  • 1. Data: 2009-05-23 15:08:08
    Temat: Wzrost opłat
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    http://biznes.onet.pl/0,1976299,wiadomosci.html

    "Jak poinformowała PAP Monika Floriańczyk z Zespołu Prasowego PKO BP,
    bank zdecydował się na podwyżki, by dostosować stawki do obecnych
    warunków na rynku oraz własnych kosztów."

    Bank, który ma jedne z najwyższych opłat dodatkowo je podwyższa po to
    aby dostosować stawki do rynkowych :D

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-05-23 15:30:30
    Temat: Re: Wzrost opłat
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Maj, 17:08, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Bank, który ma jedne z najwyższych opłat dodatkowo je podwyższa po to
    > aby dostosować stawki do rynkowych :D

    Myślałem, abyotworzyć tam konto, celem uzyskania karty Diners. Ale
    przejrzałem sobie TOiP tzw. "złotego konta". Okazało się, że w ramach
    14 złotych miesięcznie będę miał jeszcze płatne przelewy z netu (!!!!,
    w XXI wieku !) oraz proporcjonalną prowizję za wypłaty z obcych
    bankomatów. To wszystko jako klient (pseudo)elitarnej bankowości
    prywatnej Aurum !

    Dałem sobie spokój. Nawet karciany fanatyzm ma swoje granice.

    Uważam, że ostatnimi czasy BKO BP spierdolił największą od lat szansę
    na to, by wyeliminować w znacznym stopniu polskozagraniczną
    konkurencję bankową. Mówię o chwili, kiedy inne banki na gwałt
    podnosiły prowizje i wywalały ludziom wstępnie zaakceptowane wnioski o
    kredyt hipoteczny. Gdyby wtedy PKO BP wystąpiło z kompleksową ofertą
    choćby na wzór mBanku, wspartą mądrą kampanią marketingową, polskie
    filie zachodnich banków poszłyby z torbami.

    A tak...;-(

  • 3. Data: 2009-05-23 15:38:20
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    szczurwa wrote:

> [...]
    > choćby na wzór mBanku, wspartą mądrą kampanią marketingową, polskie
    > filie zachodnich banków poszłyby z torbami.

    masz racje - pazernosc bankowców nie zna granic...
    a wlasciwie to juz nie pazernosc - to kompletny brak wizji rozwoju..
    :(

  • 4. Data: 2009-05-23 16:00:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "marek" <mularek@wytnij_o2.pl> napisał w wiadomości
    szczurwa wrote:

    > masz racje - pazernosc bankowców nie zna granic...
    > a wlasciwie to juz nie pazernosc - to kompletny brak wizji rozwoju..
    > :(

    Spokojnie. Myślę, że już nic nie brakuje aby powoli zaczął działać
    efektywnie mechanizm kiedy klient dochodzi do wniosku: "mam to w dupie, nic
    wam nie oddam, za bardzo mnie na każdym kroku doicie". Jak pokazuje
    statystyka (około 30% PKB pochodzi z szarej strefy) ogólnie w gospodarce ten
    mechanizm działa,nie ma więc specjalnego powodu aby nie zadziałał i w
    odniesieniu do banków.

    Jeżeli to zacznie działać, pięćdziesięciu klientów którzy podejmą mądrze
    taką decyzję wygeneruje dla banku straty, które zrównoważą zyski z tych
    opłat po 5 czy 7 złotych miesięcznie więcej wnoszonych przez sto tysięcy
    klientów. I wtedy przyjdzie czas, że będzie trzeba poluzować tę gumkę, bo to
    co się w pl dzieje z opłatami od czynności bankowych nie wydaje się być
    racjonalne.

  • 5. Data: 2009-05-23 18:57:46
    Od: Ra <a...@a...com>

    marek pisze:

    > masz racje - pazernosc bankowców nie zna granic...
    > a wlasciwie to juz nie pazernosc - to kompletny brak wizji rozwoju..

    to chyba nie pazerność tylko problemy, czy pkobp nadal sponsoruje ten
    litewski bank ?

  • 6. Data: 2009-05-23 19:37:38
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    marek wrote:

    > masz racje - pazernosc bankowców nie zna granic...
    > a wlasciwie to juz nie pazernosc - to kompletny brak wizji rozwoju..
    > :(

    raczej ich szefów/właścicieli banków itd.
    Zysk ma być i już, mechanizm jest prosty, spadły zyski to wypie...
    zarząd na zbity ryj. Tak więc każdy kto może się tam ratuje, to znaczy
    ratuje wykresy które tak są lubiane przez tych na samej górze.

    Marcin

  • 7. Data: 2009-05-23 20:00:30
    Od: marek <mularek@wytnij_o2.pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > klientów. I wtedy przyjdzie czas, że będzie trzeba poluzować tę gumkę,
    > bo to co się w pl dzieje z opłatami od czynności bankowych nie wydaje

    Zgoda ze wszystkim co napisałes,
    szary klient ma tylko jedna mozliwosc: "zagłosowac nogami" - czyli
    odejsc. Ja juz tak zrobilem w ostatnim połroczu z dwoma bankami - z
    jednego zrezygnowałem całkiwcie (PEKAO SA), a z drugim jestem w drodze
    do tego samego efektu (mbank) - maksymalnie ograniczyłem płatne ostatnio
    usługi, ale jesli wprowadzą/podniosą opłate ponad miare to tez spadam...
    i to by bylo na tyle...
    "GŁOSUJMY NOGAMI" - inaczej nie bedą nasz szanowac.

  • 8. Data: 2009-05-23 21:43:26
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    marek wrote:

    > masz racje - pazernosc bankowców nie zna granic...
    > a wlasciwie to juz nie pazernosc - to kompletny brak wizji rozwoju..
    > :(

    jeszcze do niedawna marmurki banku z ktorego korzystalem byly otwarte
    od 8.00 do 18.00 i na upartego mozna bylo przed praca, albo po pracy
    zdazyc zalatwic sprawy, na ktore system internetowy nie pozwalal.
    teraz w dobie kryzysu wspanialomyslnie skrocili godziny urzedowania
    do 9.00-17.00 i juz kompletnie bez urywania sie z pracy nic nie idzie
    zdzialac. z drugiej strony zas niektore banki zamiast pompowac kase
    w marmur otwieraja placowki w centrach handlowych czynne takze
    w weekendy wychodzac ku potrzebom klienta. taka mala roznica,
    a jaka wygoda dla klienta, gdy w sobote przy okazji zakupow zalatwi
    co potrzebuje w banku i nie leci na zapalenie pluc do marmurka...

  • 9. Data: 2009-05-24 00:55:47
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Mithos nadaje:

    > Bank, który ma jedne z najwyższych opłat dodatkowo je podwyższa po to
    > aby dostosować stawki do rynkowych :D

    Przecież pani Monika powiedziała wyraźnie, najpierw dostosowano stawki
    do poziomu konkurencji na rynku a później dodano koszty własne. Wyszło
    ile wyszło. Nie ma się co obrażać na matematykę ;-)

  • 10. Data: 2009-05-24 07:05:02
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 23 May 2009 08:30:30 -0700 (PDT), szczurwa wrote:

> [...]
    > choćby na wzór mBanku, wspartą mądrą kampanią marketingową, polskie
    > filie zachodnich banków poszłyby z torbami.

    Według mnie nie do końca masz tu rację, gdyż to właśnie PKO BP dało hasło
    do podwyżek. Dopiero wtedy inni zaczęli majstrować przy swoich TOiP. Kto
    wie jakby to wszystko wyglądało, gdyby nie pierwszy ruch PKO BP.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki