  • 31. Data: 2011-04-17 12:55:46
    Temat: Re: Za gapowe się płaci, czyli zmiana PIN-u do karty mBanku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> writes:

    > Kłopot w tym, że bank powinien zachęcać do okresowych zmian kodu PIN,
    > a nie do tego zniechęcać.

    Ogolnie rzecz biorac, zmuszanie do zmiany PINow (hasel itd) nie poprawia
    bezpieczenstwa, a je zmniejsza. To kwestia natury ludzkiej, czlowiek
    potrafi np. zapamietac (wymyslic itp) dobrze haslo (PIN), ale przy
    czestych zmianach musi je sobie np. zapisac.

    Wymuszanie zmiany hasel powinno byc wykonywane bardzo ostroznie,
    aczkolwiek sa takie momenty, gdzie nie budzi to watpliwosci (np. jesli
    podejrzewamy, ze ktos poznal haslo).

    Sa pewne rodzaje zastosowan, w ktorych szansa na ujawnienie hasla rosnie
    zauwazalnie wraz z uplywem czasu (np. kody dostepu do wejsc, ktos moze
    nas obserwowac), wtedy wymuszanie zmian co jakis czas moze miec sens -
    ale i tak zwykle takie rzeczy zalatwia sie np. dwustopniowo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2011-04-17 18:46:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > nas obserwowac), wtedy wymuszanie zmian co jakis czas moze miec sens -
    > ale i tak zwykle takie rzeczy zalatwia sie np. dwustopniowo.

    Nikt nie mówi o wymuszaniu, jest to idiotyczne.
    Ale chyba przyznasz, że w sytuacjach w których użytkownik widzi potrzebę
    zmiany kodu PIN, bank nie powinien mu tego utrudniach, a pobieranie opłaty
    jest takim utrudnieniem - choćby psychologicznym.

  • 33. Data: 2011-04-17 21:55:30
    Od: JJ <j...@v...pl>

    DooMiniK wrote:

    > Zmiiiiłuj się - to jest 2zł. To troszkę, jak z z monetą w koszyku
    > przy sklepie (żebyś odstawił go na miejsce, a nie zostawił na
    parkingu).
    > PIN zmienia się raz na X lat, ja to robię na wypadek co kilka
    miesięcy.
    > 20zł - już by było upierdliwe... no ale 2zł? Przecież nie jest
    > to automatyczna opłata, która jest pobierana co miesiąc z Twojego
    > konta i po roku robi się 24zł.

    a ja zmieniam co miesiac, tak dla bezpieczenstwa
    niektore ludziki, jak widza zlota karte, to dziwnie reaguja

  • 34. Data: 2011-04-18 06:11:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 15.04.2011 09:45, BartekK wrote:
    > A jest w ogóle możliwa zmiana pin przez www (dawno temu obiecywali że
    > zrobią, ale nie było jak ostatnio sprawdzałem)? Czy tylko poprzez (grubo
    > płatne) wydanie nowej karty?

    jest możliwa ale o ile pamiętam kosztuje ... 20zł
    Marx

  • 35. Data: 2011-04-18 10:40:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > potrzebę zmiany kodu PIN, bank nie powinien mu tego utrudniach, a
    > pobieranie opłaty jest takim utrudnieniem - choćby psychologicznym.

    Jasne, ale to cos innego niz zachecanie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2011-04-18 12:12:08
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Dobre :D

    "Lubie to!"
    :)

  • 37. Data: 2011-04-19 10:35:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 20:50:47 +0200, Krystek napisał(a):

    > Jednak zmiana PIN-u statystycznie jest częstszą operacją, niż przelewy
    > na konta komornicze.

    Co wy chrzanicie?
    To nie jest opłata za "przelew", tylko jest to opłata za koszty realizacji
    egzekucji z rachunku.
    Zróbcie sobie test i wykonajcie jakikolwiek PRZELEW na rachunek
    jakiegokolwiek komornika - i powiedzcie ile wam wyszła opłata za przelew :)
    Jeżeli to jet kilkadziesiąt złotych, jak wciska kit liwiusz - to zaraz mu
    je zwrócę :)
    To po prostu opłata za czynności które musi wykonywać pracownik banku.
    To nie wina banku że ktoś nie spłaca swoich zobowiązań i dopiero komornik
    musi szukać po bankach takiego dłużnika.

    Dla potomnych. Nie, nie jestem komornikiem, nie jestem tez pracownikiem
    banku. Ale wqrzają mnie teksty tego typu co sadzi liwiusz "opłata za
    przelew na rachunek komornika).

  • 38. Data: 2011-04-19 10:37:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 12:35, Kamil pisze:

    > Dla potomnych. Nie, nie jestem komornikiem, nie jestem tez pracownikiem
    > banku. Ale wqrzają mnie teksty tego typu co sadzi liwiusz "opłata za
    > przelew na rachunek komornika).

    czepiaszsię ;)

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2011-04-19 10:41:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 01:06:04 +0200, Tomasz Kuc napisał(a):

    > Albo tak zapisać, z "przesunięciem" np. o 5,
    > czyli 1 to 6, 7 to 2, 9 to 4 itp. ;)

    I spróbuj z takim systemem, po imprezie jak masz już z 3,5promila we krwi
    pobrać z bankomatu kasiorkę na browarka na kaca porannego.
    Życzę sukcesów :P

  • 40. Data: 2011-04-19 10:46:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 12:37:59 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > czepiaszsię ;)

    Wydaje ci się ;)
    po tobie można się spodziewać że będziesz operował poprawnymi pojęciami a
    nie jak czesio z pigalaka ;)
    Pamiętasz maksymę Gotfryda?
    "Autor posta dostaje odpowiedz na to co napisał, niekoniecznie na to co
    miał na myśli".
    I to jest to :)