  • 41. Data: 2003-01-22 09:16:15
    Temat: Re: Wystrzegać się jak ognia i zarazy......
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 21 Jan 2003 11:11:49 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Ano wlasnie - pod warunkiem.
    >Jednym slowem banki na 100 sposobow sie zabezpiecza przed takowymi
    >zmianami - zwlaszcza, ze zmiany WIBORU byly jak wszyscy pamietamy
    >powolne i stosunkowo male.

    Ale w przypadku kredytu w CHF w PKO, nie ma zadnych warunkow. Oprocentowanie
    zalezy DOKLADNIE od liboru i zmienia sie co miesiac. Wynosi dokladnie:
    libor_z_jakiegos_okreslonego_w_umowie_dnia + marza. Inna sprawa ze marza
    aktualnie jest kilkakrotnie wieksza od liboru :)
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 42. Data: 2003-01-22 09:29:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > c) bzdura- wysoka prowizja (niezaleznie od okoliczności- wys. wkładu
    własnego) i oprocentowanie w
    > stosunkowo większe (od 9,5% - w KB 8,42%), większe kwoty
    ubezpieczenia kredytu do czasu wpisu do
    > hipoteki. Nie przeczę- mbank i multi mają swoje zalety, ale nie w
    kwestii kredytów długoterminowych.

    Bzdura, nie bzdura - powoluje sioe na ramkimg Rzeczpospolitej, gdzie
    owszem KB jest na pierwszy miejscu, ale to nie PKO BP jest na drugiem
    ani trzecim... :)

  • 43. Data: 2003-01-22 09:33:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://arch.rp.pl/a/rz/2003/01/20030109/200301090011
    .html

    > I ja tam na drugim i trzecim miejscu nie widzę multi, a osobiście
    wolę kredyt złotówkowy.

    Zwracam honor :)
    Aczkolwiek jak sam widziales ja patrzylem na inny ranking. Swoja
    droga - nie ma tam w tym drugim w ogole Multi.
    Z innej beczki - najwiecej kredytow udziela PKO BP a pozniej BPHPBK -
    a nie banki z czolowki - czy to nie dziwne w sumie?

  • 44. Data: 2003-01-22 09:33:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

  • 45. Data: 2003-01-22 09:34:28
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...onet.pl> wrote in message

    > http://arch.rp.pl/a/rz/2003/01/20030109/200301090011
    .html

    > I ja tam na drugim i trzecim miejscu nie widzę multi, a osobiście wolę
    kredyt złotówkowy.

    Pustym śmiechem można pominąć Twoje manipulacje:
    1.) Multi W OGÓLE NIE MA w tych rankingach
    2.) Założenia do rankingu są "dyskusyjne" delikatnie pisząc

    Krzysiek

  • 46. Data: 2003-01-22 09:35:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Dla kogo ? Bo są banki, które mają mniejsze.

    No z tego co sie orientuje w Multibanku kredyt w RORze jest najtanszy
    po Fortisie.

  • 47. Data: 2003-01-22 09:37:57
    Od: t...@p...onet.pl

    > Mariusz- czemu nie podpowiedziałes mi wcześniej ? ;-)
    > Też chyba nie wezmę w mBanku (to się koordynator zdziwi), tylko w KB-
    daja "troszeczkę" lepsze
    > warunki wstępne...
    > Grzegorz

    Miesiąc temu wziąłem kredyt mieszkaniowy w Kredyt Banku. Warunki
    - oprocentowanie WIBOR3M + marża (1% gdy wkład własny >= 40%, 1,5% gdy >= 20%)
    - prowizja 0,9%
    - zerowa opłata za wcześniejszą spłatę części lub całości kredytu; nadpłaty
    można robic dowolną liczbę razy i w dowolnej wysokości.
    - nadpłata NATYCHMIAST zmniejsza aktualne zadłużenie; jest to oczywiste ale są
    banki, które nie stosuja tej zasady. Np. nadpłata zmniejsza następną lub
    kolejne raty ale zadłużenie się nie zmniejsza. Przykład, masz do spłaty 50000,
    rata 1000, wpłaciłes 1 lutego 2000. Twoje zadłuzenie jednak w miesiacu lutym
    wynosi 49000 a nie 48000, raty marcowej nie płacisz lecz dopiero 1 marca Twoje
    zadłuzenie wynosi 48000. Oczywiscie jest to bardzo niekorzystne dla klienta;
    przez miesiąc Twoje 1000zł nie pracuje. W pierwszej chwili jak sie o tym
    dowiedziałem (jaki to bank nie chcę mówić) to nie chciało mi sie wierzyć, że
    można być aż tak pazernym. Jednak to prawda.
    - czas załatwiana około 2-3 tygodnie.
    Tensor1.
    PS. Prawdobodobnie pod koniec stycznia WIBOR3M bedzie na poziomie 6,5%. Jeżeli
    chcesz jeszcze cos wiedzieć to służe informacjami. Z oczywistych powodów
    jestem "na bieżąco".

  • 48. Data: 2003-01-22 09:50:44
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > oj Amra słabo znasz ofertę kredytów ;-)

    ;) Przyznaje bez bicia, ze nie mialem takowej potrzeby do wglebiania
    sie.
    Jak zostalo niezbicie wykazane inne oferty bankow dobrze zabezpieczaja
    interes klienta - i jak to pisalem - dziwie sie, ze w mBanku w
    lokatach zapisano tak, a w kredytach zastosowano zupelnie odmienna
    technike.

    Istotnie tez taki zapis nie broni przed walkami z "promocyjnymi
    kredytami dla nowych klientow", tak jak to bylo w przypadku VW Banku
    czy tez GE Banku.

    Podejrzewam tez, ze BRE wprowadzilo taki zapis specjalnie - bo jako
    bank inwestycyjny - dla firm raczej nie mogli stosowac innego niz
    WIBOR + marza + prowizja.

    Jak widac filozofia mBanku w przypadku ich kredytow nie dziala, co
    wiecej ciekawe czy jak nie dziala, to uda im sie udzilic cos kolo 1,5
    mld zl kredytow - bo to jest jeden z warunkow koniecznych do uzyskania
    rentownosci przez ten bank :) (slowa prezesa w jakiejs gazecie)

    Co do niskich kredytow - mysle, ze owszem caly czas beda (bo to jest
    na tyle maly na razie bank, ze nie moze sobie pozwolic na szarzowanie
    ze zbyt duzymi) - ale istotnie moze sie zdazyc, ze nie dla wszyskich
    (zwlaszcza dla juz zdobytych klientow ;).

    Jednym slowem regulamin do zmiany (a prowizja 2% w przypadku mBanku to
    jakies nieporozumienie :)

  • 49. Data: 2003-01-22 09:56:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Bzdura, nie bzdura - powoluje sioe na ramkimg Rzeczpospolitej, gdzie
    > owszem KB jest na pierwszy miejscu, ale to nie PKO BP jest na drugiem

    I znowu wprowadzasz ludzi w błąd. Oczywiście, że na drugim lub trzecim. Dla
    każdego typu kredytu są dwie tabele. Ranking jest w DRUGIEJ. Była już na tej
    liście o tym dyskusja.
    PS. Kolego najpierw dobrze przeczytaj o potem informuj ludzi!!!!!!!

  • 50. Data: 2003-01-22 10:10:44
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    już na tej
    > liście o tym dyskusja.
    > PS. Kolego najpierw dobrze przeczytaj o potem informuj ludzi!!!!!!!

    http://www.multibank.pl/multibank/multipress_article
    .jhtml?id=13986

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03011
    6/pieniadze_a_4.ht