  • 31. Data: 2003-01-22 07:50:49
    Temat: Re: Wystrzegać się jak ognia i zarazy......
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Ekstralokum
    WIBOR3M+1.5% marży
    Wcześniejsza spłata 0zł
    Prowizja od 0,9% (mBank i multi 2% zawsze, brak możliwości negocjacji np. gdy ma się
    zaangażowaną
    inwestycję), brak opłat za rozpatrzenie wniosku.
    Oprocentowanie 8,42% mozliwością obniżenia o 0,5%
    I inne, takie jak tańsze ubezpieczenie kredytu, darmowe ubezpieczenie na życie itd.
    itp.
    A ponieważ mBank już dwa tygodnie nie daje słychu, to idę do KB- tam będzie szybciej
    :-)))
    Grzegorz

  • 32. Data: 2003-01-22 07:57:34
    Temat: Re: Wystrzegać się.... czyli o szczegolach kred. mieszk. [dlugie]
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Napiszę krótko- też mam takie zdanie.
    Ale niektórzy są tak zapatrzeni w multi i mbank, że będą starali się za wszelką cenę
    tak przekrecić
    argumenty, żeby wyszło, że multi jest miodzio.
    Takie są zasady marketingu.
    Grzegorz

  • 33. Data: 2003-01-22 08:07:01
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > Klient z banku B ma teraz oprocentowanie na poziomie 7,5%. Z kolei bank A nie
    > za bardzo kwapi się do dużego obniżenia zmiennej stopy i ustalił ją na poziomie
    > np. 13%.

    Jak tak czytam, to przypomniał mi się post tutaj o VWBank i kredytach samochodowych.
    Tam zdaje się była taka właśnie sytuacja.
    Grzegorz

  • 34. Data: 2003-01-22 08:20:56
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    \> No ale zobacz - ludzie wycofuja kase z lokat (w zeszlym roku jakos 8
    > czy 9 mld zlotych) - czyli pieniadz bedzie coraz drozszy.

    Jesli dobrze pamiętam, to właśnie odwrotnie- większ ilość gotowizny powoduje spadek
    wartości
    pieniądza.

    > To oznacza, ze Wibor moze byc wysoki (nie musi), a kredyty jednak
    > tansze.
    > Owszem - w teorii twoja regula jest bez zarzutu - ale nie uwzglednia:
    > a) konkurencji miedzybankowej
    > b) wczesniejszej splaty kredytu innym kredytem
    > c) ze w tym konkretnym przypadku stawki stosowane przez mBank i
    > Multibank sa jedne z bardziej konkurencyjnych

    Powtarzasz się.
    a) konkurencja jest i będzie na róznych płaszczyznach
    b)w każdym banku można tak zrobić- wystarczy znaleźć bnk który udzieli kredytu na
    właśnie taki cel
    np. KredytBank
    c) bzdura- wysoka prowizja (niezaleznie od okoliczności- wys. wkładu własnego) i
    oprocentowanie w
    stosunkowo większe (od 9,5% - w KB 8,42%), większe kwoty ubezpieczenia kredytu do
    czasu wpisu do
    hipoteki. Nie przeczę- mbank i multi mają swoje zalety, ale nie w kwestii kredytów
    długoterminowych.

    Grzegorz

  • 35. Data: 2003-01-22 08:27:43
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > Na stronach mBanku nie znalazlem.
    > Ale jak widzisz - bank fika - i nie zmienia ide do innego. A po
    > wejsciu do UE - problemu nie bedzie chyba zadnego...

    Jak bank fika, to klient ma problem.
    chyba nigdy nie brałeś kredytu.
    Załatwienie prostej sprawy papierkowej, to droga przez mękę w urzedach, a bank tych
    papierków chce
    tyle, że te pierwsze tracą ważność (dla banku), gdy te ostatnie dopiero dostajesz do
    ręki.
    Grzegorz

  • 36. Data: 2003-01-22 08:30:22
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > 3) Jedyny przyklad to Multibank - a tutaj pomimo takich zapisow jakie
    > sa (a pewnie sa podobne) oprocentowanie sie zmniejsza i jest
    > konkurencyjne (a pewne oprocentowanie kredytu w RORze jest zapisane
    > tak samo - a zauwaz - to jest bodaj druga po fortisie oferta...)

    Dla kogo ? Bo są banki, które mają mniejsze.
    Poza tym, że zmniejsza się dla nowych klientów, to ni oznacza, że dla tych którzy je
    już dostali
    też...
    Wszystko zależy od umowy, a ta dopuszcza ustalenie oprocentowania zależnie od...
    itd. itp.
    Grzegorz

  • 37. Data: 2003-01-22 08:33:51
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Mariusz- czemu nie podpowiedziałes mi wcześniej ? ;-)
    Też chyba nie wezmę w mBanku (to się koordynator zdziwi), tylko w KB- daja
    "troszeczkę" lepsze
    warunki wstępne...
    Grzegorz

  • 38. Data: 2003-01-22 08:52:04
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
    wszelką cenę tak przekrecić
    > argumenty, żeby wyszło, że multi jest miodzio.

    Nie chodzi o m czy Multi. Chodzi o to, że mnie śmieszy osobiście podejście,
    że PKO BP nie może oszukać klienta :-))) Niestety osobiście nie mogę
    powiedzieć o PKO BP dobrego słowa bo zwyczajnie okradli mnie na książeczce
    mieszkaniowej. Z Multi do tej pory nie miałem takich przygód - i mam prawo
    wyciągać takie wnioski.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 39. Data: 2003-01-22 09:03:24
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03011
    6/pieniadze_a_4.ht
    > ml

    http://arch.rp.pl/a/rz/2003/01/20030109/200301090011
    .html

    I ja tam na drugim i trzecim miejscu nie widzę multi, a osobiście wolę kredyt
    złotówkowy.
    Grzegorz

  • 40. Data: 2003-01-22 09:09:17
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > mieszkaniowej. Z Multi do tej pory nie miałem takich przygód - i mam prawo

    Ok.
    Tutaj pisują ludzie których też rzekomo oszukał multi, czy mBank i co to zmienia ?
    Oferta jest taka
    jaka jest.
    A w swietle tego, co wyprawia BRE, żeby tylko wykazać zysk, to niestety, ale pomimo
    tego że lubie
    mBank, to podchodzę ostrożnie do tego typu zapisów w kredycie długoterminowym. Takie
    mam prawo, nie
    ? ;-)
    PS
    Multi ma w ofercie książeczki mieszkaniowe ? ;-)))
    BPNMSP