  • 21. Data: 2011-04-16 12:45:08
    Temat: Re: Za gapowe się płaci, czyli zmiana PIN-u do karty mBanku
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    news:io9lj2$n4g$1@inews.gazeta.pl...
    > Agent Krystek nadaje:
    >
    > Bo PIN trzeba mieć zanotowny na karcie, tak jak mam ja i jak miał
    > śp. Andrzej Przewoźnik.

    No i ? Co ma do tego nieboszczyk ?

    Ja tez mam napisany PIN na karcie. W taki sposob, ze podobne do siebie cyfry
    latwo pomylic. PIN jest oczywiscie falszywy, ale w przypadku dostania sie
    karty w niepowolane rece rosna szanse na to, ze przy probie uzycia zostanie
    wprowadzony PIN falszywy, co doprowadzi do zablokowania karty.

    zul

  • 22. Data: 2011-04-16 12:47:13
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    W dniu 16.04.2011 14:45, 085 pisze:
> [...]
    > dostania sie karty w niepowolane rece rosna szanse na to, ze przy probie
    > uzycia zostanie wprowadzony PIN falszywy, co doprowadzi do zablokowania

    Dobre :D

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 23. Data: 2011-04-16 15:43:37
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 16 Apr 2011 09:20:39 +0200, JanKo napisał(a):

    > Druga rzecz że bardzo
    > częstym powodem zmiany PINu jest pragnienie aby był "taki sam jak do
    > starej karty, taki sam jak we wszystkich innych posiadanych kartach,
    > najlepiej ten sam co do komórki - żeby nie myśleć" - autentyczne
    > polecenie pewnego biznesmena który kwestie bezpieczeństwa ma w d...

    Źle ujął w słowa, ale tu nie chodzi o to, by nie myśleć, a by nie musieć
    zastanawiać się nad fafnastoma hasłami, PIN-ami i innymi cudami. Sam
    postanowiłem uprościć sobie życie - no, może nie aż tak drastycznie - gdy w
    BZWBK jako swój NIK podałem obsługującej pani login z VW, a i to po
    poproszeniu o klawiaturę, bo z głowy sobie nie przypomnę :)

    AK

  • 24. Data: 2011-04-16 16:38:40
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    > Dawno nieaktualne, obydwa II liga.

    >Hm. W takim razie, ktore banki zaliczylbys do I ligi - czy raczej, wedlug
    >obecnej nomenklatury - ekstraklasy ? ;)

    Chociażby taki kwartet: Alior+Citi+Meritum+DB. Ale w kupie, nie każdy
    osobno.

  • 25. Data: 2011-04-16 16:40:39
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 16/04/2011 13:47, Marcin Lubojański wrote:

    > Dobre :D

    Hmmm - złodzieje są sprytni, mogą to przewidzieć... Ja proponuję
    wpisyać prawdziwy pin (będzie to ostatni, jaki złodziej by chciał użyć).
    ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 26. Data: 2011-04-16 17:11:53
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Hmmm - złodzieje są sprytni, mogą to przewidzieć... Ja proponuję
    >wpisyać prawdziwy pin (będzie to ostatni, jaki złodziej by chciał użyć).

    Czy nie jesteście wyznawcami teorii spiskowej i nie siejecie paniki z powodu
    PIN-ów i haseł?
    A np. tak, nr karty to 4 grupy po 4 cyfry, PIN to:
    1 cyfra z 4 grupy
    2 z 3
    3 z 2
    4 z 1
    albo odwrotnie
    albo 1 (2, 3, 4) cyfra z każdej grupy
    albo nawet któraś z grup (wspak?)
    itp.
    Kto się podejmuje złamać taki PIN w trzech próbach? Wysoka nagroda!
    A fake można zapisać na karcie, pozostaną 2 próby.

  • 27. Data: 2011-04-16 17:35:37
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2011-04-16 12:30, DooMiniK pisze:

    > Zmiiiiłuj się - to jest 2zł. To troszkę, jak z z monetą w koszyku
    > przy sklepie (żebyś odstawił go na miejsce, a nie zostawił na parkingu).
    > PIN zmienia się raz na X lat, ja to robię na wypadek co kilka miesięcy.
    > 20zł - już by było upierdliwe... no ale 2zł? Przecież nie jest
    > to automatyczna opłata, która jest pobierana co miesiąc z Twojego
    > konta i po roku robi się 24zł.

    No wiem, że dwa złote. W sumie powinienem na to "na pręgu" ponarzekać ;)
    Mam kilka kart i PIN-u po ustanowieniu swojego nie musiałem nigdy
    zmieniać. Rozumiem, że dla takich, co często to robią mogłaby być taka
    opłata, ale raz w roku to chyba można za free? Gdyby ktoś zmieniał
    częściej to mogłaby być jakaś opłata.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 28. Data: 2011-04-16 19:40:03
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <f...@m...com> napisał w wiadomości

    > Hmmm - złodzieje są sprytni, mogą to przewidzieć... Ja proponuję
    > wpisyać prawdziwy pin (będzie to ostatni, jaki złodziej by chciał użyć).

    Albo cyframi rzymskimi - wsrod mlodziezy znajomosc tego "kodu" jest slaaba.

    MMMMDLXVII ?

    A w systemie przeze mnie wspomnianym nalezy wykorzystac podobienstwo 1 do 7
    itp. - oczywiscie obie kombinacje falszywe.

    p, zul

  • 29. Data: 2011-04-16 23:06:04
    Od: Tomasz Kuc <t...@p...onet.pl>

    DooMiniK wrote:

    > Hmmm - złodzieje są sprytni, mogą to przewidzieć... Ja proponuję
    > wpisyać prawdziwy pin (będzie to ostatni, jaki złodziej by chciał użyć).
    > ;-)

    Albo tak zapisać, z "przesunięciem" np. o 5,
    czyli 1 to 6, 7 to 2, 9 to 4 itp. ;)

    T.

  • 30. Data: 2011-04-17 12:49:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > On 15/04/2011 00:35, Krystek wrote:

    > Zmiiiiłuj się - to jest 2zł. To troszkę, jak z z monetą w koszyku
    > przy sklepie (żebyś odstawił go na miejsce, a nie zostawił na parkingu).

    Kłopot w tym, że bank powinien zachęcać do okresowych zmian kodu PIN, a nie
    do tego zniechęcać.