  • 21. Data: 2005-04-12 07:05:02
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy (a jak:]...)
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Do regulaminu nie zaglądałam, ale nie sądzę. Nie chodzi o zwykłe
    > wypowiedzenie umowy, ale o akceptację, a raczej nieakceptację nowych
    > warunków.

    Tylko, że o ile w umowach innych banków jest przewidziana i opisana taka
    możliwość - regulamin VW milczy jak zaklęty w kwestii
    akceptacji/nieakceptacji nowych opłat...

  • 22. Data: 2005-04-12 07:17:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-04-12 09:00:

    > Również uważam, że jest tutaj błąd formalny. To TY wypowiadasz, a nie
    > wnosisz o wypowiedzenie ze strony banku. Teoretycznie bank powinien
    > odmówić, bo sam nie chce Ci wypowiedzieć umowy.
    Może i macie rację. No to będe musiał poprawić swój szablon. :-)

    KJ

  • 23. Data: 2005-04-12 10:18:15
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-12 09:05, Wojciech Nawara wrote:

    > Tylko, że o ile w umowach innych banków jest przewidziana i opisana taka
    > możliwość - regulamin VW milczy jak zaklęty w kwestii
    > akceptacji/nieakceptacji nowych opłat...

    W mBanku jest 14 dni na wypowiedzenie w przypadku zmian w regulaminie,
    tutaj będzie podobnie.
    --
    Peet

  • 24. Data: 2005-04-12 10:28:11
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Może i macie rację. No to będe musiał poprawić swój szablon. :-)

    **************** POCZĄTEK SZABLONU ******************************

    Miejscowość dn. 12 kwietnia 2005 r.

    [Dane osoby rezygnującej z adresem]

    Do:
    Volkswagen Bank Polska S.A.
    Al. Jana Pawła II 15
    00-828 Warszawa

    W Y P O W I E D Z E N I E U M O W Y

    Z dniem 12 kwietnia 2005 r. wypowiadam umowę o prowadzenie rachunku
    numer XXXXXXXXXXXXXXXXXX w Volkswagen Bank Polska S.A., (zgodnie z § 24
    pkt. 1 Regulaminu prowadzenia rachunków bankowych Volkswagen Bank Polska
    S.A.).
    Środki pozostałe na rachunku po całkowitym rozliczeniu transakcji
    dokonanych kartami płatniczymi oraz po rozliczeniu wszelkich odsetek i
    prowizji proszę przekazać na rachunek:

    Niezadowolony Klient
    BRE BANK SA BRE WBE/Łódź
    XX XXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXX

    W załączeniu przesyłam token nr XXXXXXX wydany do konta. Kartę
    płatniczą VISA Electron nr XXXX XXXX XXXX XXXX, zgodnie z poleceniem
    konsultanta banku, zniszczyłem.
    Potwierdzenie zamknięcia konta, potwierdzone imiennie przez
    upoważnionego pracownika Banku, proszę wysłać na następujący adres:

    [Adres do wysyłki]

    Z poważaniem
    Niezadowolony Klient
    [ koniecznie odręczny podpis ]

    Wyk. w egz.
    1. adresat,
    2. ad acta.

    ************************ KONIEC SZABLONU *************************

    Ten egzemplarz jest na pewno zgodny z wymogami formalnymi. Sprawdzony w
    Lukas Bank i Inteligo.

  • 25. Data: 2005-04-12 10:51:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    GieTeGie <t...@w...pl> writes:

    > **************** POCZĄTEK SZABLONU ******************************
    >
    > Miejscowość dn. 12 kwietnia 2005 r.
    >
    > [Dane osoby rezygnującej z adresem]
    >
    > Do:
    > Volkswagen Bank Polska S.A.
    > Al. Jana Pawła II 15
    > 00-828 Warszawa
    >

    > W Y P O W I E D Z E N I E U M O W Y

    O jak brzydko to wyglada. Spece od skladu by Cie zjedli za takie
    rozstrzelone litery.

    > Z dniem 12 kwietnia 2005 r. wypowiadam umowę o prowadzenie rachunku

    Moja byla polonistka napisalaby "styl". Jak to brzmi? Data jest
    zreszta na gorze (domyslam sie, ze - wraz z miejscowoscia - z prawej
    strony)

    Nie lepiej:

    " Niniejszym wypowiadam umowę o prowadzenie rachunku..."?

    > Potwierdzenie zamknięcia konta, potwierdzone imiennie przez
    > upoważnionego pracownika Banku, proszę wysłać na następujący adres:

    A to na jakiej podstawie? I w jakim celu? Nie wystarczy potwierdzenie
    odebrania wypowiedzenia?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2005-04-12 10:57:30
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > XXXXXXXXXXXXXXXXXX w Volkswagen Bank Polska S.A.,
    > (zgodnie z § 24 pkt. 1 Regulaminu prowadzenia rachunków bankowych
    Ten powyższy fragment nie jest konieczny, gdyż może doprowadzić do pobrania
    lub egzekucji opłaty za prowadzenie rachunku.
    Powinno się umieścić powody wypowiedzenia, w tym przypadku zmianę opłat, a
    wtedy do czasu zamknięcia rachunku bank jest zobowiązany do jego prowadzenia
    na starych zasadach. Zmusza go do tego ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, która to wprowadziła zmiany w
    Kodeksie Cywilnym, a konkretnie zmianie uległ zapis art. 385. Sądzę że to
    istotne dla tych, co mimo wszystko chcą uniknąć opłaty za prowadzenie
    rachunku w maju ;-)

  • 27. Data: 2005-04-12 11:07:27
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik K.K. napisał:

    > Ten powyższy fragment nie jest konieczny, gdyż może doprowadzić do
    > pobrania lub egzekucji opłaty za prowadzenie rachunku.

    Słuszna uwaga - w kwestii tych 5 PLN

  • 28. Data: 2005-04-12 11:12:23
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > O jak brzydko to wyglada. Spece od skladu by Cie zjedli za takie
    > rozstrzelone litery.

    Eee tam - czepiasz się na siłę

    > Moja byla polonistka napisalaby "styl". Jak to brzmi? Data jest
    > zreszta na gorze (domyslam sie, ze - wraz z miejscowoscia - z prawej
    > strony)

    Twoja polonistka nie czyta widocznie tego typu pism.
    A co jak chcesz wypowiedzieć z inną datą? Poświadczysz nieprawdę w
    nagłówku (nieprawdziwą datę) hehe
    Układu się nie czepiaj - bo każdy wie jak powinno wyglądać podanie.

    > " Niniejszym wypowiadam umowę o prowadzenie rachunku..."?

    j.w.

    > A to na jakiej podstawie? I w jakim celu? Nie wystarczy potwierdzenie
    > odebrania wypowiedzenia?

    A tak - żeby Ci nie przyszedł za dwa lata nowy token i rachunek do
    zapłacenia za prowadzenie konta 24 x 5 PLN.

  • 29. Data: 2005-04-12 11:23:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    GieTeGie said the following On 2005-04-12 13:12:
    [...]

    > A tak - żeby Ci nie przyszedł za dwa lata nowy token i rachunek do
    > zapłacenia za prowadzenie konta 24 x 5 PLN.

    Bez przesady. Pokazujesz dowód nadania i masz to (w zasadzie) z głowy.
    KJ

  • 30. Data: 2005-04-12 13:12:58
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    > Bez przesady. Pokazujesz dowód nadania i masz to (w zasadzie) z głowy.
    > KJ

    Napisać nie zaszkodzi - a ja wolę dmuchać na zimne...