Lukas otrzymują nie rzadziej, niż codziennie. :)

    > To mnie dobija. Gdzie sie nie udam, gdzie nie zadzwonie to inna odpowiedz.
    > Ogolnie pracownicy wiedza tyle samo ile mozna wyczytac z ulotek reklamowych.
    > Juz nawet nie wiem czy oni oszukuja swiadomie.

    IMO świadomie. Zauważ, że oni zawsze mylą się w jedną (w tę samą) stronę.
    Zawsze mylą się na Twoją niekorzyść. Gdyby rzeczywiście byli ociemniali, ;)
    szanse pomyłki w obie strony byłyby równe, tymczasem chyba nigdy nie mylą
    się na swoją niekorzyść.

    Polbank niedawno zmienił oprocentowanie swoich kont oszczędzających i podał
    to (IMO) z opóźnieniem, czyli popełnił błąd dla siebie niekorzystny. Czy
    kiedykolwiek podobnie pomylił się ktoś z Lukas, kto Ci ,,tłumaczył''
    zawiłości karty kredytowej w Lukas? W moim przypadku chyba wszyscy
    popełnili sporo błędów, które mogłyby poskutkować (niektóre nawet
    poskutkowały) moimi stratami i ani razu nikt z nich nie pomylił
    się tak, aby pomyłka poskutkowała stratami Lukas. :) Oczywiście
    piszę o stratach bezpośrednich, nie zaś o tym, że w efekcie
    zrezygnowałem z ich ,,usług'', na czym stracili.

    W Citi upominałem się swego czasu o wyciąg papierowy i o podanie
    mi szczegółow potrzebnych do spłaty karty, ale mnie długi czas
    ignorowano i wprowadzono w błąd. ,,Problem'' jednak polega na
    tym, że ów błąd nie mógł poskutkować moimi stratami. :)

    Na dodatek na moją prośbę przesunęli okres ;) karty. Mogli albo
    przyspieszyć generowanie wyciągów (co akurat było rozsądniejsze
    niż opóźnienie) albo opóźnić i opóźnili, czyli uczynili coś dla
    mnie korzystnego i dla siebie niekorzystnego, chociaż mogli
    uczynić odwrotnie.

    W WBK doszło do drobnych pomyłek, ale nie ja poniosłem straty. :)

    > W kazdym razie do dzisiaj nie mam KK i chyba juz jej nie chce.

    I to są skutki społeczne oszukańczej polityki banków typu Lukas,
    Sygma, Getin czy ING Śląski. (płacenie banknotami i bilonem,
    zamiast plastykiem) BTW tego ING Śląskiego -- tam kilka osób
    myliło się konsekwentnie tak, że suma tych pomyłek mogłaby
    poskutkować [moimi] stratami większymi niż limit owej karty. :)

    W końcu zresztą poniosłem stratę (na szczęście dali 50 złotych,
    więc straciłem ich pieniądze) i zaproponowałem im randkę w sądzie,
    ale propozycji mojej nie przyjęli. ;) (ustąpili z kolejnych skubań
    mojej osoby i pozostali tylko na pierwszym oskubaniu)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2008-05-08 17:45:37
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > TAK

    > które?

    Na przykład Lukasbank, Millennium.

  • 15. Data: 2008-05-08 20:26:21
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > które?

    Na przykład Lukasbank, Millennium.

    i są to operacje bezgotówkowe?
    w Mille raczej nie, a z kk Lukasa ostatnio nie korzystalem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2008-05-10 07:56:16
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fvvnlf$2udj$1@opal.icpnet.pl, *RobertS* wrote:

    > Na przykład Lukasbank, Millennium.
    >
    > i są to operacje bezgotówkowe?
    > w Mille raczej nie, a z kk Lukasa ostatnio nie korzystalem...

    W mille zdecydowanie juz z powrotem tak.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 17. Data: 2008-05-11 18:21:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" fvv4p1$hr6$...@i...gazeta.pl

    "Eneuel Leszek Ciszewski" g04gk7$47m$...@f...man.torun.pl

    > I teraz porównaj te dwa banki (Lukas i mBank) i powiedz sam sobie,
    > czy słusznie określam Lukas jako bank złodziejski?

    Kilka słów dopowiedzenia: Gdy chciałem zastrzec kartę debetową, zapytano
    mnie w Lukas o to, czy chcę ją zastrzec, czy zablokować, sugerując mi to
    ostatnie rozwiązanie. Zablokowanie (o czym nie każdy wie) kosztuje 2 złote,
    zaś zastrzeżenie jest za free.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2008-05-11 21:58:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > mnie w Lukas o to, czy chcę ją zastrzec, czy zablokować, sugerując mi to
    > ostatnie rozwiązanie. Zablokowanie (o czym nie każdy wie) kosztuje 2

    a czym się jedno od drugiego wedlug banku różni?

    ps
    zastrzeżenie jest bezpłatne ustawowo (ustawa o el. instrumentach
    płatniczych) i żaden bank nie pobiera za to opłaty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2008-05-12 05:15:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" g07q7g$n6d$...@o...icpnet.pl

    > a czym się jedno od drugiego wedlug banku różni?

    Nie wiem, ale bankierka była sugestywna i tylko dlatego
    powiedziałem stanowczo 'zastrzeżenie', nie 'zablokowanie',
    że miałem świadomość tego, iż to ostatnie jest płatne.
    Niezorientowany człowiek zapewne zgodziłby się na zablokowanie.

    > zastrzeżenie jest bezpłatne ustawowo (ustawa o el. instrumentach
    > płatniczych) i żaden bank nie pobiera za to opłaty

    I zapewne dlatego jest jeszcze płatne zablokowanie.

    --

  • 20. Data: 2008-05-12 10:27:23
    Od: " atott" <a...@g...pl>

    darnok <d...@a...spam.ch> napisał(a):

    > W mille zdecydowanie juz z powrotem tak.

    Czyli ide do bankomatu poprzez KK wyciagam gotowke ? tak poprostu? Czy tez z
    uzyciem karty bankomatowej wyciagam, co nastepnie obciaza mi konto KK?